Gå til innhold

Michael Kors - harry?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jaja. Deg om det. Selv synes jeg uttrykket harry vitner om dårlig ordforåd og det er ingen som kan forklare hva som egentlig menes med det:-) Selv ser jeg ikke problemet med show off og flashy som du kaller det. Hva er galt med det?

Det som er galt med det er vel at man ikke synes det er fint...?

Jeg synes en del ting er harry, og det er ikke på grunn av begrenset ordforråd. I denne sammenhengen tenker jeg store logoer er harry fordi det ofte skiller de som liker å ha en enkel, klassisk stil og de som bare vil vise seg frem. De som bare vil vise seg frem har ofte ikke så mye peiling på hva som er pent og ikke, de vil bare vise at ''jeg har også råd til noe moderne og eksklusivt'' - ender dermed opp med glinsende, overblinga ting med dyremønster og store logoer (aka harry).

Edit; Kan selvsagt bruke ord som fælt, stygt, flashy, også videre, også videre... Men når det passer å bruke ordet harry bruker jeg ordet harry. Er dog enig i at det brukes litt i hytt og pine her inne, men i akkurat denne sammenhengen synes jeg det er passende.

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alt fra leopardtights fra SparKjøp til kr 49,- til superluxusguccidior til kr 500 000,- er blodharry. For ikke å snakke om alt som faller i mellom de to kategoriene. Moods of Norway? Nei guuuud, ville aldri gått med noe så harry. Og takke meg til å hete Gunda/Vanessa/Hilde/Peter/Christian/Anne/Sindre/Sivert/Preben/Doris. Det er bare såååååå harry altså.

Hilsen KG



Anonymous poster hash: ae7fd...281
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja. Deg om det. Selv synes jeg uttrykket harry vitner om dårlig ordforåd og det er ingen som kan forklare hva som egentlig menes med det:-) Selv ser jeg ikke problemet med show off og flashy som du kaller det. Hva er galt med det?

Jeg har ikke skrevet at det er galt, jeg foreslår at du leser hva jeg faktisk skrev. Hva andre måtte gjøre er helt opp til dem. Jeg personlig kunne derimot aldri tenkt meg en veske hvor logoen lyser lang vei, jeg har personlig ikke et behov for å vise alle andre hva jeg har brukt penger på. En veske er en veske. Og ja, jeg har som nevnt tidligere Michael Kors-vesker, fordi de er fine, ikke fordi de har det merket de har.

Og jeg synes det er meget spesielt å mene at det vitner om dårlig ordforråd fordi man bruker ordet "harry". Det er personlig et ord jeg bruker særdeles sjelden, men hvis jeg synes noe er litt harry, ja da velger jeg også å bruke det ordet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er galt med det er vel at man ikke synes det er fint...?

Jeg synes en del ting er harry, og det er ikke på grunn av begrenset ordforråd. I denne sammenhengen tenker jeg store logoer er harry fordi det ofte skiller de som liker å ha en enkel, klassisk stil og de som bare vil vise seg frem. De som bare vil vise seg frem har ofte ikke så mye peiling på hva som er pent og ikke, de vil bare vise at ''jeg har også råd til noe moderne og eksklusivt'' - ender dermed opp med glinsende, overblinga ting med dyremønster og store logoer (aka harry).

Edit; Kan selvsagt bruke ord som fælt, stygt, flashy, også videre, også videre... Men når det passer å bruke ordet harry bruker jeg ordet harry. Er dog enig i at det brukes litt i hytt og pine her inne, men i akkurat denne sammenhengen synes jeg det er passende.

De som vil vise seg frem som du sier, har kanskje like mye peiling på hva som er pent eller ikke. folk er forskjellige. Om du mener store logoer er stygt, kan det hende andre synes er fint. Det er ikke noen ensbetydende fasit på hva som er stygt eller fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som vil vise seg frem som du sier, har kanskje like mye peiling på hva som er pent eller ikke. folk er forskjellige. Om du mener store logoer er stygt, kan det hende andre synes er fint. Det er ikke noen ensbetydende fasit på hva som er stygt eller fint.

Ikke gjør deg vanskelig da, du skjønner vel hva jeg mener. Det som er pent for de fleste er ting med enkle snitt, enkle farger, fint stoff/lær, kanskje noen litt mer spesielle detaljer, etc. Selv de med en litt spesiell stil greier jo å se hva som stort sett blir sett på som pent og hva som ikke gjør det.

Hvilken av disse veskene tror du folk flest liker f.eks.?

http://www.pursepage.com/wp-content/uploads/2008/08/michael-michael-kors-patent-drawstring-tote-navy.jpg

http://thumbs3.ebaystatic.com/d/l225/m/mVg53Wyi30UxddAxWce9v3Q.jpg

Nå er det ikke slik at å være litt harry er noe helt forferdelig og noe som burde unngås for enhver pris. Det er selvsagt helt OK, men jeg forbeholder meg retten til å kalle det harry, da det faktisk er passende i blant og ikke et ord jeg bare bruker om ''alt''.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig harry! : )



Anonymous poster hash: 91572...774
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...