Gå til innhold

Hjelp - teoriprøve

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg foreslår du hoster opp med et nytt regnestykke for hvordan regne ut bremselengde og reaksjonslengde for dette er da altså heeeelt galt.

Anonymous poster hash: 10456...ea4

Beklager, er eneste måten jeg vet om for å regne ut bremselengde og reaksjonslengde. Tok teoriprøven til bil i England ;)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, er eneste måten jeg vet om for å regne ut bremselengde og reaksjonslengde. Tok teoriprøven til bil i England ;)

Vel..da er det på sin plass og trekke det tilbake så ikke folk blir feillært her. :laugh: For den utregningen er vill ruskende gal.

Skrevet

Vel..da er det på sin plass og trekke det tilbake så ikke folk blir feillært her. :laugh: For den utregningen er vill ruskende gal.

Fjernet innlegget nå så ingen går på en skikkelig smell her :) Takk skal du ha ihvertfall :blomst:

Gjest Audiot
Skrevet

Er nok du som må finne en ny utregning, for det Kjetil skrev var riktig.

For å få en stopplengde på 145m i 80km/t må veien være GLATT, og selv da stemmer ikke den dritten du skrev 100%. (riktig er 152m)

AnonymBruker
Skrevet

Kan du så vise meg din utregning og kilde?

Jeg bare refererer til læreboken. Ved normal og behagelig nedbremsing i 80 km/t er stopplengde 145 m.

Ved makisimal nedbremsing (nødbrems) er stopplengde 54 m.

Begge har selvfølgelig lik reaksjonslengde (22 m). Bremselengde henholdsvis 123 m og 32 m.

Ved normalt vinterføre vil feks nødbremselengden omlag 4 ganger lengre enn sommerføre.

• 3 uker senere...
Gjest Blomst83
Skrevet

Dessuten fatter jeg ikke denne opphausinga med utregningsoppgavene som er regning på barneskolenivå, er ikke akkurat doktrograd i kvantefysikk nivået liksom.

Anonymous poster hash: 7f5ee...755

Nå sto jeg på teoriprøven på første forsøk,men når man i mitt tilfelle har dyskalkuli er det ikke så lett med disse utregningsoppgavene selvom du mener at det er regning barneskolenivå. Det er kanskje lov å tenke seg litt om før man kommer med sånne uttalelser.

• 4 måneder senere...
Gjest Anastasia
Skrevet

Jeg har bestått teorien nå altså, men takk for tips! Klarte det på 2. forsøk.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Prøv bil-teori.no. Der kan du øve på teoriprøven helt gratis (mange spørsmål!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...