Gå til innhold

Hun vil vente med sex fordi "det kan bli noe mer"?


Gjest Sindre

Anbefalte innlegg

Går virkelig kvinner rundt med hodet fullt av slikt fjollespinneri? :klo:

For isåfall skjønner jeg godt at menn sier takk og farvel.

Kan du utdype litt nærmere hva som var feil i innlegget du siterte. Det ga mening for meg, i hvert fall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt konkret: hva er løsaktig oppførsel etter din mening?

Sex utenfor et seriøst forhold.

Samt sex med utenforstående (utroskap) i et seriøst forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har sex for tidlig kan det ødelegge.Er man interessert i personen,blir man godt kjent,får forhold og deretter sex.

Å oppføre seg sånn er drittsekk oppførsel.

Anonymous poster hash: a4676...48e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spirula

Sex utenfor et seriøst forhold.

Samt sex med utenforstående (utroskap) i et seriøst forhold.

I et tidligere innlegg i denne tråden hadde en jente sex med to gutter. (på ulike tidspunkt antar jeg)

Dette var gutter hun ønsket å ha et langvarig, og seriøst, forhold til, men de ville bare ha sex med henne, og stakk da de hadde fått det de ville ha fra henne.

På bakgrunn av den historien, er det løsaktig å være naiv?

Endret av Spirula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et tidligere innlegg i denne tråden hadde en jente sex med to gutter. (på ulike tidspunkt antar jeg)

Dette var gutter hun ønsket å ha et langvarig, og seriøst, forhold til, men de ville bare ha sex med henne, og stakk da de hadde fått det de ville ha fra henne.

På bakgrunn av den historien, er det løsaktig å være naiv?

Det er et gammelt uttrykk som heter "å være ung og dum" (naiv). Noe alle har vært.

Altså er det høyst forståelig at ei jente gjør denne "feilen" en gang. Det kan også unnskyldes hvis hun gjør samme "feil" en gang til.

MEN, når det samme har skjedd 2 ganger da må man faktisk begynne å kjenne lusa på gangen; med andre ord å lære av sine feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spirula

Det er et gammelt uttrykk som heter "å være ung og dum" (naiv). Noe alle har vært.

Altså er det høyst forståelig at ei jente gjør denne "feilen" en gang. Det kan også unnskyldes hvis hun gjør samme "feil" en gang til.

MEN, når det samme har skjedd 2 ganger da må man faktisk begynne å kjenne lusa på gangen; med andre ord å lære av sine feil.

Det var ikke spørsmålet mitt.

Spørsmålet er: Hennes naivitet førte til to ONS.

Var denne jenta løs fordi hun var naiv ved to anledninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke spørsmålet mitt.

Spørsmålet er: Hennes naivitet førte til to ONS.

Var denne jenta løs fordi hun var naiv ved to anledninger?

Det har jeg allerede svart (implisitt) på.

Nei, hun var ikke løs ettersom motivasjonen hennes var å starte et seriøst parforhold ved begge tilfellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spirula

Det har jeg allerede svart (implisitt) på.

Nei, hun var ikke løs ettersom motivasjonen hennes var å starte et seriøst parforhold ved begge tilfellene.

Ok, så da har vi avklart at du mener det er motivasjonen/intensjonen som avgjør om en kvinne er løs, eller ikke.

Men hva hvis en kvinne som bruker litt tid på å lære at ikke alle menn er ute etter et forhold, men bare ønsker sex - kanskje har hun hatt 10 ONS før dette begynner å gå opp for henne.

Intensjonen hennes er å finne en livspartner!

Du kan si at hun er "dum"/godtroende/blåøyd/i overkant naiv, men er hun, etter ditt syn, løsaktig?

Endret av Spirula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så da har vi avklart at du mener det er motivasjonen/intensjonen som avgjør om en kvinne er løs, eller ikke.

Men hva hvis en kvinne som bruker litt tid på å lære at ikke alle menn er ute etter et forhold, men bare ønsker sex - kanskje har hun hatt 10 ONS før dette begynner å gå opp for henne.

Intensjonen hennes er å finne en livspartner!

Du kan si at hun er "dum"/godtroende/blåøyd/i overkant naiv, men er hun, etter ditt syn, løsaktig?

Som sagt, når man har gjort samme feil 2 ganger så er det på tide å innse at man gjør noe feil, og endre oppførsel.

Gjør hun da ikke det så er man "dum"/godtroende/blåøyd/i overkant naiv som du sier det.

Men forutsatt at hun altså er ute etter et seriøst forhold så kan man fortsatt ikke helt påstå at hun er løsaktig i ordets rette forstand.

Problemet hennes er imidlertid at ingen vet hva hennes motivasjon var/er. Andre folk ser bare på hennes oppførsel sett utenfra; og da ser man ei kvinne som har hatt 10 ONS. Og dermed blir hun "dømt" som løsaktig uansett. Livet er ikke rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloè

Sex utenfor et seriøst forhold.

Samt sex med utenforstående (utroskap) i et seriøst forhold.

Å herregud,la meg gjette. Dine beste dager er forbi,du har egentlig aldri hatt draget på damene,hvertfall ikke de du egentlig hadde lyst på. Du har alltid vært sjalu på disse som fikk det de pekte på,mennene som svømte i fitte og damene som pulte de de hadde lyst på.

For å veie opp å få deg til å føle deg bedre, ser du ned på disse menneskene, å dermed er du plutselig bedre enn dem.

I mine øyne stiller alle likt,det kommer ann på hvordan personen er som person.

Jeg lærer av de feilene jeg bør lære av,min seksuelle fortid er ikke et feilgrep jeg har behov for å angre på. Jeg gjorde akkurat det jeg hadde lyst til i det øyeblikket. Har hatt både ons og pulevenn,å angrer ikke. Jeg angrer egentlig bare på at jeg ikke lå med et par jeg hadde skikkelig lyst til. Nå er jeg en som legger litt i sex,å blir fort knyttet til menn jeg ligger med,så det er nok det som har hindret meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spirula

Som sagt, når man har gjort samme feil 2 ganger så er det på tide å innse at man gjør noe feil, og endre oppførsel.

Gjør hun da ikke det så er man "dum"/godtroende/blåøyd/i overkant naiv som du sier det.

Men forutsatt at hun altså er ute etter et seriøst forhold så kan man fortsatt ikke helt påstå at hun er løsaktig i ordets rette forstand.

Problemet hennes er imidlertid at ingen vet hva hennes motivasjon var/er. Andre folk ser bare på hennes oppførsel sett utenfra; og da ser man ei kvinne som har hatt 10 ONS. Og dermed blir hun "dømt" som løsaktig uansett. Livet er ikke rettferdig.

Nettopp! Du forutsetter at hun, ut i fra hva du mener er hennes feilsteg, er løsaktig, du dømmer henne på feilaktig grunnlag.

Hvorfor ikke snu på din egen tankegang, og i det minste gi henne de samme rettigheter som enhver kriminell i dette landet har?

Enhver kriminell i dette landet er regnet som uskyldig inntil det motsatte er bevist, men du dømmer en kvinne som har hatt flere ONS uten engang å ha hørt hennes side av saken.

Du forventer at hun skal forsvare, og forklare, seg til deg.

(Du sa selv at dere skulle ikke kommunisere, det var det hun som skulle gjøre. Hun skulle forsvare seg, forklare hvorfor, hva hun fikk ut av det, og om hun var rede til å gi slipp på sin løsaktige oppførsel).

Du setter deg på din høye hest, og skuer ned på alle som ikke lever opp til din (dobbelt)standard.

(En standard for deg, en annen for alle andre, ut i fra hva jeg har lest av deg her inne)

Selv har jeg aldri hatt en ONS, og har aldri forstått poenget med det, men jeg respekterer likevel at andre har et annet syn enn meg.

Om de er naive kvinner som blir ført bak lyset, eller om de ønsker uforpliktende tilfredsstillese, det er ikke min sak!

Og det er heldigvis ikke min oppgave å stemple andre som løse eller dydige heller.

Og for å være ærlig, det burde ikke være din oppgave heller!

Jeg beklager om jeg blir litt personlig nå, men du virker mye mer opptatt av å rette pekefingeren mot andre, enn å se på deg selv, og ditt.

Endret av Spirula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud,la meg gjette. Dine beste dager er forbi,du har egentlig aldri hatt draget på damene,hvertfall ikke de du egentlig hadde lyst på. Du har alltid vært sjalu på disse som fikk det de pekte på,mennene som svømte i fitte og damene som pulte de de hadde lyst på.

For å veie opp å få deg til å føle deg bedre, ser du ned på disse menneskene, å dermed er du plutselig bedre enn dem.

I mine øyne stiller alle likt,det kommer ann på hvordan personen er som person.

Jeg lærer av de feilene jeg bør lære av,min seksuelle fortid er ikke et feilgrep jeg har behov for å angre på. Jeg gjorde akkurat det jeg hadde lyst til i det øyeblikket. Har hatt både ons og pulevenn,å angrer ikke. Jeg angrer egentlig bare på at jeg ikke lå med et par jeg hadde skikkelig lyst til. Nå er jeg en som legger litt i sex,å blir fort knyttet til menn jeg ligger med,så det er nok det som har hindret meg

Jeg ser ned på alle som utnytter andre; helt uavhengig av kjønn og hva utnyttelsen går ut på. Sex, penger etc.

Når det gjelder kvinnfolk som ligger rundt, så er det eneste som interesserer meg med dem å unngå dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp! Du forutsetter at hun, ut i fra hva du mener er hennes feilsteg, er løsaktig, du dømmer henne på feilaktig grunnlag.

Hvorfor ikke snu på din egen tankegang, og i det minste gi henne de samme rettigheter som enhver kriminell i dette landet har?

Enhver kriminell i dette landet er regnet som uskyldig inntil det motsatte er bevist, men du dømmer en kvinne som har hatt flere ONS uten engang å ha hørt hennes side av saken.

Du forventer at hun skal forsvare, og forklare, seg til deg.

(Du sa selv at dere skulle ikke kommunisere, det var det hun som skulle gjøre. Hun skulle forsvare seg, forklare hvorfor, hva hun fikk ut av det, og om hun var rede til å gi slipp på sin løsaktige oppførsel).

Du setter deg på din høye hest, og skuer ned på alle som ikke lever opp til din (dobbelt)standard.

(En standard for deg, en annen for alle andre, ut i fra hva jeg har lest av deg her inne)

Selv har jeg aldri hatt en ONS, og har aldri forstått poenget med det, men jeg respekterer likevel at andre har et annet syn enn meg.

Om de er naive kvinner som blir ført bak lyset, eller om de ønsker uforpliktende tilfredsstillese, det er ikke min sak!

Og det er heldigvis ikke min oppgave å stemple andre som løse eller dydige heller.

Og for å være ærlig, det burde ikke være din oppgave heller!

Jeg beklager om jeg blir litt personlig nå, men du virker mye mer opptatt av å rette pekefingeren mot andre, enn å se på deg selv, og ditt.

For at jeg skal kunne vite hennes motiver så må faktisk hun forsvare, og forklare, seg til meg, ja.

Jeg er nemlig ikke tankeleser.

Og jeg prater (kritiserer) faktisk med meg selv hele tiden, men det er liksom ikke akkurat så veldig mye vits i å prate med meg selv her på KG ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spirula

For at jeg skal kunne vite hennes motiver så må faktisk hun forsvare, og forklare, seg til meg, ja.

Jeg er nemlig ikke tankeleser.

Når spør du en kvinne om antall ONS da?

Når du møter henne, for å avgjøre om hun er en som lever opp til dine moralske forventninger, og om hun er en du kan tenke deg å bli bedre kjent med?

Når dere har gått ut en periode?

Når dere har vært sammen en periode?

Når dere vurderer å stifte familie?

Og er ikke fortidens handlinger mindre viktig for deg enn nåtidens, og fremtidens handlinger?

Og hvorfor krever du mer av din potensielle partner, enn du gjør av deg selv?

Årsaken til at jeg spør, er fordi jeg ikke forstår tankegangen din.

Jeg har vært sammen med mannen min i mer enn 20 år, og jeg vet ennå ikke om alle hans sex-partnere, eller antall ONS. Der har heller ikke vært viktig for meg.

Det viktigste for meg, er at han er sammen med meg nå, og at jeg ikke har noen grunn til å anta at han heller vil være sammen med noen andre.

Endret av Spirula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når spør du en kvinne om antall ONS da?

Når du møter henne, for å avgjøre om hun er en som lever opp til dine moralske forventninger, og om hun er en du kan tenke deg å bli bedre kjent med?

Når dere har gått ut en periode?

Når dere har vært sammen en periode?

Når dere vurderer å stifte familie?

Og er ikke fortidens handlinger mindre viktig for deg enn nåtidens, og fremtidens handlinger?

Og hvorfor krever du mer av din potensielle partner, enn du gjør av deg selv?

Årsaken til at jeg spør, er fordi jeg ikke forstår tankegangen din.

Jeg har vært sammen med mannen min i mer enn 20 år, og jeg vet ennå ikke om alle hans sex-partnere, eller antall ONS. Der har heller ikke vært viktig for meg.

Det viktigste for meg, er at han er sammen med meg nå, og at jeg ikke har noen grunn til å anta at han heller vil være sammen med noen andre.

Føler man at moral og verdier er veldig viktig så bør man selvfølgelig finne ut av dette så snart som overhodet mulig.

Men ofte kan det jo være sånn at man kjenner til personen igjennom omgangskrets etc. og da vet man mer eller mindre om hvordan det ligger an.

Hvis man derimot treffer på et helt ukjent individ så blir det selvfølgelig verre.

Jeg antar at de fleste "fisker" etter informasjon mens man holder på å bli bedre kjente. Det vil i hvert fall jeg gjøre. Tviler på at mange begynner med å spørre rett ut ;)

Hvis man ikke blir kjente skriftlig først; da kan det jo være lettere å spørre sikkert.

I deres tilfelle der dere har vært i sammen mer enn 20 år så blir jo dette uinteressant informasjon. Dette er viktig når man blir kjent med noen ny. Og selvfølgelig blir det mer fokusert på jo eldre man blir. Klok(ere) av skade.

Men jeg skjønte ikke helt det du skrev om at jeg krever mer av en potensiell partner, enn jeg gjør av meg selv?

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spirula

I deres tilfelle der dere har vært i sammen mer enn 20 år så blir jo dette uinteressant informasjon. Dette er viktig når man blir kjent med noen ny. Og selvfølgelig blir det mer fokusert på jo eldre man blir. Klok(ere) av skade.

Men jeg skjønte ikke helt det du skrev om at jeg krever mer av en potensiell partner, enn jeg gjør av meg selv?

Ja, vi har vært sammen i mer enn 20 år, men vi var også nye bekjente ved en anledning for noe mer enn 20 år siden.

Antall sexpartnere og ONS var like lite viktig da, som nå, fordi ingen av oss lever i fortiden. Vi forholder oss til nåtid og fremtid.

Og når det gjelder å kreve mer av en potensiell partner enn du gjør av deg selv, du har tidligere gitt uttrykk for at du har/har hatt et noe mer "umoralsk forhold" pågående over tid.

Da blir det vel litt feil å kreve at en potensiell partner har en høyere moralsk standard enn deg selv?

Og når det gjelder å "fiske" etter antall sexpartnere, og antall ONS, du har ingen garantier for at du får riktig svar.

Og det hjelper heller ikke alltid å møte noen gjennom felles bekjente, for jeg kjenner i alle fall ingen som har oversikt over sine venners antall sexpartnere/ONS, og jeg kan i alle fall garantere at ingen av mine venner har oversikt over hvor mange sexpartnere jeg har hatt.

Endret av Spirula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, vi har vært sammen i mer enn 20 år, men vi var også nye bekjente ved en anledning for noe mer enn 20 år siden.

Antall sexpartnere og ONS var like lite viktig da, som nå, fordi ingen av oss lever i fortiden. Vi forholder oss til nåtid og fremtid.

Og når det gjelder å kreve mer av en potensiell partner enn du gjør av deg selv, du har tidligere gitt uttrykk for at du har/har hatt et noe mer "umoralsk forhold" pågående over tid.

Da blir det vel litt feil å kreve at en potensiell partner har en høyere moralsk standard enn deg selv?

Og når det gjelder å "fiske" etter antall sexpartnere, og antall ONS, du har ingen garantier for at du får riktig svar.

Og det hjelper heller ikke alltid å møte noen gjennom felles bekjente, for jeg kjenner i alle fall ingen som har oversikt over sine venners antall sexpartnere/ONS, og jeg kan i alle fall garantere at ingen av mine venner har oversikt over hvor mange sexpartnere jeg har hatt.

Jeg vil anta at dere begge visste om den andre var dydig eller løs av rykte?

Omgangskretsen vet selvfølgelig ikke nøyaktig antall, men som regel vet man altså hvilket rykte ulike individer har; med andre ord om en person er dydig eller løs (rundbrenner).

Og som jeg sa så er nok fokus på slike ting betydelig mindre i ungdommen enn det kan være senere i livet.

Jeg personlig har også gjort mine dumheter, det er sant, ja. Men det er sånt man skal lære av. Og jeg har overhodet ikke tenkt til å begå samme idiotfeil en gang til, nei. Det er i hvert fall helt sikkert.

Hadde jeg visst det jeg vet nå så hadde ikke feilen blitt gjort første gangen heller. Men det er alltid mye lettere å være etterpåklok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt overrasket her jeg sitter, du pleier å kunne se flere sider av saken.

Dama/damer er ikke mindre selvsentrerte om de mener kun deres logikk skal følges og forstås i datingfasen?

Det er ikke så vanskelig å skjønne hvorfor mange damer holder igjen når ting kan bli seriøse, og er det virkelig mer vanskelig å forstå at mange menn synes akkurat det er både frustrerende og tåpelig?

Det er jo ikke slik at TS gikk fordi han ikke fikk sex, og dermed ikke var verdt det i utgangspunktet? Han sier jo ganske klart at det var logikken som virket toskete, og ikke minst at han nærmest oppfattet det hele som et spill.

Noen av oss synes slike "regler" er tullete, og vi finner jo fort folk som praktiserer dem uattraktive eller uinteressante. Det gjelder ihvertfall for meg. Jeg lå med dama første kvelden, og nå - ni år etter - gifter vi oss. Det hadde ikke skjedd om hun holdt meg på avstand for å sjekke intensjonene mine.

TS er ingen dårlig fyr, og logikken til dama er ikke noe mindre verdt enn hans.

Les resten av innleggene mine, jeg både utdyper og tar med litt andre vinkler der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spirula

Hadde jeg visst det jeg vet nå så hadde ikke feilen blitt gjort første gangen heller. Men det er alltid mye lettere å være etterpåklok.

Det var dette svaret jeg ventet på. :)

Dette gjelder altså for deg, du tror ikke at det samme kan gjelde for de såkalte "løse" jentene (dine ord) som diskuteres i denne tråden også?

Altså de jentene som har hatt en fortid med hyppige partnerskifter/flere ONS, men som på grunn av erfaringer de har gjort seg, på godt og vondt, ønsker å endre sin seksuelle adferd.

Saken er at vi gjør oss erfaringer hver eneste dag vi lever.

Av og til gjør vi feil som vi tar lærdom av, andre ganger tenker vi "det passet meg da, men det er ikke slik jeg vil leve nå".

Det hadde vært trist om ethvert valg vi gjorde i fortiden skulle blitt holdt i mot oss resten av livet.

Endret av Spirula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var dette svaret jeg ventet på. :)

Dette gjelder altså for deg, du tror ikke at det samme kan gjelde for de såkalte "løse" jentene (dine ord) som diskuteres i denne tråden også?

Altså de jentene som har hatt en fortid med hyppige partnerskifter/flere ONS, men som på grunn av erfaringer de har gjort seg, på godt og vondt, ønsker å endre sin seksuelle adferd.

Saken er at vi gjør oss erfaringer hver eneste dag vi lever.

Av og til gjør vi feil som vi tar lærdom av, andre ganger tenker vi "det passet meg da, men det er ikke slik jeg vil leve nå".

Det hadde vært trist om ethvert valg vi gjorde i fortiden skulle blitt holdt i mot oss resten av livet.

Forskjellen er om man ser på det som feil eller ikke. Og om man lærer av det eller ikke.

Jeg har gjort min feil en gang, innser at det var feil, og kommer derfor aldri til å gjøre samme feil igjen. Det er å lære av sine feil.

Hvis kvinner mener at ONS og såkalte pulevenner er helt greit, så har de altså en helt feil og løs innstilling i mine øyne. Da har de ikke lært en dritt og kan like godt gjøre akkurat samme feilene mot meg i et parforhold. Det er en risiko jeg ikke er villig til å ta.

Skjønner du åssen jeg tenker nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...