Gå til innhold

Hjelp - teoriprøve


Gjest Anastasia

Anbefalte innlegg

Dessuten fatter jeg ikke denne opphausinga med utregningsoppgavene som er regning på barneskolenivå, er ikke akkurat doktrograd i kvantefysikk nivået liksom.



Anonymous poster hash: 7f5ee...755
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessuten fatter jeg ikke denne opphausinga med utregningsoppgavene som er regning på barneskolenivå, er ikke akkurat doktrograd i kvantefysikk nivået liksom.

Anonymous poster hash: 7f5ee...755

Gud forby at ikke alle er like kjappe til slikt som deg!

Anonymous poster hash: 56aac...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo klart at alle som ikke får 0 feil er idioter som ikke burde få kjøre bil. :glare:

Anonymous poster hash: 56aac...822

Nei så klart ikke, overdrev litt, men med så lett teoriprøve som blir gitt idag burde 0 feil vært krav for bestått. En vikepliktfeil i praksis kan bety stor skade og kanskje tap av liv i trafikken det. Kanskje det var den feilen du fikk det emnet i teoriprøven som nettopp førte til den ulykken, tenk på det.

Anonymous poster hash: 7f5ee...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei så klart ikke, overdrev litt, men med så lett teoriprøve som blir gitt idag burde 0 feil vært krav for bestått. En vikepliktfeil i praksis kan bety stor skade og kanskje tap av liv i trafikken det. Kanskje det var den feilen du fikk det emnet i teoriprøven som nettopp førte til den ulykken, tenk på det.

Anonymous poster hash: 7f5ee...755

Jeg er enig i at det bør være strenge krav, og ikke minst er vikepliktreglene utrolig viktige å kunne. Jeg har ikke tenkt å gi meg før jeg får ca 1 feil på flere prøver før jeg tar teoriprøven. Både fordi jeg ikke gidder å bruke mer penger enn nødvendig, og fordi jeg vil kunne reglene så godt som mulig for å bli en trygg sjåfør.

Anonymous poster hash: 56aac...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det bør være strenge krav, og ikke minst er vikepliktreglene utrolig viktige å kunne. Jeg har ikke tenkt å gi meg før jeg får ca 1 feil på flere prøver før jeg tar teoriprøven. Både fordi jeg ikke gidder å bruke mer penger enn nødvendig, og fordi jeg vil kunne reglene så godt som mulig for å bli en trygg sjåfør.

Anonymous poster hash: 56aac...822

Bra for deg! Bør være nulltoleranse for trafikkfeil, unødvendig tap av liv og skader. Lykke til.

Anonymous poster hash: 7f5ee...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle som skal ta prøven, vil jeg absoltt anbefale tester som prove.no og teoritentamen.no.

Jeg lærte mye mer av dem enn av boka :)

Men seriøst les hele boka også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til alle som skal ta prøven, vil jeg absoltt anbefale tester som prove.no og teoritentamen.no.

Jeg lærte mye mer av dem enn av boka :)

Men seriøst les hele boka også.

jeg har kjøpt tilgang til teoritentamen.no. Mener du at man sannsynligvis står hvis man klarer testen på nett?

Anonymous poster hash: 56aac...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt tilgang til teoritentamen.no. Mener du at man sannsynligvis står hvis man klarer testen på nett?

Anonymous poster hash: 56aac...822

Det vet jeg ikke, men om jeg ikke hadde greid testene på nett, ville jeg ikke tatt den ekte teoriprøven.

Jeg leste HELE boka (den lyseblå) og tok prøvene på teoritentamen.no og prove.no til jeg fikk null feil HVER GANG jeg tok dem. Jeg fikk 3 feil på den ekte testen.

Endret av Alice123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anastasia

Idiot! Har du tenkt å hjelpe folk til å stryke?

Jeg tittet i teoriboken.

Hvor mange meter må du regne med at stopplengden blir i 80 km/t med 1 sek reaksjonstid ved normal nedbremsing?

Ditt regnestykke:

Bremselengde - fart i km/t, ta bort nullen, gang tallet med seg selv og del deretter på 2.

8 x 8

2 = 32 m bremselengde

Reaksjonstid/reaksjonslengde - fart i km/t, ta bort nullen, og gang tallet med 3.

8 x 3 = 24 m reaksjonslengde

Total stopplengde = 56 meter

Fasit i boken: 123 m bremselengde

22 m reaksjonslengde

Total stopplengde = 145 meter

Jeg foreslår du hoster opp med et nytt regnestykke for hvordan regne ut bremselengde og reaksjonslengde for dette er da altså heeeelt galt.

Anonymous poster hash: 10456...ea4

Takk! Dette var mye lettere å forstå enn teoriboka :) Jeg har lest boka 3 ganger, likevel sitter ikke dette. Får bare pugge det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er hva du gjør

1. Les gjennom teoriboka

2. Kjøp og gå gjennom alle spørsmåla i arbeidsboka til teori kl B.

Når du klarer alle spørsmåla der er du garantert bestått. Dette er garantert pensum, Drit i prøvene på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Dette var mye lettere å forstå enn teoriboka :) Jeg har lest boka 3 ganger, likevel sitter ikke dette. Får bare pugge det.

Ehh...er du helt blond eller?

Det regnestykket er feil. Ser du ikke det selv her?

Ser du fasitsvaret i læreboka så bommer "kjetil" i dette eksempelet (80km/t) med hele 89 m i bremselengde.

Derfor. IKKE bruk denne regnemetoden "Charmain", fordi den er fullstendig feil.

Anonymous poster hash: 10456...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ber om unnskyld "Charmain" om det du egentlig mente var at du har bestemt deg for å bare pugge lengdene i læreboka. Da blir det noe annet... :laugh: Så lenge du holder deg unna regnemetoden til "kjetil".

Ser folk er er overbærende til mattekunnskapene til andre. Men for de som har et stort handikap i matte så vil kanskje det beste være å bare pugge reaksjonslengder og bremselengder i læreboka.



Anonymous poster hash: 10456...ea4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er utrolig frekke, skjerp dere! Patetisk. Dessuten er det vanlig å stryke første gang på teorien. Vet om flere MENN som har strøket 6-8 ganger. Ikke bry deg ts.



Anonymous poster hash: 2ed78...a1d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ber om unnskyld "Charmain" om det du egentlig mente var at du har bestemt deg for å bare pugge lengdene i læreboka. Da blir det noe annet... :laugh: Så lenge du holder deg unna regnemetoden til "kjetil".

Ser folk er er overbærende til mattekunnskapene til andre. Men for de som har et stort handikap i matte så vil kanskje det beste være å bare pugge reaksjonslengder og bremselengder i læreboka.

Anonymous poster hash: 10456...ea4

I dette tilfellet virker det som vedkommede har et stort handikapp i både matte og lesing/puggning desverre.

Anonymous poster hash: 932d1...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er utrolig frekke, skjerp dere! Patetisk. Dessuten er det vanlig å stryke første gang på teorien. Vet om flere MENN som har strøket 6-8 ganger. Ikke bry deg ts.

Anonymous poster hash: 2ed78...a1d

Er ikke frekt å påpeke at det ikke er menneskerett å ha førerkort. Å kjøre bil er som å håndtere et 1,5 tonns dødelig våpen det, og trafikken blir heller ikke tryggere med folk som har slitt seg gjennom teoriprøven med maks tillatt feil etter ørten forsøk.

IQ -og EQ testing burde i tilegg vært en obligatorisk del av førerprøven, med tanke på hvor mange ekstremt dårlige sjåfører som besitter førerkort i dag.

Anonymous poster hash: 932d1...cbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke frekt å påpeke at det ikke er menneskerett å ha førerkort. Å kjøre bil er som å håndtere et 1,5 tonns dødelig våpen det, og trafikken blir heller ikke tryggere med folk som har slitt seg gjennom teoriprøven med maks tillatt feil etter ørten forsøk.

IQ -og EQ testing burde i tilegg vært en obligatorisk del av førerprøven, med tanke på hvor mange ekstremt dårlige sjåfører som besitter førerkort i dag.

Anonymous poster hash: 932d1...cbd

Det var da voldsomt da.

Kjenner en lege som sliter med å ta førerkortet. Hun er ikke spesielt dum.

Anonymous poster hash: 56aac...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt da.

Kjenner en lege som sliter med å ta førerkortet. Hun er ikke spesielt dum.

Anonymous poster hash: 56aac...822

Om hun er lege eller ikke er jo helt irrelevant. Studerer medisin selv, og alle som har motivasjon og evner å pugge teori kommer seg fint gjennom medisinstudiet.

Poenget er at tap av liv i trafikken er en tragisk situasjon for dem det måtte berøre.

Anonymous poster hash: 932d1...cbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun er lege eller ikke er jo helt irrelevant. Studerer medisin selv, og alle som har motivasjon og evner å pugge teori kommer seg fint gjennom medisinstudiet.

Poenget er at tap av liv i trafikken er en tragisk situasjon for dem det måtte berøre.

Anonymous poster hash: 932d1...cbd

Du drar det uansett for langt når du mener at EQ- og IQ-testing burde være obligatorisk.

Anonymous poster hash: 56aac...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du drar det uansett for langt når du mener at EQ- og IQ-testing burde være obligatorisk.

Anonymous poster hash: 56aac...822

Hvorfor ikke? Da får man luket vekk de som ikke har trafikkforståelse og ikke evner å sammarbeide i trafikken, selv om de har bestått teoriprøven som baserer seg på ren pugging. Det er jo mangel på disse evnene som fremprovoserer farlige trafikktilfeller.

Anonymous poster hash: 932d1...cbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...