Gå til innhold

Dobbeltmoral mht antall sexpartnere

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vel, menn som puler rundt blir vel ofte kalt for mannehorer? Mens damer blir kalt løs.

Så er vel det slik at det er andre menn som ser opp til og skryter av han som klarer å nedlegge en hel hau. Ser ikke helt for meg at alle kvinner synes det er stas at mannen de går ut med har hatt seg med 100+

Enig, ass.

Anonymous poster hash: 54d09...e6f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er dobbeltmoralsk eller ikke kommer vel an på om du har ligget rundt masse, men samtidig vil ha en mann som bare har ligget med noen få?

Nå "ligger ikke jeg rundt", men jeg hadde ikke hatt noe i mot å vært sammen med en mann som hadde gjort det da han var yngre. Jeg mener at fortid er fortid.

Men du svarte heller ikke på spørsmålet: Ser ikke du en tendens til denne dobbeltmoralen?

Å om kvinner eller menn har lyst til å ligge litt rundt ser jeg ikke noe problem med det, folk må få lov til å gjøre som de har lyst til uten å skulle bli stemplet som løs eller hore.

• Liker 1
Skrevet

Hun lurte på om hun var dobbeltmoralsk? Og det kan vel ikke jeg vite før jeg spør vel?

Det var ikke det jeg lurte på! Jeg vet godt selv at jeg ikke er dobbeltmoralsk, og hadde da ikke spurt en fremmed om jeg var i tvil..

Skrevet

Hvorfor skal dama tåle at mannen har hatt sex med mange damer når han ikke tåler tanken på at hun skulle hatt sex med like mange menn? HVORFOR?

Anonymous poster hash: a6ebb...de9

Menn og kvinner er i gjennomsnitt forskjellige. Kvinner bryr seg generelt mindre om seksuell fortid enn menn. Hovedårsaken er biologiske forskjeller på mann og kvinne. En kvinne som har vært med mange menn blir sett på som "upålitelig og løs" av menn. En kvinne trenger omtrent ingen egenskaper eller ferdigheter for å ha mange partnere. En mann derimot som har hatt mange partnere, blir sett på som attraktiv av kvinner. Det skyldes at menn må inneha mange kvaliteter kvinner synes er attraktive for å få mange partnere.

Det finnes ingen stygge mannlige playere, men det finne mange stygge kvinnelige "tøser"....

• Liker 1
Gjest Bolsjevidkun
Skrevet

Menn og kvinner er i gjennomsnitt forskjellige. Kvinner bryr seg generelt mindre om seksuell fortid enn menn. Hovedårsaken er biologiske forskjeller på mann og kvinne. En kvinne som har vært med mange menn blir sett på som "upålitelig og løs" av menn. En kvinne trenger omtrent ingen egenskaper eller ferdigheter for å ha mange partnere. En mann derimot som har hatt mange partnere, blir sett på som attraktiv av kvinner. Det skyldes at menn må inneha mange kvaliteter kvinner synes er attraktive for å få mange partnere.

Det finnes ingen stygge mannlige playere, men det finne mange stygge kvinnelige "tøser"....

Fasiten.

Vil også legge til at en viktig grunn til at det er slik er at kvinner (fra et evolusjonsperspektiv) alltid vet at når de er med barn så er det deres eget barn, hennes eget kjøtt og blod. En blivende mor vet alltid at hun er den biologiske moren til barnet. En mann, derimot, kan aldri være sikker på at han er den biologiske faren til barnet. Derfor har det alltid vært gunstig for mannen å spre sin spønk utover flest mulig kvinner.

Derav forskjellene. Men i dag har man kvinnemagasiner og mannemagasiner, så det er en del kvinner som later som de har den samme sexdriven som det menn har (fordi det er "kult" blant moderne, progressive damer). Og så er det en del menn som later som det bryr dem midt i fiseringen.

Noen hann-ender har faktisk en slags "børste" på sitt kjønnsorgan, dette for å kunne børste vekk andre hann-enders spønk og skaffe seg selv og sine gener en konkurransefordel. Når man ser på dagens kvinners seksualmoral, kunne det sannelig vært fordelaktig dersom vi mennesker hadde utviklet det samme.

Gjest Gjest
Skrevet

Vel, menn som puler rundt blir vel ofte kalt for mannehorer? Mens damer blir kalt løs.

Så er vel det slik at det er andre menn som ser opp til og skryter av han som klarer å nedlegge en hel hau. Ser ikke helt for meg at alle kvinner synes det er stas at mannen de går ut med har hatt seg med 100+

Jeg er enig og synes ikke noe om menn som har mange sexpartnere. (De blir ofte kalt mannehorer og casanovaer faktisk). Jeg tror det er fordi sjekkemønsteret i Norge er slik at menn skal sjekke, og det gjør ikke damer. Derfor er det noen tapere som ser opp til de menn som har mange, og ikke kvinner. Det er en illusjon om at menn med mange sexpartnere tar mye intiativ til damer og får mange positive svar fordi han er attraktiv. For kvinner er det ikke slik fordi mange har en illusjon om at kvinner som har mange sexpartnere svarer ja til mange menn som sjekker henne.

Jeg er en mann med få sexpartnere og vil også ha en kvinne med få sexpartnere. Når/om en kvinne med mange sexpartnere sjekker meg opp takker jeg nei. Kvinner kan også takke nei til menn med mange sexpartnere om de vil. Det er det som ville vært min drømmekvinne. En kvinne som har disiplin slik som meg. Like barn leker best.

Gjest Gjest
Skrevet

Noen hann-ender har faktisk en slags "børste" på sitt kjønnsorgan, dette for å kunne børste vekk andre hann-enders spønk og skaffe seg selv og sine gener en konkurransefordel. Når man ser på dagens kvinners seksualmoral, kunne det sannelig vært fordelaktig dersom vi mennesker hadde utviklet det samme.

Forskere tror faktisk at penishodet har samme funksjon Å trenge vekk sperm fra andre menn.

Skrevet

Jeg sie det samme som jeg alltid sier i slike tråder: Jeg ville ikke reagert på antallet, men jeg kunne godt reagert på enkelte av personene. Har hun ligget med en slask fra Paradise Hotell? Da er hun neppe kjrestemateriale for meg. Har hun ligget med noen hun visste var i et forhold uten at hun selv var forelsket i fyren? Uaktuell. Har hun ligget rundt med de lokale sjarmørene i Helles, Tyrkia, etc. uten kondom? Uaktuell, uansett hvor mange ganger hun har testet seg. Så dumme mennesker tiltrekker meg ikke. Har hun ligget med noen på jobb, noen i min nære vennekrets eller noen jeg virkelig misliker og ikke vil "ligge etter"? Svært skeptisk.

Så er det selvfølgelig sånn at forgive and forget gjelder i disse tilfellene også, men jeg har ingen problemer med å forstå noen som har baktanker på grunn av hvem hun har ligget med. Det synes jeg faktisk er lov. Men hvor mange synes jeg ikke er så interessant. Har man vært singel i fem år, er f.eks. ikke 25 sexpartnere mye, selv om det er nok til å få mange menn til å mene at hun av den grunn alene skulle være "damaged goods".

Skrevet (endret)

Nå "ligger ikke jeg rundt", men jeg hadde ikke hatt noe i mot å vært sammen med en mann som hadde gjort det da han var yngre. Jeg mener at fortid er fortid.

Men du svarte heller ikke på spørsmålet: Ser ikke du en tendens til denne dobbeltmoralen?

Å om kvinner eller menn har lyst til å ligge litt rundt ser jeg ikke noe problem med det, folk må få lov til å gjøre som de har lyst til uten å skulle bli stemplet som løs eller hore.

Jeg synes du virker som ei flott og sunn og interessant jente som ikke bare liker å hoppe på det første du ser hele tiden.

Men synes du det er dobbeltmoralsk at en mann helst ikke ønsker seg en jente som har ligget med flere enn ham selv? Er han et dårlig menneske da?

Jeg er en mann som ønsker meg en dame som har bedre moral enn meg selv, - er jeg en dårlig mann da?

Hvorfor skulle kvinner som ikke ligger med så mange ønske seg menn som helst vil ha damer som har pult flere enn ham selv? Akkurat det skjønner jeg ikke? Kan du forklare meg hvorfor du som ikke har ligget rundt ønsker deg en mann som ønsker seg en kvinne som har ligget rundt?

Endret av waco
Gjest gamla
Skrevet

Tror denne problemstillingen er mer aktuell når man er litt yngre? Håper jeg i hvertfall.. Tror jeg hadde ramlet ut av sengen hvis jeg plutselig hadde fått spørsmål om hvor mange jeg har hatt sex med..

Men nå er jo jeg gammel også da - midten av 40 - da er man jo ferdig med livet....men det er ikke helt slik ;) Har det helt fett, jeg :D

Noen kvinner har sterkere seksualdrift enn andre kvinner, samme gjelder for noen menn og en gang i fremtiden vil det forhåpentligvis bli like akseptert at menn og kvinner lever ut sine lyster på likefot, uten å bli kalt hverken tøs eller løs eller what ever...på samme måte som man respekterer det motsatte synet!

Da blir jo alle lykkelige, men det er kanskje litt kjedelig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...