Gå til innhold

Søke på restplass eller behold førstevalg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et lite dilemma.

Min bekymring - Har kommet inn på Int. Studier m. Historie på Lillehammer. Dette har alltid vært førstevalget mitt, men jeg er redd for at det studiet ikke vil gi meg opptak til PPU (praktisk-pedagogisk utdanning) Jeg har tatt kontakt med en høyskole og de nevnte at jeg vil trolig få plass hos dem for PPU med den bacheloren, men NTNU sa at de var veldig usikre og vanligvis tar de opp personer med Sosiologi o.l.

Det er derfor jeg angret på at jeg ikke søkte på Statsvitenskap hos Universitet i Tromsø.

Dette er fordi alle universiteter som tilbyr PPU har oppført Statsvitenskap som eksempler på utdanninger som kvalifiserer for opptak. Jeg ser at det studiet ligger ute på resttorget.

SÅ jeg har fått bolig i Lillehammer, men jeg har ingen sted å bo i Tromsø.

Hva skal jeg gjøre? :klo:



Anonymous poster hash: 0a8dd...56c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker jo som du egentlig ønsker å studere i Tromsø i stedet for Lillehammer. Da ville jeg jeg søkt på resttorget + begynt leiting etter bolig i Tromsø. Men ikke sagt opp leiligheten på Lillehammer før jeg viste at alt var i boks i Tromsø.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig! Er verdt et forsøk hvertfall :) Kjipt å angre på det ettertid, om du ikke prøver i det hele tatt hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo som du egentlig ønsker å studere i Tromsø i stedet for Lillehammer. Da ville jeg jeg søkt på resttorget + begynt leiting etter bolig i Tromsø. Men ikke sagt opp leiligheten på Lillehammer før jeg viste at alt var i boks i Tromsø.

Den eneste grunnen til det er bare fordi jeg vet at Statsvitenskap blir garantert akseptert av alle høyskoler og universiteter i Norge for PPU. Hva burde jeg gjøre om jeg kommer inn og har ingen sted å bo? :klo: Jeg er så redd for usikkerheten.

Anonymous poster hash: 0a8dd...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste grunnen til det er bare fordi jeg vet at Statsvitenskap blir garantert akseptert av alle høyskoler og universiteter i Norge for PPU. Hva burde jeg gjøre om jeg kommer inn og har ingen sted å bo? :klo: Jeg er så redd for usikkerheten.

Anonymous poster hash: 0a8dd...56c

Skjønner godt usikkerheten ang bolig. Men start med det samme - let på alle kanaler der bolig er til leie, sett annonser inn på nett selv + avis. Jeg ville i alle fall begynt allerede i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt usikkerheten ang bolig. Men start med det samme - let på alle kanaler der bolig er til leie, sett annonser inn på nett selv + avis. Jeg ville i alle fall begynt allerede i dag :)

Jeg har nettopp søkt :) Jeg skal se på boliger og håper på det beste. Kanskje jeg er heldig og får et sted å bo via. studentskipnaden siden jeg er fra Oslo :P Burde jeg dra uansett om jeg ikke finner et sted å bo? De fleste jeg kjenner ville sagt nei.

Anonymous poster hash: 0a8dd...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er forresten en annen tråd her ang hybel i Tromsø - kanskje du kan få noen tips? :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det ikke skulle være det største problemet å finne bolig i Tromsø. I Bergen er det mange som ikke har et sted å bo ved skolestart, men det ordner seg for de fleste i løpet av et par uker. Leste om at noen studenter lånte ut sofa til de som ikke hadde er sted å bo ved skolestart og :)

Jeg ville dratt selv uten et sted å bo. Ellers mister du skoleplassen?

Endret av Eyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det ikke skulle være det største problemet å finne bolig i Tromsø. I Bergen er det mange som ikke har et sted å bo ved skolestart, men det ordner seg for de fleste i løpet av et par uker. Leste om at noen studenter lånte ut sofa til de som ikke hadde er sted å bo ved skolestart og :)

Jeg ville dratt selv uten et sted å bo. Ellers mister du skoleplassen?

Ja, hvis jeg ikke drar så mister jeg studieplassen. Det kan jo hende at jeg ikke kommer inn pga. mangel på studieplasser og at jeg bekymrer meg for absolutt ingenting. :P I fjor var det kun 178 studenter som ikke hadde et sted å bo og det er ikke all verdens. I Oslo var det 4000 studenter...

Det eneste jeg kan tenke på er et nettside som heter couchsurfing.com og jeg har lest at i fjor fikk studenter bo på gymplass inntil de fant et sted å bo, men jeg vet ikke om det gjelder også i år. Jeg har absolutt ingenting i mot å leve litt ''rough'' og sove på dårlige steder. Så lenge jeg har tak over hodet, bryr jeg meg lite :danse:

Anonymous poster hash: 0a8dd...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten en annen tråd her ang hybel i Tromsø - kanskje du kan få noen tips? :)

ja :)

Anonymous poster hash: 0a8dd...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste grunnen til det er bare fordi jeg vet at Statsvitenskap blir garantert akseptert av alle høyskoler og universiteter i Norge for PPU. Hva burde jeg gjøre om jeg kommer inn og har ingen sted å bo? :klo: Jeg er så redd for usikkerheten.

Anonymous poster hash: 0a8dd...56c

Du vet du trenger to fag for å ta ppu? Både historie og statsvitenskap teller som samfunnsfag sammen med en haug andre fag. Du trenger noe annet.. Et årstudium i språkfag f.eks. etter du har tatt historie/statsvitenskap. Det at historie ikke skal kvalifisere deg høres rart ut. Har tatt ppu selv med historie bachelor og engelsk årstudium.

Anonymous poster hash: 23ac9...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet du trenger to fag for å ta ppu? Både historie og statsvitenskap teller som samfunnsfag sammen med en haug andre fag. Du trenger noe annet.. Et årstudium i språkfag f.eks. etter du har tatt historie/statsvitenskap. Det at historie ikke skal kvalifisere deg høres rart ut. Har tatt ppu selv med historie bachelor og engelsk årstudium.

Anonymous poster hash: 23ac9...ed5

Det vet jeg. Med Statsvitenskap kan man ta 60 p i et annet fag slik at man har to undervisningsfag. Med int.studier m historiw hadde jeg tenkt å ta et engelsk nett årsstudiet slik at jeg vil ha 2 fag. Dilemmaet mitt er mer at jeg er usiller om jeg vil bli tatt opp med en bachelor i Internasjonale studier m. Historie.

Anonymous poster hash: 0a8dd...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du trenger to fag for å ta ppu? Både historie og statsvitenskap teller som samfunnsfag sammen med en haug andre fag. Du trenger noe annet.. Et årstudium i språkfag f.eks. etter du har tatt historie/statsvitenskap. Det at historie ikke skal kvalifisere deg høres rart ut. Har tatt ppu selv med historie bachelor og engelsk årstudium.

Anonymous poster hash: 23ac9...ed5

Det vet jeg. Med Statsvitenskap kan man ta 60 p i et annet fag slik at man har to undervisningsfag. Med int.studier m historiw hadde jeg tenkt å ta et engelsk nett årsstudiet slik at jeg vil ha 2 fag. Dilemmaet mitt er mer at jeg er usiller om jeg vil bli tatt opp med en bachelor i Internasjonale studier m. Historie.

Anonymous poster hash: 0a8dd...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...