Gå til innhold

Takke nei til studieplass - få plass på et annet studie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt bachelor i sosialt arbeid nå til høsten, men etter å ha lest programplanen for studiet, får jeg en ekkel følelse...det virker som at det er mye gruppearbeid, muntlig fremføring etc. dette er noe jeg virkelig hater. Jeg kan være god på det, men jeg sliter noe helt enormt med selve gjennomføringen. Kjenner at jeg gruer meg allerede :(

Studiet er ikke noe jeg brenner for. Jeg valgte det fordi jeg fikk panikk og tenkte at det var store muligheter for jobb etter endt studie.

Men jeg lurer på...om jeg kommer inn, og takker nei til plassen, er det da sannsynlig at jeg kommer inn på et av de andre valgene mine?

Kjenner at jeg nå virkelig ikke vet hva jeg vil...Hvorfor skal det være så vanskelig? Jeg aner ikke hva jeg driver med nå, eller hva jeg vil..Får bare en vond følelse av alt det her :(



Anonymous poster hash: a694c...b0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når du blir tilbudt studieplass blir alle ønskene som du har prioritert lavere slettet. Takker du nei til tilbudet vil du stå uten studieplass. Du vil ikke bli vurdert for noen av de andre ønskene. Eneste alternativet da er å finne noe på restetorget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken by? Du kan for eksempel melde deg opp som enkeltemnestudent ved Universitetet i Oslo.



Anonymous poster hash: 435b5...2de
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tusen takk for svar!

Da får jeg bare gjøre det beste ut av det, og håpe at det går greit med den studieteknikken som tydeligvis er fastsatt. Nå ser man forskjell på høgskole og universitet. Jeg er mer glad i å lese selv hjemme, men på høgskolen er det satt opp til gruppeaktivitet og obligatorisk frammøte.

Men takk for svar dere, tørr ikke satse på restetorget, altså...

TS



Anonymous poster hash: a694c...b0d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...