Gå til innhold

Har ikke søkt, hva skal jeg gjøre til høsten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fullførte nå en treårig økonomiutdannelse, men jeg føler ikke helt at dette var noe jeg traff 100% med. Jeg har fått lyst til å gå løs på en ingeniør-utdannelse, problemet er bare at jeg ikke har søkt på dette. Så det må isåfall bli høsten 2014. Hva jeg skal gjøre høsten 2013/våren 2014 må jeg finne ut av.

Det mest innlysende vil være å skaffe en jobb innenfor økonomiutdannelsen, og dermed spare opp penger, samt skaffe erfaring. Men jeg har ikke helt lysten på dette. Etter litt hektisk tankevirksomhet de siste ukene har jeg fått veldig lyst til å lære meg ett nytt språk! Engelsk kan jeg flytende, samt noe tysk. Tysk eller fransk er jeg ikke helt lysten på. Har tenkt litt på Spansk eller Italiensk.

Er det noen som vet om muligheten for å kunne plukke opp et av disse språkene restetorget, og da på UIO?



Anonymous poster hash: 77cd2...b85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest JakeGreen

Er ikke ingeniør på resttorget et alternativ da? Åpner om fem dager.

Ellers er det jo mulig å være enkeltemnestudent på UIO, men jeg kjenner ikke til språkfagene.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeniørstudier på resttorget vil nok være det beste. Bare finn deg en plass på den linjen du ønsker ett eller annet sted i det moderne norge eller på bondeland, så søker du deg til det studiestedet der du helst vil gå til neste år. Ingen opphold / pause da.

Skal og nevnes at det i løpet av de første ukene på ingeniørstudier vanligvis vil være stort forfall, så plasser vil vanligvis bli ledige.



Anonymous poster hash: 80f3b...f7c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderne norge? Jaha?



Anonymous poster hash: 259db...ac2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for tips. Skal sjekke restetorget for evtuelle plasser på ingeniør-studier. Ser at universitetet generelt sett krever en viss forkunnskap om man vil inn på språstudier. Kan muligens funke å lære mest mulig på et halvår mens jeg jobber, for så å dra ned å leve/snakke i det landet jeg lander på.



Anonymous poster hash: 77cd2...b85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En arbeidsgiver som skal ansette deg som ingeniør vil være veldig skeptisk om du etter å ha fullført økonomiutdannelse tar deg et "friår" der du studerer språk og har en urelevant deltidsjobb. Å jobbe som økonom fulltid et år vil derimot være et kjempestort pluss. Så det er mitt absolutte råd, så kan du gjerne ta språk i tillegg, men å få deg en fulltidsstilling som økonom er viktig for din fremtidige karriere som ingeniør.

Endret av karkl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En arbeidsgiver som skal ansette deg som ingeniør vil være veldig skeptisk om du etter å ha fullført økonomiutdannelse tar deg et "friår" der du studerer språk og har en urelevant deltidsjobb. Å jobbe som økonom fulltid et år vil derimot være et kjempestort pluss. Så det er mitt absolutte råd, så kan du gjerne ta språk i tillegg, men å få deg en fulltidsstilling som økonom er viktig for din fremtidige karriere som ingeniør.

Støttet så absolutt denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok tatt meg en økonomijobb i et år. UIO havner så og si aldri på restetorget, så da burde du isåfall satse enkeltemnestudier.



Anonymous poster hash: bee5d...61d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En arbeidsgiver som skal ansette deg som ingeniør vil være veldig skeptisk om du etter å ha fullført økonomiutdannelse tar deg et "friår" der du studerer språk og har en urelevant deltidsjobb. Å jobbe som økonom fulltid et år vil derimot være et kjempestort pluss. Så det er mitt absolutte råd, så kan du gjerne ta språk i tillegg, men å få deg en fulltidsstilling som økonom er viktig for din fremtidige karriere som ingeniør.

Ok, takk! Skal se hva restetorget kan tilby, og om det ikke er noe å satse på skal jeg få meg en relevant jobb!

Anonymous poster hash: 77cd2...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...