Gå til innhold

Oslo er ikke Oslo lenger!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og i slike debatter som dette får meg til å forstå hvorfor jeg flyttet vekk fra Oslo-området og til Østfold :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, du trønderjenta:

Problemet for oslofolk er at hvis vi først uttrykker noen form for stolthet over eller lojalitet til byen vår, får vi slengt "Jævla oslosjåvinist", "Jada, dere som snylter på oss andre", "Dere har jo bare horer og negere, hva er det å være stolt av?" og lignende i retur.

Da er det bedre å ligge lavt. Bedre å bare være glad i byen sin for seg selv, uten å gå rundt og hamre det inn i hodet på folk slik mange andre gjør det. Jeg var ikke klar over at dét også var grunn til å mislike oslofolk. Det er litt vanskelig å gjøre rett når vi får høre det enten vi gir uttrykk for kjærlighet til egen by eller lar være å proklamere denne kjærligheten.

Anonymous poster hash: c8fb8...170

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo har alltid vært basert på innflyttere. Prøv å finn en tredjegenerasjons oslo-borger, de er det langt i mellom. Dessuten virker du litt noldus du også, som tror at Oslo bare er den biten innenfor ring2.

Jeg er tredjegenerasjon osloborger (minst) selv om der mine forfedre vokste opp kanskje ikke var innenfor bygrensa den gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Jeg er tredjegenerasjon osloborger (minst) selv om der mine forfedre vokste opp kanskje ikke var innenfor bygrensa den gang :)

Gratulerer, som tredjegenerasjoner kan du få lov til å parre deg med meg, som er fjerdegenerasjons Oslo borger. Men fort deg, det er tydeligvis ikke så mange av oss igjen, så vi går fort, alle damer prøver å få fatt i oss og våre gode Oslo gener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også tredjegenerasjons Osloborger (eller mer) og må si meg veldig enig i mange av punktene til ts. Ting er nok litt satt på spissen. Og at innfødte Oslofolk ikke virker stolte over byen sin er det værste vrøvlet jeg har hørt. Det er vi vel? Personlig har jeg mer erfaring med at man er hakket mer stolt over stedet innenfor Oslo man er fra, men også Oslo som by.

Endret av Silver Lining
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å studere osv, men å flytte til Oslo for å få seg en deltidsjobb som servitør på Fridays eller pølsepasser på 7/11...? Hva får du ut av det a?

Noen lever for å jobbe.

Andre jobber for å leve.

De som tar seg slike jobber er sannsynligvis blant de sistnevnte, og det de får ut av det er at de får penger til å leve livet i Norges største by. Den har nemlig mye å by på som du ikke finner så mange andre steder i Norge. I det minste ikke samlet på samme måte.

Hvorfor har du to forskjelige AB-hash, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har du to forskjelige AB-hash, forresten?

Hvis det har noe med saken å gjøre at jeg befinner meg på forskjellige enheter eller et annet sted fra sist jeg svarte, så regner jeg med at det er derfor..

Anonymous poster hash: 1d602...e3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Hedmarking og bodd i Oslo siden 1999

Jeg har venner som er innflyttere og innfødte. Vi går hånd i hånd i våre kretser.

Jeg blir irritert når folk ikke står på rett side i rulletrapper eller ikke slepper folk forbi seg på gaten.

Går tre og tre i bredden på fortauet og sperrer for oss som går fortere og skal rekke noe og ikke er på ferie.

Jeg går enten ut i veien da, eller sier "unnskyld", og så flytter folk seg og jeg strutter videre...

Der jeg kommer i fra har vi Militærleir, International Folkehøyskole, Sykepleierhøyskole og Lærerhøyskole. Jeg er rimlig drillet i at folk kommer fra andre steder. Noen blir, noen flytter tilbake til hjembyen/landet sitt.

Du ts, som innfødt Osloborger, bør gå foran som et godt eksempel.

Ikke rakke ned på røkkla, for vi rakker ikke ned på innfødte :hug:

Sammen er vi dynamitt :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om Jokke med Tourettes, Hjem:
http://youtu.be/wqCPfj_bzTQ

Endret av Gitte.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel heller alle innflyttere som tror at de blir noen spesiell når de for eksempel flytter til Majorstuen, Frogner, Bygdøy eller Smestad. Plutselig skal de se ned på dem som har bodd der i mange år og oppfører seg deretter. Bleh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel heller alle innflyttere som tror at de blir noen spesiell når de for eksempel flytter til Majorstuen, Frogner, Bygdøy eller Smestad. Plutselig skal de se ned på dem som har bodd der i mange år og oppfører seg deretter. Bleh!

VELDIG enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Og i slike debatter som dette får meg til å forstå hvorfor jeg flyttet vekk fra Oslo-området og til Østfold :fnise:

FORÆDER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, på tide å stenge grensene. Kanskje bygge en mur a la Berlinmuren rundt hele Oslo?

Anonymous poster hash: 62426...061

La Oslo bli et eget land! Resten av oss blir glad for å slippe de :P

Anonymous poster hash: 6eb3f...bd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslofolk var utrolig usosiale da jeg gikk på skole der, ble til at nesten bare innflyttere holdt sammen for Oslo-folka dro jo rett hjem etter forelesning, de hadde jo venner fra før av, trenger ikke nye.



Anonymous poster hash: a1a3f...eaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gunfreak

La Oslo bli et eget land! Resten av oss blir glad for å slippe de :P

Anonymous poster hash: 6eb3f...bd8

Haha, Norge går konk uten Oslo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Norge går konk uten Oslo.

ER DU DUM? Norge går konk uten Vestlandet FF.

Anonymous poster hash: a4c8a...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal flytte til andre siden av landet om en ukes tid for å gå på skole, og en av mine dypeste savn kommer til å være Oslo. Min fine lille storby som jeg elsker, er selv en 3.genrasjons osloborger, og selv om jeg ikke elsker alle sidene av Oslo, så står byen min meg nært! Grunnen til at jeg ikke sier hvor høyt jeg elsker Oslo til alle jeg kjenner er fordi jeg blir rakket ned på og må sitte å høre på hvor fæl oslo er. Og jeg er ikke interessert i å diskutere det med folk som bare har sett oslogryta og kanskje bogstadveien hvis de har vært heldige. De som kommer utenbysfra som ikke har tatt seg tid til å bli kjent med det virkelige Oslo, kommer aldri til å se hva vi ser.



Anonymous poster hash: 4c03b...d8b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo trøste deg med da, ts, at vi som kommer fra bygda men bor i Oslo fordi det er her jobbene er for oss med litt utdanning: vi betaler en god slump med skatt til byen. Til og med vi irriterende bønder som bor på "gryyyynerløkka". Om det dukker opp noe nærsenter her skal jeg passe meg for den skitviktige ræva di i rulletrappa. Lover :P



Anonymous poster hash: 1b290...81c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...