Gå til innhold

Oslo er ikke Oslo lenger!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oslo er ikke OSLO lenger. Det føles nesten som om kun halve befolkningen faktisk er Oslo-borgere!! Det irriterer meg grenseløst at alle fra ende og annen skal pakke bagen og finne seg en ettroms nede på anker eller "gryyyynerløkka" for å ta del i det urbane oslolivet med så mange muligheter."

Helt greit å studere osv, men å flytte til Oslo for å få seg en deltidsjobb som servitør på Fridays eller pølsepasser på 7/11...? Hva får du ut av det a?

Ungdommer ass...

Også merker man det så godt og vet du, når en person ikke er fra Oslo.

Herregud de har jo ræva full av tid og ikke har de lært seg sosiale normer ute i asfaltjungelen heller. Greit at på kjøpesenteret nærsenteret ditt, så er det ok å stoppe opp RETT FORAN rulletrappa fordi INGEN ER BAK DEG, men her er det litt travlere. Jeg har heller ikke tid til å bli stanset i en travel gate rett bak deg mens du prøver å finne ut av "hmm hvor var det jeg skulle gå nå igjen".

Nei ta å bakk bagen din sammen igjen og ta første tog/ fly/ buss/ i-dont-give-a-crap hjem igjen.

WE DONT NEED YOU. Dette gjelder forøvrig bananskrellende svensker og. Hejdå.


Anonymous poster hash: bb187...c6c



Anonymous poster hash: 1d602...e3d
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn går det når Oslofolk skryter av at bor i Norges eneste skikkelige by.



Anonymous poster hash: b3edb...1b4
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker de som strever etter å fremstå mest mulig urbane selv, og folk som står og sperrer i rulletrappen bør spise noe giftig, men sånn ellers synes jeg som oslogutt at det bare er fint med innflyttere. Oslo er ikke verdens navle, og selv om jeg er veldig glad i byen min betyr det ikke at jeg misliker resten av landet.

Innflyttere er hjertelig velkomne til byen min, i hvert fall fra min side, og det mener heldigvis de fleste oslofolk. Problemet er bare at det er illsinte, snurrige folk som TS som roper høyest.

Anonymous poster hash: c8fb8...170

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er en forferdelig by, jobber i byen og bor 30 min unna med tog. Bare narko, tigging, andre ødelagte mennesker overalt.



Anonymous poster hash: 40422...ff1
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er en forferdelig by, jobber i byen og bor 30 min unna med tog. Bare narko, tigging, andre ødelagte mennesker overalt.

Anonymous poster hash: 40422...ff1

Nå, det spørs hvem du omgås med, hvor du vandrer og hvor du bor.

Jeg bor veldig trygt og fint og nær naturen i Oslo, og ser bare det du sier om jeg er i sentrum.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn går det når Oslofolk skryter av at bor i Norges eneste skikkelige by. Anonymous poster hash: b3edb...1b4

Du forveksler osloborgere med bergensere.

Anonymous poster hash: 6ccb1...837

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er en forferdelig by, jobber i byen og bor 30 min unna med tog. Bare narko, tigging, andre ødelagte mennesker overalt. Anonymous poster hash: 40422...ff1

Enda et eksempel på mennesker som tror oslo kun består av karl johan og nationaltheateret. Jeg bor utenfor sentrum og ser INGENTING til det du snakker om. Kun skog og mark, hus, og hverdagsliv.

Anonymous poster hash: 6ccb1...837

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er en forferdelig by, jobber i byen og bor 30 min unna med tog. Bare narko, tigging, andre ødelagte mennesker overalt.

Anonymous poster hash: 40422...ff1

Sånn går det når du kun har tatt toget til Oslo S, spist på Egon, drekki på Scotsman, og gått tur/retur slottet. Hadde samme inntrykket selv, for ørten år siden.

Men hadde også vett til å ikke konkludere, og veldig glad for det nå.

Endret av Sommee
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moirai

Oslo har alltid vært basert på innflyttere. Prøv å finn en tredjegenerasjons oslo-borger, de er det langt i mellom. Dessuten virker du litt noldus du også, som tror at Oslo bare er den biten innenfor ring2.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit å studere osv, men å flytte til Oslo for å få seg en deltidsjobb som servitør på Fridays eller pølsepasser på 7/11...? Hva får du ut av det a?

Penger? Det finnes kanskje fortsatt en og annen nordmann som ikke ser på naving som et akseptabelt alternativ, og er villig til å flytte for å unngå det.

Anonymous poster hash: 2bd30...522

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo har alltid vært basert på innflyttere. Prøv å finn en tredjegenerasjons oslo-borger, de er det langt i mellom. Dessuten virker du litt noldus du også, som tror at Oslo bare er den biten innenfor ring2.

Jeg er tredjegenerasjons oslo-borger.

At det er narokita og bråk bryr jeg meg fint lite om, da jeg vet hvor det er mest av det og nettopp derfor ikke trenger å vende nesa den veien hele tiden heller.

Du skjønner, jeg har alltid vært her, det har generasjonene over meg og, så jeg vet 2-3 ting mer enn at "nei fysj, i oslo er det dop og tiggere" ppffftttt

Det er SÅ MYE MER. Og det er også mye mer enn utestedene langs Løkka og HVERTFALL MER enn å sitte dag inn og dag ut på lektern, obligatorisk etterfult av en facebook-status om hvor fantastisk det er på lektern og OSL<3VE

Nei vær så snill :) La oss håpe nysgjerrighets og pølsepasserfasen er over snart :) På tide å reise heimat igjen tel a mor!

Forøvrig kunne dette vært hvilken som helst by, nyinnflyttede er sikkert flott, men det er virkelig mange som burde blitt igjen på gården

Heldigvis ser jeg dem ikke så ofte, da jeg ikke har leilighet MIDT I SENTRUM, for det er fan ikke normalt?!

Lenge leve ekte Oslo!!

Anonymous poster hash: 1d602...e3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide og kalle byen for Kristiania igjen



Anonymous poster hash: 21cea...98e
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for at du bekrefter våre fordommer mot Oslo-borgere TS, eller "jævla søring" som det kalles her. Skjønner ikke helt hva du snakker om dog, jeg synes det virker som "ingen" vil til Oslo. Skal ikke begynne å ramse opp grunnene her. Er litt skeptisk selv til Oslo, men ser at jeg kanskje blir nødt pga. jobb. Sånn går det når absolutt alt av kontorer og tilbud etc. skal legges til Oslo. Hvis du ikke vil ha så mange innflyttere får dere dele på godene.

Ellers synes jeg da det er samme problemet med treige folk som stiller seg hvor som helst og surrer i Bergen også, og jeg er ikke bergenser. Men innser jo at det er flere folk å irritere seg over jo større byen man bor i er. Kanskje DU burde flytte ut på landet?



Anonymous poster hash: 305af...8c2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tredjegenerasjons oslo-borger.

At det er narokita og bråk bryr jeg meg fint lite om, da jeg vet hvor det er mest av det og nettopp derfor ikke trenger å vende nesa den veien hele tiden heller.

Du skjønner, jeg har alltid vært her, det har generasjonene over meg og, så jeg vet 2-3 ting mer enn at "nei fysj, i oslo er det dop og tiggere" ppffftttt

Det er SÅ MYE MER. Og det er også mye mer enn utestedene langs Løkka og HVERTFALL MER enn å sitte dag inn og dag ut på lektern, obligatorisk etterfult av en facebook-status om hvor fantastisk det er på lektern og OSL<3VE

Nei vær så snill :) La oss håpe nysgjerrighets og pølsepasserfasen er over snart :) På tide å reise heimat igjen tel a mor!

Forøvrig kunne dette vært hvilken som helst by, nyinnflyttede er sikkert flott, men det er virkelig mange som burde blitt igjen på gården

Heldigvis ser jeg dem ikke så ofte, da jeg ikke har leilighet MIDT I SENTRUM, for det er fan ikke normalt?!

Lenge leve ekte Oslo!!

Anonymous poster hash: 1d602...e3d

Ja, på tide å stenge grensene. Kanskje bygge en mur a la Berlinmuren rundt hele Oslo?

Anonymous poster hash: 62426...061

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Trodde det gjaldt utlendinger, da en tur til Oslo bekreftet at det ikke finnes lyse folk der lengre :fnise:

Måtte lete lenge etter hvitt pakk.. Slapp av.. Tuller bare litt nå, men det var ikke lagt fra sannheten

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest mjaow

Høres ut som om du trenger deg en tur på landet for å roe nervene dine TS.

God tur da :) Ps; Ikke reis ut av byen når det er rush-tid. Kan ikke risikere at du ender opp på legevakten med for høyt blodtrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Jeg er fjerde generasjons Oslo borger, andre som møter meg på gata viker til siden og bøyer seg for meg.

Mine fantastiske Oslo gener, gjør at jeg er immun til trafikkstøy, og forurensning, og skjelettet mitt er hardere enn vanlige mennesker noe som gjør at blir jeg påkjørt er det større sjanse for at bilen går i stykker enn at jeg brekker noe bein.

Men så klart jeg kan ikke blande mine gode gener med hvem som helst, du må være minst tredje generasjons Oslo boer før jeg kan tenke på å pare meg med deg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er syk i hodet og innbiller meg at sykt dårlig humor er utrolig morsomt.



Anonymous poster hash: 412ea...199
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslo er ikke OSLO lenger. Det føles nesten som om kun halve befolkningen faktisk er Oslo-borgere!! Det irriterer meg grenseløst at alle fra ende og annen skal pakke bagen og finne seg en ettroms nede på anker eller "gryyyynerløkka" for å ta del i det urbane oslolivet med så mange muligheter."

Helt greit å studere osv, men å flytte til Oslo for å få seg en deltidsjobb som servitør på Fridays eller pølsepasser på 7/11...? Hva får du ut av det a?

Ungdommer ass...

Også merker man det så godt og vet du, når en person ikke er fra Oslo.

Herregud de har jo ræva full av tid og ikke har de lært seg sosiale normer ute i asfaltjungelen heller. Greit at på kjøpesenteret nærsenteret ditt, så er det ok å stoppe opp RETT FORAN rulletrappa fordi INGEN ER BAK DEG, men her er det litt travlere. Jeg har heller ikke tid til å bli stanset i en travel gate rett bak deg mens du prøver å finne ut av "hmm hvor var det jeg skulle gå nå igjen".

Nei ta å bakk bagen din sammen igjen og ta første tog/ fly/ buss/ i-dont-give-a-crap hjem igjen.

WE DONT NEED YOU. Dette gjelder forøvrig bananskrellende svensker og. Hejdå.

Anonymous poster hash: bb187...c6c

Anonymous poster hash: 1d602...e3d

det er vel bare ungdommer som sier "ass" kjenner ingen på min alder som sier det.

Anonymous poster hash: f23ab...5a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...