Gå til innhold

Om å bytte jobb når man har en


AdelineA

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer litt på dette om å bytte jobber. Saken er den at jeg har en 30% stilling i butikk,men nå har jeg lyst til å søke på en annen stilling. Hvordan går man frem da? Er det "lov" å søke på noe nytt når man allerede har noe? Jeg har jo en måned oppsigelse som jeg nok må jobbe ferdig,men jeg vet ikke om hvordan man skal gjøre det. Det er ikke sikkert den nye arb.giveren har lyst til å vente en måned på meg liksom. Jeg kan ikke si opp i håp om å få noe nytt heller,det er vanskelig nok å få jobb i dag,så jeg vil ikke ta den sjansen. Så hva gjør man? Har aldri måtte gjøre noe slikt før så jeg er helt blank. Setter stor pris på om noen har noen råd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Magdalene

Selvfølgelig kan du søke andre jobber.

De aller fleste arbeidsgivere er klar over at folk har oppsigelstid. En mnd er jo ingen ting.

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det lov å bytte jobb; altså søke på andre jobber mens man har en jobb :) Mange arbeidsgivere er klar over, og forstår at man har oppsigelsestid å forholde seg til, så de er villig til å vente hvis de har funnet riktig kandidat. Jeg er midt i jobbytte nå, og jeg varsla nåværende sjef etter at jeg hadde fått min nye jobb. Min nye jobb var beredt på å vente 3 mnd til oppsigelsestida mi var over :)

Så søk på jobben du! Om du blir plukket ut til intervju kan du enkelt og greit nevne at du er i annen jobb nå, og lurer på hva de tenker angående det (altså oppsigelsestid).



Anonymous poster hash: 467c1...d34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) da går jeg nok forå sende ut noen søknader. Føler jeg er ferdig med det jeg gjør nå og vil gå videre. Skriver man et oppsigelsesbrev da regner jeg med. Hvordan skriver man et sånt? Mulig jeg er teit nå,men jeg er virkelig helt blank :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke si opp stillingen din før du har fått ny jobb, hvertfall :) Men da skriver du bare at du sier opp din stilling ved XXX fra *dato* (som regel regnes oppsigelse fra den 1. i kommende måned).

Enkelt og greit :)



Anonymous poster hash: 467c1...d34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...