Gå til innhold

Jusstudiet UiO - bør jeg gi opp håpet først som sist?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har (inkludert realfagspoeng) 51 studiepoeng. Fullførte videregående nå i vår. Snittet for jusstudiet ved UiO i fjor var 52,3... Er alt håp ute for min del? Kan jeg like godt bare finne meg i at jeg ikke kommer inn, eller er det en liten mulighet?

Anonymous poster hash: 9cebb...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

poenggrensene varierer fra år til år, så det er umlig å si om du kommer inn eller ikke :-)

Du har jo i utgangspunktet et godt snitt, så hvis du ikke skulle komme inn nå så kommer du gjerne inn neste år om du forbedrer noen karakterer.



Anonymous poster hash: f42d8...089
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har (inkludert realfagspoeng) 51 studiepoeng. Fullførte videregående nå i vår. Snittet for jusstudiet ved UiO i fjor var 52,3... Er alt håp ute for min del? Kan jeg like godt bare finne meg i at jeg ikke kommer inn, eller er det en liten mulighet?

Anonymous poster hash: 9cebb...765

Kjangsene for at du kommer inn med 51 poeng tror jeg er små ja, dersom jeg skulle ha gjettet vil mesteparten av de som ikke kom inn ha mellom 49 og 52 (i og med at de søkte i det hele tatt må de jo ha sett på det som realistisk å komme inn). Så kan være hundre mennesker mellom 51 og 52.

Men faen heller, ikke legg så alt for mye vekt på det jeg sier. Veldig godt mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

poenggrensene varierer fra år til år, så det er umlig å si om du kommer inn eller ikke :-)

Du har jo i utgangspunktet et godt snitt, så hvis du ikke skulle komme inn nå så kommer du gjerne inn neste år om du forbedrer noen karakterer.

Anonymous poster hash: f42d8...089

Da tilhører hun plutselig ordinær kvote...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Forbedrer du karakterer må du vel igjen konkurrere i en gruppe med enda høyere snitt? Søkt både vår og høst? Snittet er vel noe lavere for oppstart vår. Hva med å søke i Bergen eller Tromsø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, jeg skrev dessuten feil, det er bare 50,1 poeng... :( Har årsstudium i engelsk på andreplass. Der var det 47,5 som var grensen i fjor. Er jeg da sannsynligvis "sikret" å komme inn på dette?

Har jusstudiene i Tromsø og Bergen lenger ned på lista, men nå er fristen for å endre rekkefølgen på ønskene passert..

Anonymous poster hash: 9cebb...765

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen, du kommer da inn på vårsemesteret? Såvidt jeg vet er det akkurat det samme, bare at du starter noen måneder senere. Og snittet er vel også under 5 der, så vil tro du stiller sterkt. Personlig valgte jeg Bergen fremfor Oslo, og har ikke angret en dag. Så hvis det blir til at du kommer hit i stedet, don't worry - du kommer til å stortrives! Lykke til uansett hva det blir til :) Bare husk at det først og fremst er det du skal studere som står sentralt, ikke hvor du studerer det.



Anonymous poster hash: d5bc7...51d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...