Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!

TuttaV

Anbefalte innlegg

Søndagen ble også bra den. Jeg fikk sove lenge etter julebord (:nigo:) og deretter brukte vi en del tid på å gå igjennom siste faktura vi fikk på rive- og gravearbeidet. Den kom på svimlende 383.000kr, noe som var kanskje 350.000kr mer enn vi hadde regnet med :daane: Vi visste den kom til å bli noe høyere pga uforutsette hendelser, men at den skulle bli så høy hadde vi aldri trodd :riste: Så fikk mamma og pappa til å se over den, som har vært gjennom noen byggeprosjekter i sitt liv, og sammen fant vi en del feil. Nå har vi nettopp sendt en mail til firmaet og håper de klarer/tør å legge seg flate. Det er noen ganske åpenbare feil vi har funnet nemlig :roll: Fakturaen blir langt i fra lav allikevel, men vi tror vi har funnet feil for minst 50.000kr :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:daane:

Det var en brukbar regning, ja! :bond: Hjelpes meg, får håpe de legger seg langflate med den grove regnefeilen, da!

Utrooolig surt når regningen blir mye større enn antatt. Vi var heldige da vi pusset opp huset, skadene vi regnet med at vi måtte reparere var mye mindre enn antatt, heldigvis, så vi kom godt utav det. Utrolig leit når det blir andre veien! Håper ikke dere og husbygginga blir altfor skadelidende av den jumboregninga! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som flott helg!! :) Wow! Synes dere holder lenge når dere klarer dere til midnatt. Vårt lørdagsselskap ble oppløst før kl 23 ;) av samme grunner. Sushi hørtes fantastisk ut!! Det er så godt!! Bruker dere kun sashimilaks da? Vi lagde det da jeg var gravid. Kan man bruke annen type fisk da og? Hadde sushicravings alldeles sist, i tillegg til sild (Jess da!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig helg høres det ut som! :jepp: (sånn bortsett fra regninga, det var jo litt i meste laget i forhold til hva dere hadde forventet, endring i planen eller ikke. Håper det ordner seg og at de ihvertfall gir seg på det som er direkte feil!! :daane: )

Ha en fin mandag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, litt av en forskjell! Men feil for minst 50 000 kr er drøyt :sjokkert: Håper det ordner seg!

Ja, det er ganske drøyt! :haar: Vi er veldig spente på hvordan tilbakemeldingen skal bli. Har blitt lovet at de skal se på det. Heldigvis ingen sure miner ennå :)

Det var en brukbar regning, ja! :bond: Hjelpes meg, får håpe de legger seg langflate med den grove regnefeilen, da!

Utrooolig surt når regningen blir mye større enn antatt. Vi var heldige da vi pusset opp huset, skadene vi regnet med at vi måtte reparere var mye mindre enn antatt, heldigvis, så vi kom godt utav det. Utrolig leit når det blir andre veien! Håper ikke dere og husbygginga blir altfor skadelidende av den jumboregninga!

Så heldige dere var! Er jo veldig greit når man har regnet med at noe ville koste mer enn det gjorde :jepp: Penger spart :lur:

Vi måtte plutselig grave opp offentlig vei i forbindelse med utskifting av vann og kloakk, og det koster selvsagt penger i materialer og søknader m.m. Men at summen på arbeidet skal bli dobbelt så mye som det det kostet å grave til hele huset, det klarer ikke jeg å forstå :riste: Så det er der vi tror den groveste feilen er. Timesprisen er vel den samme?! Så da skulle arbeid som tar 1/3 av tiden også koste 1/3. Eller har jeg misforstått noe? :klo:

Hørtes ut som flott helg!! Wow! Synes dere holder lenge når dere klarer dere til midnatt. Vårt lørdagsselskap ble oppløst før kl 23 av samme grunner. Sushi hørtes fantastisk ut!! Det er så godt!! Bruker dere kun sashimilaks da? Vi lagde det da jeg var gravid. Kan man bruke annen type fisk da og? Hadde sushicravings alldeles sist, i tillegg til sild (Jess da!)

Vi brukte salmalaks og kveite. Ikke noe problem å bruke andre fisketyper, med unntak av tunfisk og "tropiske fisker" som sverdfisk, hval o.l. Smakte utrolig godt med kveite :sikle: All fisk utenom laksen må være frosset på forhånd :opplyser:

Sild... :kvalm:

:fnise:

Deilig helg høres det ut som! (sånn bortsett fra regninga, det var jo litt i meste laget i forhold til hva dere hadde forventet, endring i planen eller ikke. Håper det ordner seg og at de ihvertfall gir seg på det som er direkte feil!!)

Ha en fin mandag!

Ja, jeg kan ikke forstå hvordan de skal kunne ro seg unna alle feilene. Nå kan det jo hende at de kommer med noen "gode argumenter" for hvorfor summene er så store, men i mitt hode bør også deres fakturaer og lønn følge vanlige "matteregler" (se svaret hos Leopanter).

Det ble en veldig ålreit start på uka. Forholdsvis rolig på jobb, men allikevel nok til at dagen gikk i ett. Deretter var det hjem til ferdiglaget wok-middag av V-mannen og videre lek med M. Kjenner jeg gleder meg fælt til hun skal åpne julegaven sin fra svigers :hoppe: Hun får nemlig et sånt lekekjøkken (det fra IKEA) og det er så tydelig hvordan hun koser seg med sånn type rollelek! Tror hun kommer til å elske det :bolledeig:

Skikkelig materialistisk av meg å si, men blir nesten lei meg av at jeg ikke kan kjøpe mer leker til henne her... Hu er skikkelig sulteforet stakkars. Alle lekene hennes får plass i én liten lekekiste :rolleyes:

Videre var jeg på styrketrening :trene: og har nå veid opp for det med å ha blåbær smuldrepai i ovnen (igjen :sjenert:) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Krysser fingrene for at de innrømmer feil når de har fått sett ordentlig over det :)

Skjønner godt at hun koser seg med slik lek, det var jo sååå gøy :fnise: Gaven høres ut som en sikker vinner :jepp:

Flink som har vært på trening, og det er veldig viktig med balanse i forhold til fysisk aktivitet og inntak av smuldrepai o.l. :tommel: Flott at du opprettholder den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, viktig med balanse i hverdagen! :jepp: Og blåbærsmuldrepai hørtes jo bare helt fantastisk ut!!! :sikle: Vil du dele oppskrift kanskje? :sjenert:

Ja, det gjør jeg gjerne :) Veldig enkel!

150g smør, romtemperert (viktig!)

4 dl hvetemel

1 dl sukker

Blandes og smuldres enkelt sammen for hånd.

Hell 0,5-1L blåbær (frosne fra posen funker supert) i en ildfast form. Strø over 1 dl sukker og deretter smuldredeigen. 20 minutter i ovnen på 200grader og voila! Ferdig :nigo: Spises sammen med vaniljeis :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg det har skjedd noe med magen - har fått tre kommentarer i dag på hvor tydelig gravidmage det har blitt. Dette fra personer som også så meg i forrige uke! :P

Må innrømme at jeg tittet både en og to og tre ganger ekstra på magen min i speilet under trening i går... Synes den er fin selv :hjerte: også så koselig å tenke på lillesøster der inne :rodmer:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppskrift, den skal prøves neste helg når jeg får ei venninne på besøk! :jepp:

Og hurra for fin mage som oppmuntring på trening! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*inne og leser meg opp litt*

Og er misunnelig på magen din.. Vil også ha!! sånn nesten ihvertfall :fnise:

Det trenger du da ikke :haar: Men koselig uansett ;)

Ja, bare å henge i å lage søsken :fnise:

Tusen takk for oppskrift, den skal prøves neste helg når jeg får ei venninne på besøk! :jepp:

Og hurra for fin mage som oppmuntring på trening! :rodmer:

Magen var ikke så mye oppmuntring som den var unnskyldning hvertfall :sjenert: Øvelser med mye hopp og sprett tør jeg rett og slett ikke gjøre lenger av frykt for at det skal klikke noe i bekkenet, så jeg tok det veldig med ro. Kjekt å da kunne "vise frem" unnskyldningen :rolleyes: Kjenner hvertfall godt at jeg har trent! Litt støl i både armer og bein i dag :Nikke:

Bare 1 måned til vi reiser hjem på juleferie i dag! :hoppe::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo uansett en god unnskyldning da, ihvertfall til å unngå hopp-og-sprett-øvelsene! :jepp: Og så er jo litt trening bedre enn bare sofaligging, det er det jeg pleier å trøste meg med på litt tunge dager (selv uten en sånn unnskyldning som du har... :sjenert::ler: )

Hurra for nedtelling til juleferie! :hoppe: Kanskje vi plutselig går på hverandre i juleinnspurten! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal du ikke se bort i fra! :jepp: Vi må nok (desverre :roll:) handle inn litt julegaver de helt siste dagene før jul, i.o.m. at vi ikke har koffertplass til å ta de med ned herfra...

Litt sur på posten akkurat nå. Vi har betalt for videresending av posten vår til adressen i Nordland, også får jeg melding fra flere hold nå om at de har fått brev i retur! utrolig irriterende :dry: Spesielt siden vi holder på med byggesak og bl.a. har gått glipp av flere brev fra kommunen :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ooooi! :kjefte: Har de noen forklaring på hva som har skjedd, eller har dere ikke fått snakket med dem? Utrolig irriterende! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må bare elske posten :hjerte::glare:

Ja, virkelig :roll: Skulle tro det var en rett-frem-sak når man har bestilt en tjeneste, men tydeligvis ikke!

Ooooi! :kjefte: Har de noen forklaring på hva som har skjedd, eller har dere ikke fått snakket med dem? Utrolig irriterende! :sukk:

Jeg ringte kundeservice nå nettopp og fikk ikke noen god forklaring akkurat, men han sa at han skulle ta dette videre. Han hørtes litt irritert ut i stemmen... ikke på meg, men som om dette var et kjent problem hos dem :roll: Jeg lurte på om det var noe jeg skulle følge opp, men det var ikke annet enn å følge med på om man får den posten man skal. Det er jo ikke så lett når vi ikke til enhver tid vet hvilke brev vi venter! :balltre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sikle: Blir nok smuldrepai som helgekos her i huset....

:rodmer: Finnes jo ikke noe finere enn en gravidmage! Ha en fin helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sikle: Blir nok smuldrepai som helgekos her i huset....

:rodmer: Finnes jo ikke noe finere enn en gravidmage! Ha en fin helg :klem:

Glad for å ha kunnet inspirere flere ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...