Gå til innhold

Hva feilte/feiler min mor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er et utdrag denne tråden : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=757284&page=2#entry12975203

og beskriver omtrent slik jeg hadde det...

"Jeg har en mor som lot meg bli mobbet og trakassert, både av familiemedlemmer og på skolen - uten å løfte en finger. Hun har aldri, aldri noensinne tatt meg i forsvar. Hun har alltid vært unnvikende og unnlatende. Aldri direkte trakasserende eller psykisk voldelig, men altså bare sett på og aldri grepet inn. Men det er for meg like ille som de som aktivt mobbet noen. Hun ble også trakssert av et familiemedlem selv, men hun bare lar seg selv bli hakket på. Sikkert derfor hun heller ikke. Kunne beskytte sitt eneste barn.

Jeg forstår ikke henne og vi har ikke et godt forhold i dag. Hun er like unnvikende som hun alltid har vært. En mester i benektning. Kan ikke ha et nært forhold til en slik person. Jeg blir bare sint av henne."

Jeg husker også at mamma hadde merkelige meninger, og var veldig dobbeltmoralsk. En venninne som mamma hadde på besøk reagerte veldig på meningene hennes.

F.eks hadde mamma hatt kjærester siden hun var 14, og giftet seg med pappa da hun var 19 år.

Men jeg fikk ikke lov til å ha kjæreste selv om jeg var 16 år. Og da venninnen til mamma sa at det måtte jeg få lov til, for det kunne man ikke styre, så fnyste mamma og likte det ikke. Det fikk meg til å føle at det var noe negativt med å ha kjærester...

Jeg konfronterte mamma med alt dette da jeg var blitt voksen, og hun gråt og ble sint på meg.



Anonymous poster hash: 726a5...be0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det stemmer så må hun vel oppfylle endel av kravene til å være en sosiopat?

Nå er jeg ingen Dr. Phil, men det høres jo virkelig ille ut. Tror jeg hadde kuttet kontakten helt om det var så ille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det stemmer så må hun vel oppfylle endel av kravene til å være en sosiopat?

Nå er jeg ingen Dr. Phil, men det høres jo virkelig ille ut. Tror jeg hadde kuttet kontakten helt om det var så ille.

Hva er en sosiopat?

Hun er også slik at hun mener det har gått masse usanne rykter om henne i alle år. Alt fra at hun har vært prostituert til narkoman. Så hun har flyttet og byttet navn.

Ellers er hun høyt utdannet og tjener veldig bra.

Anonymous poster hash: 726a5...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det brukes som oftest om såkalte antisosiale og asosiale personligheter. Mennesker med sosiopati beskrives ofte som aggressive, impulsive, med liten skyldfølelse og med liten evne til å knytte varige og stabile følelsesmessige kontaktforhold til andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det brukes som oftest om såkalte antisosiale og asosiale personligheter. Mennesker med sosiopati beskrives ofte som aggressive, impulsive, med liten skyldfølelse og med liten evne til å knytte varige og stabile følelsesmessige kontaktforhold til andre mennesker.

Da tror jeg du har misforstått det jeg skrev. Mamma er ikke sånn...

Mamma kunne lett tiltrekt seg en psykopat..

Anonymous poster hash: 726a5...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg du har misforstått det jeg skrev. Mamma er ikke sånn...

Mamma kunne lett tiltrekt seg en psykopat..

Anonymous poster hash: 726a5...be0

Sosiopat og Psykopat er delvis det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan man være både sosiopat og psykopat? Tenk å aldri få dårlig samvittighet uansett hvor dårlig handling en gjør! Det hadde vært noe det, - gått rundt og vært lykkelig hele dagen lang og aldri fått ubehagelige tanker av egen atferd og alle dårlige handlinger en gjorde var full av glede og veldig lystbetont.

Aaahh,... drømmer meg bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feig er nok det første jeg tenker på.

Hvorfor enkelte er feige er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...