Gå til innhold

Datet jente i tre mnd, men hva føler hun?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er litt merkelig. Har datet en jente i ca. tre mnd nå, men vi er ikke sammen. Vi gjør omtrent alt som par gjør. Møtes 2-5 ganger i uka, overnatter hos hverandre, har sex, går tur, lager mat sammen. Vi melder og ringer omtrent hver dag. Det er omtrent ganske likt mtp hvem som tar initiativ til å møtes og ringes.

Sånn sett høres ting perfekt ut og det er veldig bra, men det er én ting som jeg synes er merkelig. Hun har ikke sagt noe som helst om hvilke følelser hun har for meg eller spurt om hvor dette går. Til tross for at jeg har møtt foreldrene hennes, vi har vært på flere dagers hytteturer sammen og hun vil møte foreldrene mine (bor i en annen by).

Hva skyldes dette? Jeg har vært i et par forhold tidligere og da sa jenta ganske tidlig at hun hadde følelser og lurte på hva jeg følte/tenkte.

Andre ting som kan være med på å forklare dette er at hun virker litt usikker på meg. Redd for å åpne seg. Det ser jeg ofte når vi er sammen. Hun tar sjelden initiativ til å kose/kline, men når jeg tar henne til meg blir hun kjempeglad og kaster seg over meg. Hun tar sjelden tak i min hånd når vi går, men tar jeg hennes hånd blir hun veldig kosete og skal gå helt inntil meg.

Hun har ikke vært med noen andre gutter på 2 år. Før det var hun i et forhold som varte 2 år og et forhold som varte 5 år. Hun er 26 og jeg er 28.

-forvirret mann-



Anonymous poster hash: ec255...00d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er velkommen til å si hva du føler til henne først, kanskje hun trår forsiktig av tidligere erfaring eller 100 andre grunner. Liker deg gjør hun ihvertfall!



Anonymous poster hash: a95fe...f31
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får spørre henne da vel! Kan være ulike årsaker til at man er litt redd for å åpne seg helt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres absolutt ut som om jenta bryr seg veldig om deg i mine ører :)

Tror hun vil bli veldig glad for å høre hvor hun har deg, kanskje vanskelig for henne å åpne seg aller først?



Anonymous poster hash: 2e1ff...da3
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at hun liker meg. Det er opplagt.

Men hvordan skal jeg gå frem her da? Tidligere har det alltid vært jenta som har spurt meg. Nå er hun uansett på ferie, så har litt mindre kontakt med henne nå. Hva skal jeg gjøre når hun kommer tilbake? Noe som er litt nedtonet og normalt.



Anonymous poster hash: ec255...00d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, høres mest ut som hun er usikker på deg. Altså ikke sine følelser ovenfor deg, men dine følelser og hva du ønsker.

Jeg har hatt nok av kjærester, og var ikke lenge singel mellom eksen og min nåværende, men blir bare nesten mer og mer feig med årene. Jeg lot alltid han ta kontakt, ta initiativ til kos, holde handa osv, og det var også han som først sa han var glad i meg. Jeg tror mange jenter er redd for at guttene skal føle seg presset og at det går for fort, og jentene blir redde for å bli sårbare og dumme seg ut. (Kan selvsagt gå andre veien og!) Men ble jo kjempeglad hver gang han tok initiativ!:)

Etter et tre mnd dating tok jeg imidlertid motet til meg (i fylla, så klart), og spurte hva vi var, hvordan han så på meg el. (akkurat hva jeg sa er litt diffust :P) Så da sa han (tøffe fyren min) at han omtalte meg som kjæresten hans, også ble vi enige om at det var det vi offisielt var. Dagen etter hadde jeg skikkelig nerver for at han skulle ha følt seg pressa eller at det gikk for fort :P

Så om hun er like feig som meg, som det høres ut som, så ville jeg bare spurt henne, selv om jeg vet det er vanskelig!

Det høres jo ut som hun er oppriktig interessert :)



Anonymous poster hash: b936c...2a0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Du..jeg bare tenkte på noe..jeg liker deg veldig godt og trives kjempegodt sammen med deg, men er litt usikker på hvordan du ser på dette. Føler du at vi er et par? For det gjør jeg, men ønsker ikke å stresse deg"

Feks? En kveld dere sitter og slapper av, tar et glass vin, ser en film etc.



Anonymous poster hash: b936c...2a0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

/ts

Men er det ikke merkelig at hun ikke har sagt noe om hva hun føler eller hva hun vil?



Anonymous poster hash: ec255...00d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun allerede regner dere som et par? Når man blir eldre vokser man jo bare sammen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Sånn sett høres ting perfekt ut og det er veldig bra, men det er én ting som jeg synes er merkelig. Hun har ikke sagt noe som helst om hvilke følelser hun har for meg eller spurt om hvor dette går. Til tross for at jeg har møtt foreldrene hennes, vi har vært på flere dagers hytteturer sammen og hun vil møte foreldrene mine (bor i en annen by).

Hva skyldes dette? Jeg har vært i et par forhold tidligere og da sa jenta ganske tidlig at hun hadde følelser og lurte på hva jeg følte/tenkte.

Andre ting som kan være med på å forklare dette er at hun virker litt usikker på meg. Redd for å åpne seg. Det ser jeg ofte når vi er sammen. Hun tar sjelden initiativ til å kose/kline, men når jeg tar henne til meg blir hun kjempeglad og kaster seg over meg. Hun tar sjelden tak i min hånd når vi går, men tar jeg hennes hånd blir hun veldig kosete og skal gå helt inntil meg.

Anonymous poster hash: ec255...00d

Er det spesifikke ting som kan være med på å gjøre at hun lukker seg da? Har dere kjent hverandre lenge, eller ble dere kjent med en gang dere begynte å date? Jeg hadde selv vanskeligheter med å si ting jeg følte tidlig iforholdet med han jeg er med nå (Har vært sammen i 2 år ca) . Etterhvert som tiden gikk ble jeg tryggere på oss som par, og da ble det lettere for meg å åpne meg etter noen måneder, spesielt siden han var ganske åpen fra starten av. Han hadde lettere for å prate om slike ting i starten enn meg. Jeg tror det lureste du kan gjøre dersom du ønsker at hun skal åpne seg er å være åpen selv. Ikke lukk deg, selv om hun nødvendigvis ikke sier alt til deg med en gang. Hun kommer nok til å gjøre det etterhvert så lenge hun føler seg trygg på deg, og at du ikke gir henne miksende signaler. Det kan eventuelt føre til forrvirrelse fra hennes side og gjøre at hun lukker seg enda mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner meg veldig igjen og likner nok en del på jenta du dater :) jeg syntes det var vanskelig å ta opp hva jeg følte, kanskje litt fordi jeg har brent meg på å være for pågående for tidlig (for lenge siden), og fordi jeg faktisk ikke har datet mange i litt mer voksen alder (var i et langt forhold). Dessuten er jeg uansett en litt lukket person som ikke viser så mye følelser, spesielt ikke i starten.

Han jeg datet tok også en del initiativ, noe det høres ut som du også gjør, og det i seg selv ga meg trygghet i forhold til at ting gikk videre i noenlunde det tempoet jeg hadde behov for... etter ca tre måneder var det han som tok praten - jeg vet faktisk ikke når jeg ville gjort det selv, om han ikke hadde gjort det... uansett var jeg ikke i tvil om at jeg ville være sammen med ham, så det endte jo godt (vi er fortsatt sammen), men i ettertid skulle jeg nok ønske jeg hadde vært mer tydelig og åpen selv. Ikke nødvendigvis pushet på at vi skulle definere oss som et par, men bare sagt hva jeg følte. Det kunne avklart ting litt tidligere.

Men sånn uansett: jeg tror ikke du skal være så altfor nervøs for den samtalen, det virker som jenta liker deg veldig godt og antagelig gjerne vil være kjæresten din :)



Anonymous poster hash: a6509...a8e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...