Gå til innhold

Dilemma mht. brudgommens utdrikningslag- Trenger råd!


Gjest Sunflower

Anbefalte innlegg

Gjest Sunflower

Hei!

Forloveren til min samboer ringte i går, og involverte meg i planene om å kidnappe min kjære om noen uker til sitt eget utdrikningslag. Han ville forsikre seg om at vi ikke hadde noen planer den dagen, men det har vi egentlig!!

Jeg har nemlig nettopp avsluttet en lang universitetsutdannelse, og akkurat den dagen er det seremoni på universitetet med taler, vitnemålsutdeling etc., og jeg vil så gjerne markere avslutningen på studiet med å være med på dette, og dele dette med min kjære, som også har lyst til å være med(han vet ingenting om kidnappingsplanene, selvfølgelig) Etterpå har vi planlagt å gå ut og spise.

Hva skal jeg gjøre? Skal jeg si til forloveren at det ikke passer den dagen? For "gjengen" er det vanskelig med noen andre helger... Til historien hører med at min kjære allerede har hatt ett utdrikingslag for seg, der 12 gutter reiste på fotballtur til England og festet en hel langhelg. Denne gangen er det fest for de som av ulike grunner ikke kunne være med på den turen. Er jeg egoistisk hvis jeg sier at jeg vil min kjære skal være med meg den dagen? Blir liksom ikke helt det samme å be med en venninne, og foreldrene mine er opptatt på en annen kant av landet akkurat den dagen, og gå alene på noe slikt er jo fryktleig trist...

Ble litt langt, dette, men håper dere fremdeles har energi til å gi meg råd...Jeg må svare forloveren allerede i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg var deg ville jeg forklart situasjonen. Dere skal vel bare en dag på skolen, fredag eller lørdag og da kan de ta han med den andre dagen. Han skal vel ikke være borte hele helga???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Synes ikke du er egoistisk i det hele tatt. Utdrikningslag er jo noe man egentlig bare skal ha EN gang, så jeg tror nok din kjære heller vil være med deg. Ta og snakk med ham, det ville jeg gjort, selv om det skal være en overraskelse. Min samboer ville ha vært med meg på en så viktig dag som dette. Prat med ham, og la ham avgjøre det. Det er det beste, det er nok også det han setter mest pris på.

Lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Som sagt i de andre innleggende, du er ikke egoistisk og det ER en viktig deg for deg (og for ham, vil jeg tro). De kameratene som ikke var med på det opprinnelige utdrikkningslaget hadde sin mulighet da. At de vil "ha sitt" utdrikkningslag er forståelig. Men, som sagt, de stilte ikke, og derfor gikk de glipp av det. Populært kalt en konsekvens som de må infinne seg med. God ide å snakke med din kommende mann. Du bør ikke føle noe ansvar for de som nå ønsker et utdrikkningslag, del 2.

Lykke til med seremonidagen!

___________

En mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower

Hei, igjen!

Takk for gode råd!! Jeg fulgte rådene, og har nå snakket med min tilkommende, selv om det innebar at jeg måtte røpe utdrikningsplanene. Han ville heller være med meg på en slik dag, og innrømmet også at han egentlig ikke vil ha flere utdrikningslag for seg! Han hadde det knallbra på fotballturen, og føler at ETT utdrikningslag er nok i lange baner. Har nettopp ringt forloveren hans, som riktignok ble betuttet over å måtte pønske ut et nytt opplegg en annen dag, men forsto det han, også! Takk igjen, en ting mindre å ha dårlig samvittighet for før bryllupet!!

Sunflower

Vi gifter oss 06 juli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...