Gå til innhold

Vært syk på jobb i dag, ok å finne på noe senere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror ikke jeg hadde gjort det, det er noe med at det gir et tvilsomt inntrykk av deg om noen fra jobb oppdager deg, selv om du føler deg aldri så fin i formen nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tirkes

ts her

Jeg har hatt kvalme med spying. Ikke noe greit å være på jobb når jeg måtte ha løpt flere ganger for å spy. Føler meg fin nå, og går nok på jobb i morgen.

Anonymous poster hash: f613b...59d

Leste ikke denne før nå. Da hadde jeg unngått kino, ikke pga inntrykk eller sykefravær, men fordi å sitte nærme muligens flere mennesker i flere timer innestengt i et rom med smittsom spysjuke... ikke bra for karmaen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts her

Jeg har hatt kvalme med spying. Ikke noe greit å være på jobb når jeg måtte ha løpt flere ganger for å spy. Føler meg fin nå, og går nok på jobb i morgen.

Anonymous poster hash: f613b...59d

Man er mest smittsom mens man har oppkast og diaré, men man kan smitte andre også rett etterpå. Men etter 48 timer er det liten sjanse for at man smitter andre. Dette gjelder ifht. norovirusinfeksjoner - altså det man vil kalle omgangssyke.

Det anbefales for eksempel at barn i barnehage bør holdes hjemme ved symptomer og ikke sendes til barnehagen igjen før det har gått 48 timer etter opphør av oppkast og diaré. Egentlig burde dèt vært en regel for voksne også.

Det jeg egentlig sier er at om du har vært hjemme i dag pga kvalme bør du holde deg hjemme i kveld også - men mest for at du ikke smitter andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du syk idag, men skal på jobb imorgen, kan du gjøre akkurat hva du vil.

Jeg skjønner den ekle følelsen, fordi mange mener du må ligge for døden helt til du skal på jobb igjen, men det er bare tull.

Men om det er slik at du blir syk imorgen også fordi du gikk ut for tidlig, så er det dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TinaT

Var du syk idag, men skal på jobb imorgen, kan du gjøre akkurat hva du vil.

Jeg skjønner den ekle følelsen, fordi mange mener du må ligge for døden helt til du skal på jobb igjen, men det er bare tull.

Men om det er slik at du blir syk imorgen også fordi du gikk ut for tidlig, så er det dumt...

Ja, veldig dumt - det er derfor det er greit å være føre var og holde seg hjemme.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du for syk til å dra på skole/jobb, så er du for syk til å dra ut å finne på ting mener jeg

Lei deg en film å se hjemme heller..

Signerer denne!

Har alltid hørt av mine foreldre "er du for syk til å dra på skole, er du for syk til å finne på noe etter skolen"..

Nylig tok jeg en sykedag, lå med influensa og på 3.dagen tenkte jeg at jeg måtte ut av huset.. Møtte sjefen på butikken. Ikke greit å bli kalt inn på kontoret!

(Det ordnet seg til tross for et ublidt møte:p)

Anonymous poster hash: 3f55a...a71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har man vært for syk til å gå på jobb så er man også for syk til å finne på andre ting. Uansett om man har blitt bedre. Det har med respekt for arbeidsgiver og kolleger (som kanskje måtte ta over noe av arbeidet ditt) å gjøre. Jeg har selv måtte ta unna så ufattelig mye dritt når andre har meldt seg syke, og så har jeg møtt de i gaten samme dag, eller de har selv avslørt hva de egentlig drev med (altså at de ikke var syke) på et senere tidspunkt. Det er så jævlig respektløst. Gå en tur på butikken, lei en film og hold deg hjemme.



Anonymous poster hash: e97e2...1ee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne!

Har alltid hørt av mine foreldre "er du for syk til å dra på skole, er du for syk til å finne på noe etter skolen"..

Nylig tok jeg en sykedag, lå med influensa og på 3.dagen tenkte jeg at jeg måtte ut av huset.. Møtte sjefen på butikken. Ikke greit å bli kalt inn på kontoret!

(Det ordnet seg til tross for et ublidt møte:p)

Anonymous poster hash: 3f55a...a71

Du ble innkalt til møte fordi sjefen så deg på butikken en dag du var syk?

Herlighet, noe så tåpelig! Ikke alle som har folk til og handle for seg, og mat må man da ha, syk eller ei.

Nå vet ikke jeg om det var matbutikk du ble sett på, men det må da være lov å lufte seg litt selv om man er syk. Er noe annet å shoppe enn og være på jobb..

Anonymous poster hash: ccb75...066

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært på kino, hadde jeg satt pris på at de ved siden av meg ikke hadde spysyke.

Og jeg hadde ikke gått på kino om jeg hadde vært hjemme fra jobb, selv om jeg følte meg frisk. Hadde til nøden gått på butikken om det var krise. Dette av prinsipp. Og gjelder ikke langtidssykemeldinger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært syk i noen få dager nå (kvalme) og derfor vært vekke fra jobben. Jg er bedre i dag og vil gjerne komme ut av huset. Feks. på kino. Er dette ok selv om jeg har tatt fri i dag? Litt redd jeg kan møte noen fra jobben...

Anonymous poster hash: f613b...59d

Det spørs. Og spørsmålet hva slags jobb og (ikke minst) kollegaer du har. Jeg, feks, kunne godt gått på kino og fint tatt "støyten" om noen trodde jeg sluntret unna jobb. Vi har uansett en ok tone på jobb. Dersom du har en dusinvarejobb og lite tillitt på arbeidsplassen så bør du ikke det.

Men dere som sier det ikke er ok å møte en kollega som er sykmeldt/tar ut sykedager ute på noe gøy bør tenke litt lengre neste gang. Folk kan godt være syke fra jobb pga psykiske ting eller til og med dårlig arbeidsmiljø (blir jo det om folk kaller en for unnasluntrer om en ikke gjemmer seg under dyna som syk..) og å møte dem på kino betyr ikke at de er friske, bare at de er på kino. Det er ikke som med unger - foreldre sier ikke "hjemme fra skolen, hjemme fra gøy" av annen grunn enn for å unngå "syke" unger som bare ikke vil på skolen. Det har ingen medisinsk grunn (og er ofte uklokt).

Essensen blir egentlig: jobber du med relativt godt utdannede mennesker driter de i hva du gjør, jobber du i enten et kvinneyrke eller på golvet bør du holde deg hjemme.

PS: ts sier "kvalme" - vedkommende kan godt slite med en kronisk mage/tarmsykdom eller være gravid, all kvalme er ikke smittsomt.

Anonymous poster hash: 52081...b7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne!

Har alltid hørt av mine foreldre "er du for syk til å dra på skole, er du for syk til å finne på noe etter skolen"..

Nylig tok jeg en sykedag, lå med influensa og på 3.dagen tenkte jeg at jeg måtte ut av huset.. Møtte sjefen på butikken. Ikke greit å bli kalt inn på kontoret!

(Det ordnet seg til tross for et ublidt møte:p)

Anonymous poster hash: 3f55a...a71

Jeg mener da man skal kunne gå på matbutikken å kjøpe seg mat, eller noe som hjelper mot sjuka...

Så å bli kalt inn på kontoret til sjefen for det møte der, er tåpelig spørr du meg.

Mat er nødvendig

"å finne på noe" er ikke

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer denne!

Har alltid hørt av mine foreldre "er du for syk til å dra på skole, er du for syk til å finne på noe etter skolen"..

Nylig tok jeg en sykedag, lå med influensa og på 3.dagen tenkte jeg at jeg måtte ut av huset.. Møtte sjefen på butikken. Ikke greit å bli kalt inn på kontoret!

(Det ordnet seg til tross for et ublidt møte:p)

Anonymous poster hash: 3f55a...a71

For en fjern sjef. Butikken må man på uansett hvis man er alene. Jeg har subbet en kilometer/halvannen bort på butikken flere ganger fordi jeg ikke hadde bil. Hadde noen laget bråk av den grunn, skulle de fått seg ei regle. Makan til overreagering og mangel på EQ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en fjern sjef. Butikken må man på uansett hvis man er alene. Jeg har subbet en kilometer/halvannen bort på butikken flere ganger fordi jeg ikke hadde bil. Hadde noen laget bråk av den grunn, skulle de fått seg ei regle. Makan til overreagering og mangel på EQ.

Jasså - for syk til å gå på jobb, men du klarer å subbe flere ganger til butikken 1,5 km unna?

Anonymous poster hash: c20dd...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener da man skal kunne gå på matbutikken å kjøpe seg mat, eller noe som hjelper mot sjuka...

Så å bli kalt inn på kontoret til sjefen for det møte der, er tåpelig spørr du meg.

Mat er nødvendig

"å finne på noe" er ikke

Du kan mene hva du vil, det er allikevel mange som vil riste på hodet om de hadde truffet deg.

Utrolig merkelig og elendig arbeidsmoral blant deltakere i diskusjoner på KG - ikke rart at landets økonomi snart kollapser om det er mange av samme kaliber der ute.

Er du klar over hva en sykedag koster bedriften? Er du klar over at den enes sykedag som regel betyr merbelastning på dine kollegaer?

Jeg hadde vært temmelig irritert om jeg traff kollegaen min på butikken når hun var syk og jeg måtte sitte overtid for å bli ferdig med jobben den dagen.

Anonymous poster hash: c20dd...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt ok å gå ut på kvelden om man er frisk nok. Hvorfor skulle det ikke være det? Med motsatt logikk kunne man like gjerne sagt til en som kom på jobb dagen etter: Jaså, i går var du syk og i dag er du frisk, den kjøper jeg ikke?

Og i butikken er det selvsagt greit å gå, selv om jeg frykter denne tråden blir like lang som den forrige om emnet. Det er rett og slett ikke alle som skjønner at ikke alle har noen til å handle for seg. Ei heller at det å bruke noen minutter på handling ikke krever like mye som fulle arbeidsdager med reising frem og tilbake.



Anonymous poster hash: 81199...bcc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det er helt ok å gå ut på kvelden om man er frisk nok. Hvorfor skulle det ikke være det? Med motsatt logikk kunne man like gjerne sagt til en som kom på jobb dagen etter: Jaså, i går var du syk og i dag er du frisk, den kjøper jeg ikke?

Og i butikken er det selvsagt greit å gå, selv om jeg frykter denne tråden blir like lang som den forrige om emnet. Det er rett og slett ikke alle som skjønner at ikke alle har noen til å handle for seg. Ei heller at det å bruke noen minutter på handling ikke krever like mye som fulle arbeidsdager med reising frem og tilbake.

Anonymous poster hash: 81199...bcc

Jeg lærte heldigvis av moren min at jeg aldri går ut hvis jeg har vært hjemme fra skolen. Dersom man går ut før tiden så er det stor risiko for å bli syk igjen og det hadde ærlig talt sett temmelig idiotisk ut å treffe sjefen på kino om kvelden etter at man har vært hjemme fra jobb pga sykdom .. så fører kinoturen til at man blir syk igjen og hjemmeværende enda noen dager.

Det har med å se litt lenger enn sin egen nese og tenke litt hvilke følger det kan få ...

Anonymous poster hash: c20dd...7d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan mene hva du vil, det er allikevel mange som vil riste på hodet om de hadde truffet deg.

Utrolig merkelig og elendig arbeidsmoral blant deltakere i diskusjoner på KG - ikke rart at landets økonomi snart kollapser om det er mange av samme kaliber der ute.

Er du klar over hva en sykedag koster bedriften? Er du klar over at den enes sykedag som regel betyr merbelastning på dine kollegaer?

Jeg hadde vært temmelig irritert om jeg traff kollegaen min på butikken når hun var syk og jeg måtte sitte overtid for å bli ferdig med jobben den dagen.

Anonymous poster hash: c20dd...7d7

Tvilsomt om vedkommende har noe som helst peiling på hva en sykedag koster.

F.eks om jeg er syk så taper "vi" 450kr x 7,5t +mva = 4185 som de ikke kan fakturere da jeg faktisk ikke har vært på jobb + full lønn 200kr/t x 7,5t =1500kr

Kanskje må noen andre jobbe overtid for å dekke inn det jeg skulle gjort.

2mann 3 timer 100% overtid 6t a 400kr =2400 kr

Anonymous poster hash: 3b8d4...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså - for syk til å gå på jobb, men du klarer å subbe flere ganger til butikken 1,5 km unna?

Anonymous poster hash: c20dd...7d7

Ja, tro det genious! Man peprer seg med paracet og kommer holder ut den perioden mens feberen er borte, eller som ts viser til her man benytter seg av perioder hvor man føler seg bedre. Kanskje blir man verre etterpå fordi det ikke var det beste å gå.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan mene hva du vil, det er allikevel mange som vil riste på hodet om de hadde truffet deg.

Utrolig merkelig og elendig arbeidsmoral blant deltakere i diskusjoner på KG - ikke rart at landets økonomi snart kollapser om det er mange av samme kaliber der ute.

Er du klar over hva en sykedag koster bedriften? Er du klar over at den enes sykedag som regel betyr merbelastning på dine kollegaer?

Jeg hadde vært temmelig irritert om jeg traff kollegaen min på butikken når hun var syk og jeg måtte sitte overtid for å bli ferdig med jobben den dagen.

Anonymous poster hash: c20dd...7d7

Om jeg er klar over det eller ikke, er irrelevant til tråden.

Er man syk, så kan man ikke nektes å gå i butikken for å skaffe seg næringsrik mat som gjør at man blir raskere frisk.

Og dessuten så er det vesentlig forskjell å oppholde seg 5 min. på en butikk for å kjøpe et brød, og være 8 timer på jobb.

Tvilsomt om vedkommende har noe som helst peiling på hva en sykedag koster.

F.eks om jeg er syk så taper "vi" 450kr x 7,5t +mva = 4185 som de ikke kan fakturere da jeg faktisk ikke har vært på jobb + full lønn 200kr/t x 7,5t =1500kr

Kanskje må noen andre jobbe overtid for å dekke inn det jeg skulle gjort.

2mann 3 timer 100% overtid 6t a 400kr =2400 kr

Anonymous poster hash: 3b8d4...87a

Vet ikke hvilket rævhøl du tar tvilen din ut ifra, men det er uansett irrelevant til tråden hvor mye en sykedag koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...