Gå til innhold

Hjelp - teoriprøve


Gjest Anastasia

Anbefalte innlegg

Jeg foreslår du hoster opp med et nytt regnestykke for hvordan regne ut bremselengde og reaksjonslengde for dette er da altså heeeelt galt.

Anonymous poster hash: 10456...ea4

Beklager, er eneste måten jeg vet om for å regne ut bremselengde og reaksjonslengde. Tok teoriprøven til bil i England ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, er eneste måten jeg vet om for å regne ut bremselengde og reaksjonslengde. Tok teoriprøven til bil i England ;)

Vel..da er det på sin plass og trekke det tilbake så ikke folk blir feillært her. :laugh: For den utregningen er vill ruskende gal.

Anonymous poster hash: 10456...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel..da er det på sin plass og trekke det tilbake så ikke folk blir feillært her. :laugh: For den utregningen er vill ruskende gal.

Anonymous poster hash: 10456...ea4

Fjernet innlegget nå så ingen går på en skikkelig smell her :) Takk skal du ha ihvertfall :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audiot

Vel..da er det på sin plass og trekke det tilbake så ikke folk blir feillært her. :laugh: For den utregningen er vill ruskende gal.

Anonymous poster hash: 10456...ea4

Er nok du som må finne en ny utregning, for det Kjetil skrev var riktig.

For å få en stopplengde på 145m i 80km/t må veien være GLATT, og selv da stemmer ikke den dritten du skrev 100%. (riktig er 152m)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du så vise meg din utregning og kilde?

Jeg bare refererer til læreboken. Ved normal og behagelig nedbremsing i 80 km/t er stopplengde 145 m.

Ved makisimal nedbremsing (nødbrems) er stopplengde 54 m.

Begge har selvfølgelig lik reaksjonslengde (22 m). Bremselengde henholdsvis 123 m og 32 m.

Ved normalt vinterføre vil feks nødbremselengden omlag 4 ganger lengre enn sommerføre.



Anonymous poster hash: 10456...ea4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Blomst83

Dessuten fatter jeg ikke denne opphausinga med utregningsoppgavene som er regning på barneskolenivå, er ikke akkurat doktrograd i kvantefysikk nivået liksom.

Anonymous poster hash: 7f5ee...755

Nå sto jeg på teoriprøven på første forsøk,men når man i mitt tilfelle har dyskalkuli er det ikke så lett med disse utregningsoppgavene selvom du mener at det er regning barneskolenivå. Det er kanskje lov å tenke seg litt om før man kommer med sånne uttalelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

  • 4 måneder senere...

Prøv bil-teori.no. Der kan du øve på teoriprøven helt gratis (mange spørsmål!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...