Gå til innhold

sykemeldt 5 uker,får jeg sykepengeutbetaling for 5 uker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen forklare meg hvordan nav utbetaler sykepenger, jeg har blitt sykemeldt i 5 uker, får jeg utbetalt da for 5 uker på 1 gang eller splitter de opp sykemeldingsperioden?

beklager dårlig formulert.....:-(



Anonymous poster hash: a7ac8...ae7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får de to første ukene fra arbeidsgiver. Deretter er det Nav som er ansvarlig for lønnen, men noen arbeidsgivere velger å utbetale lønn som vanlig og få refundert fra Nav. I så fall fortsetter lønnen din i vanlig mønster. Hvis Nav overtar utbetalingene får du vel utbetalt penger annenhver uke, det gjorde i hvert fall jeg da jeg var sykemeldt i noen måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, hos oss betales de 16 første dagene av arbeidsgiver, så overtar nav.

så hvis jeg er sykemeldt i 3 uker for eksempel så får jeg utbetalt for 2 av de ukene og den siste uken overføres til neste utbetaling? eller fårjeg utbetalt for alle 3 ukene på 1 gang?

igjen beklager for dårlig formulert...



Anonymous poster hash: a7ac8...ae7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to ukene av arbeidsgiverperioden får du utbetalt på vanlig lønningsdag. Den ene uka som tilfaller nav kommer på en av deres utbetalingsdager. Ut fra nav sine sider er det tydeligvis innen siste arbeidsdag i måneden. Er nok endret litt fra da jeg var lenge sykemeldt, da var det mange utbetalingsdatoer pr måned, og vanskelig å vite hvilke dato man fikk utbetalt. I tillegg fikk jeg altså sykepenger for to uker om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...