Gå til innhold

ABB, smart eller bare ren flaks?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke bare hvorfor han ikke meldte seg inn i militæret og nato, - hadde han reist til afghanistan så kunne han skutt på muslimer mot betaling fra den norske stat!?

Dårlig forsøk, men altfor mange hull i resonnementet. Prøv gjerne igjen.

Anonymous poster hash: bc0bd...b5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flaks! Har en lest deler av manifestet hans ser man at han er alt annet enn smart.

Skrevet

De som gikk på skole med han og var sammen med han gjennom flere år kan sikkert svare. Det er litt vanskelig å svare etter bare selve 22Juli. Akkurat som med folk du liker å være sammen med, så er det ting som de sier dumt eller er dumme i noen situasjoner. Ikke enten eller.

Skrevet (endret)

Dårlig forsøk, men altfor mange hull i resonnementet. Prøv gjerne igjen.

Anonymous poster hash: bc0bd...b5d

Hvor mange muslimer er det som har blitt drept og skadet av norske nato-styrker? Faktisk er det ingen som vet fordi den norske teller ikke. - eller vet du hvor den listen finnes?

Ingen norske har blitt straffet for sine drap i hvertfall. Jeg er fullstendig motstander av nato angrep på afghanistan fordi jeg har alltid ment at krigen gjorde vondt verre og forøvrig fikk vi flyktningstrøm til norge.

Endret av waco
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nok han er veldig intelligent, slik som Hitler antakeligvis også var det. Men ingen av de var kloke. Med det mener jeg at du trenger klokskap for å bruke intelligensen rett. Tror også det er en hårfin linje mellom gal og genial - høy iq kan rett og slett gjøre at noen tipper over, og mange som har begått grusomme handlinger har vært intelligente, men de har ikke vært kloke, og de har hatt mangler hva angår empati og emosjoner.

I tillegg var det nok en del tilfeldigheter/svikter eller hva enn man ønsker kalle det, som gjorde at det tok så lang tid før han ble tatt.

Anonymous poster hash: 91ef0...87e
Skrevet (endret)

"Smart eller ren flaks?"

Ingen av delene. Det er bare politiet som er inkompetente og har dårlige rutiner og beredskap.

Å lage en kunstgjødselbombe, ta jegerprøve og bli medlem i skyteklubb for å få våpen, å leie seg en gård til å blande sammen og teste bombeingrediensene på og å opprette et gartnerfirma for å kunne kjøpe mye kunstgjødsel uten misstanke tilsier vel på ingen måte at du må være spesielt smart.

Slike bomber (i mindre skala) er det jo mange fjortiser til og med som lager og oppskriftene ligger lett tilgjengelig på internet.

Han kan godt være smart for alt jeg vet, men handlingene hans krever på ingen måte å være smart som sagt. Og hans omfattende kopiering av andres tekster i sitt manifest istedenfor eget orginalt innhold indikerer vel egentlig det motsatte.

Endret av flesvik
Skrevet

Det å lage ANFO krever egentlig lite annet enn at man blander sammen ammoniumnitrat (som ofte brukes som kunstgjødsel) og litt diesel, samt eventuelt som Breivik gjorde, tilsette aluminiumspulver. Ikke spesielt komplisert prosess, og det at han fikk holde på så lenge som han gjorde og drepe så mange skyldes inkompetanse hos politiet. Oslo-Utøya tar 15 minutter med helikopter, hadde en 5-10 betjenter i Delta vært klare i helikopter etter eksplosjonen i regjeringskvartalet kunne Breivik vært stoppet på sikkert 25 minutter etter at han startet massakren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...