Gå til innhold

Kan utleiere nekte meg å ha husdyr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Ciegus

Ok, jeg har forstått dette nå. Men når det er slik, skjønner jeg virkelig ikke hvorfor spørsmålet om dyr/ikke dyr i det hele tatt står i kontrakten. Jeg har selv ingen personlig interesse av dette, får da håpe at jeg aldri kommer i en slik situasjon :).

Hvis det ikke står der kan jo leietaker skaffe seg dyr også uten god grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Eurodice

Og jeg synes det er forkastelig å skulle styre andre menneskers fritid og livsstil. Det er valgfritt å leie ut, og j is man ikke liner forutsetningene og lovene for utleie, så får man droppe det!

Anonymous poster hash: f06fd...8f4

Det er aldeles ikke snakk om å ville styre andre menneskers fritid og livsstil. Du synes det er greit å leie under falske forutsetninger? Utleier tillater ikke dyr, og du vil lure dem inn "bakveien" etter at du er flyttet inn, istedenfor å finne et annet sted hvor du kan ha dyr?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likefullt er det valgfritt å leie der noen nekter husdyr. Det slike mennesker gjør er å krympe markedet ennå mer for de som faktisk ikke har dyr og generelt.

Anonymous poster hash: 1901c...c5a

Hehe, ja det kan du tro!

Desverre så er det vanskelig å finne sted å bo, og man kan ikke velge og vrake.

Anonymous poster hash: f06fd...8f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hvis det ikke står der kan jo leietaker skaffe seg dyr også uten god grunn.

Det forstår jeg. Men når en leietager ikke respekterer at dyr ikke er tillatt, når det er krysset av i ruten for nei, handler han umoralsk når han allikevel anskaffer seg dyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldeles ikke snakk om å ville styre andre menneskers fritid og livsstil. Du synes det er greit å leie under falske forutsetninger? Utleier tillater ikke dyr, og du vil lure dem inn "bakveien" etter at du er flyttet inn, istedenfor å finne et annet sted hvor du kan ha dyr?

Jeg har hatt denne diskusjonen alt for mange ganger til at jeg gidder å diskutere det mye mer... Men jo, det er akkurat å Sture andres fritid og livsstil man gjør når man skal bestemme hvordan leieboere skal leve. Hunde er en livsstil, akkurat som barn er det, eller hestehold osv...

Anonymous poster hash: f06fd...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det kan du tro!

Desverre så er det vanskelig å finne sted å bo, og man kan ikke velge og vrake.

Anonymous poster hash: f06fd...8f4

Og du tror det blir mer å velge og vrake i når husverter bestemmer seg for å trekke seg ut på grunn av slue leieboere som trosser kontrakten de har signert?

Anonymous poster hash: 1901c...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg har hatt denne diskusjonen alt for mange ganger til at jeg gidder å diskutere det mye mer... Men jo, det er akkurat å Sture andres fritid og livsstil man gjør når man skal bestemme hvordan leieboere skal leve. Hunde er en livsstil, akkurat som barn er det, eller hestehold osv...

Anonymous poster hash: f06fd...8f4

Det er slett ikke snakk om å styre noe som helst. Du kan leie leilighet/hus hos noen som tillater dyr, ikke verre enn det. Ikke snike dem inn der utleier har sagt nei til dyr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du tror det blir mer å velge og vrake i når husverter bestemmer seg for å trekke seg ut på grunn av slue leieboere som trosser kontrakten de har signert? Anonymous poster hash: 1901c...c5a

De fleste so. Leier ut gjør det nok uansett, fordi de ikke har råd til sitt eget boliglån hvis de ikke gjør det.

Det er ikke greit å utnytte maktforholdet leier vs utleier selv om det er et hett marked. Man skal få gjøre som man vil i sitt eget hjem, så lenge man ikke plager andre. Når man leier en leilighet så er det likefullt leierens hjem som hvis man hadde eid.

Anonymous poster hash: f06fd...8f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dersom du er slu og ikke sannferdig kan huseier være det samme. Hilsen en som vet om hunder og katter hos leietakere som dessverre er "rømt" og aldri har kommet tilbake :lur:



Anonymous poster hash: d8dee...71b
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slett ikke snakk om å styre noe som helst. Du kan leie leilighet/hus hos noen som tillater dyr, ikke verre enn det. Ikke snike dem inn der utleier har sagt nei til dyr.

Når standard leiekontrakt sier at dyrehold ikke er tillat så er det ikke så lett. For utleiere er det enklest å bare bruke en standard kontrakt.

Anonymous poster hash: f06fd...8f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste so. Leier ut gjør det nok uansett, fordi de ikke har råd til sitt eget boliglån hvis de ikke gjør det.

Det er ikke greit å utnytte maktforholdet leier vs utleier selv om det er et hett marked. Man skal få gjøre som man vil i sitt eget hjem, så lenge man ikke plager andre. Når man leier en leilighet så er det likefullt leierens hjem som hvis man hadde eid.

Anonymous poster hash: f06fd...8f4

Nei, vi har utleieenhet men er ikke avhengig av husleie for å få hjulene til å gå rundt. Akkurat nå står det tomt der på grunn av møkkafolk som ikke respekterer kontrakten, og vi leier ut med tillatelse til dyrehold.

Anonymous poster hash: 1901c...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man allerede dyr da man søker etter nytt sted å bo tror jeg det vil falle under "god grunn"-punktet. Man skal ikke tvinges til å skille seg fra dyrene man allerede har hatt en stund. Hvert fall ikke hvis det ikke er til ulempe for utleier (altså ingen allergi/angst for hunder, evt at hunden bråker og bjeffer natta lang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dersom du er slu og ikke sannferdig kan huseier være det samme. Hilsen en som vet om hunder og katter hos leietakere som dessverre er "rømt" og aldri har kommet tilbake :lur:

Anonymous poster hash: d8dee...71b

Hvis du antyder det jeg tror, så håper jeg virkelig den utleieren sover jævlig dårlig om natta! Jeg hadde i så fall anmeldt vedkommende på flekken, selv uten bevis.

Jeg hadde riktignok aldri ført noen bak lyset ved å dra inn dyr uten å søke om det/i strid med kontrakt osv, men hadde det vært tilfelle så burde i alle fall utleier tatt det opp med meg og krevd at jeg flyttet....

Litt common sense går en lang vei....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det privat leie kan de nekte deg det. Slik er det dessverre.



Anonymous poster hash: 063e9...79a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du den samme som startet en tråd om huseieren din, som kontaktet familien din fordi du ifølge han var vrang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dersom du er slu og ikke sannferdig kan huseier være det samme. Hilsen en som vet om hunder og katter hos leietakere som dessverre er "rømt" og aldri har kommet tilbake :lur:

Anonymous poster hash: d8dee...71b

Synes du det er riktig at ditt sinne skal gå utover et uskyldig dyr? Om du har drept dem, får du bare leve med et uskyldig vensens liv på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...