Gå til innhold

Hvorfor ser alle pasienter på film så friske ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alltid på film så har pasienter rent hår, rene klær og pent sminket. Jeg ser IKKE sånn ut når jeg er syk! Håret mitt blir fett etter en dag. Hvorfor?

Anonymous poster hash: 0a310...38a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi folk nesten alltid ser bra ut på film, samme hva slags situasjon de er i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er film, alle sover med sminke, alle sminker seg og ordner seg når de er syke(menn inkludert) og alle ser ut som modeller. Det sies at skjønnhet selger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er film, og der skal det være vakre, freshe mennesker uansett. Irriterer meg over det samme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har agurken kommet hit også nå... :fnise:



Anonymous poster hash: f760e...367
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C4r1n3

Fordi, det er på film. Det er ikke ekte, de er ikke syke på ordentlig og de "må" vel se noenlunde bra ut (selv om man til tider ser skautroll i filmer også).

Det er det samme som at alle damer i filmer har på seg sminke når de sover eller er perfekt sminket når de står opp om morningen... Eller at et glass vann hjelper mot ALT som har gått galt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snyltefluen

Er man syk på film, med egen makeupansvarlig og noen til å sørge for rene klær, blir det gjerne slik. Virkeligheten er både styggere og vondere, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men hva med norsk film som ikke er like ille som Hollywood når det kommer til skjønnhetshysteri? Eller reality som Robinson, de ser også overraskende bra ut til å være på en øde øy?

Anonymous poster hash: 0a310...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Det er enda verre at alle på film som ligger for døden alltid er like klare i toppen, uansett hvor syke de er, og alltid klarer å få sagt alt de ønsker å si før de faller elegant tilbake på puten med lukkede øyne og munn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen, hvorfor? Kan det ikke være litt realistisk?

Og hvorfor glir alltid en mann rett inn i kvinnen uten annet forspill enn et kyss? Det er jo ikke realistisk!

Anonymous poster hash: 0a310...38a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer vel litt an på hvilken type filmer du ser... ;)



Anonymous poster hash: a323a...f40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel litt an på hvilken type filmer du ser... ;)Anonymous poster hash: a323a...f40

OK, hvor kan jeg se uflidde og skitne sjuklinger?

Anonymous poster hash: 0a310...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer realistiske filmer som omhandler sykdom eller syke mennesker som jeg kan komme på i farten i alle fall. Dvs filmene der syke folk virker ganske syke.. Men de ligger kanskje ikke på sykehus:

  • Diving bell and the butterfly
  • Biutiful

Om man også inkluderer psykiske lidelser:

  • Gjøkeredet
  • The Machinist
  • Black Swan
  • Girl, Interrupted (til og med A. Jolie ser ustelt ut)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jamen, hvorfor? Kan det ikke være litt realistisk?

Og hvorfor glir alltid en mann rett inn i kvinnen uten annet forspill enn et kyss? Det er jo ikke realistisk!

Anonymous poster hash: 0a310...38a

Fordi film er så "mye". Det finnes realistiske filmer, filmer som får deg til å tenke,skumle filmer,osv. Men mest av alt blir filmer brukt som underholdning.

"Ola Nordmann" vil helst komme hjem etter lang arbeidsdag og sette seg ned å se på noe hjernedød fordi det er avslappende, han vil ikke ta sin livssyn i tvil, han vil ikke se realistisk døds scener, han vil bare slappe av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...