Gå til innhold

Hvordan komme med videre med språklæringen(gjelder 3 språk)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å lære to språk, et som er veldig vanlig å lære(etter engelsk) og et som er veldig uvanlig å lære, men som er et språk i Europa. Jeg har anledning til å snakke begge språkene med flere mennesker, men ikke mulighet for øyeblikket til å bo i noen av landene for en stund.

Jeg pugger verb, substantiv og uttalen får jeg til bra på begge språk, men føler ikke jeg kommer noe videre, selv om jeg lærer nye ord og uttrykk hele tiden.

Tips til hvordan jeg kan løfte språkferdighetene på et nytt nivå? Er lesing av bøker, og blader(på de språkene det gjelder) et godt tips?

I tillegg ønsker jeg å utvide engelskferdighetene mine. Uttalen er kjempegod, grammatikken er på plass, vokabularet er bra - men ikke bra nok. Jeg anser meg som godt viderekommen i engelsk, men under mer "kompliserte"/"avanserte" samtaler(som ikke inkluderer: are you hungry?, how nice weather we have got today etc.), merker jeg at jeg må lete etter ordene og ender opp med å bruke mange flere ord for å forklare, fordi jeg ikke kan det ene ordet som ville ha poengtert hva jeg mente med en gang. Hvor skal jeg lære alle ordene jeg trenger, for å utvide vokabularet mitt? Finnes det bøker for dette?

På forhånd takk! :)



Anonymous poster hash: 052e8...64d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lese bøker og se filmer er mitt tips.

Se gjerne film på f.eks polsk med polsk undertekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg prøvde å forbedre fransken min kjøpte jeg franske blader/magasiner og aviser hos Narvesen. Syns det var lettere med korte, illustrerte artikler enn en hel roman i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...