Gå til innhold

ONS og beskyttelse

Fremhevede innlegg

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Etter utallige tråder om menn som blir ufrivillig far og kvinner som roper "bruk kondom!" bare lurer jeg:

menn; bruker dere kondom ved tilfeldig sex? Spør dere kvinnen om hun bruker beskyttelse?

kvinner; Bruker dere beskyttelse? Informerer mannen om at dere er beskyttet? Krever dere kondom?

Jeg har ikke hatt mange partnere, men jeg har opplevd at guttene(ja, de var gutter den gangen ;) ) har spurt om jeg går på pillen etter at vi har hatt sex. Da er det liksom litt for sent, tenker jeg. Jeg vet jo at jeg er beskyttet(mot graviditet riktig nok), men de bare tar sjansen?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man ser at hun ikke har noen sykdommer så bruker jeg ikke beskyttelse. De fleste kvinner bruker p-piller, så akkurat det å få barn har aldri bekymret meg.

Anonymous poster hash: d08f0...5dd
Gjest Gjest
Skrevet (endret)
Jeg har ikke hatt mange partnere, men jeg har opplevd at guttene(ja, de var gutter den gangen ;) ) har spurt om jeg går på pillen etter at vi har hatt sex. Da er det liksom litt for sent, tenker jeg. Jeg vet jo at jeg er beskyttet(mot graviditet riktig nok), men de bare tar sjansen?

De gjør det 7.

Endret av Gjest
Gjest Sakone
Skrevet

Ved tilfeldig sex, om jeg noen gang skulle ha det igjen, så er det et absolutt MUST at jeg bruker kondom. Har lite lyst på sjukdommmer og unger :P

• Liker 1
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Så lenge man ser at hun ikke har noen sykdommer så bruker jeg ikke beskyttelse. De fleste kvinner bruker p-piller, så akkurat det å få barn har aldri bekymret meg.

Vises det på kvinner om de har kjønnssykdommer? Har jeg aldri hørt om :P

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Etter utallige tråder om menn som blir ufrivillig far og kvinner som roper "bruk kondom!" bare lurer jeg:

menn; bruker dere kondom ved tilfeldig sex? Spør dere kvinnen om hun bruker beskyttelse?

kvinner; Bruker dere beskyttelse? Informerer mannen om at dere er beskyttet? Krever dere kondom?

Det kommer veldig an på hvem det er. Er det noen jeg "kjenner" bruker jeg å spørre om de har hatt noen usikre, og om de går på prevensjon mot graviditet osv.. Stoler jeg på vedkommende kjører vi på.

Har hatt ubeskyttet med en ons en gang også. Grunnen til at jeg tørte var at HUN var VELDIG opptatt av om jeg var ren for sykdommer og det ble gjort et stort nummer ut av det. Hun hadde akkurat testet seg og ville helst bruke kondom. Jeg hadde ikke hatt noen andre etter test selv, så det endte med at vi kjørte på :)

Så ja, jeg er veldig opptatt av det og bruker som hovedregel kondom.

Anonymous poster hash: 7dd34...dd1

Gjest Søgni
Skrevet

Det kunne aldri falt meg inn å ha tilfeldig sex uten beskyttelse. P-piller er liksom ikke nok. Selvsagt er sex bedre uten kondom, men så godt at jeg risikerer helsa er det faktisk ikke.

• Liker 4
Gjest Faerunpedia
Skrevet

Man kan da ikke se på noen om de har sykdommer.

AnonymBruker
Skrevet

Man kan da ikke se på noen om de har sykdommer.

Nei, de fleste som smittes, smittes av noen som har sykdommer som ikke synes (og de fleste syns ikke). Ingen ved sine fulle fem har vel sex med en med svære sår og vorter på kjønnsorganene. Men folk får herpes og masse annet svineri likevel...

Anonymous poster hash: 317ab...496

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Tror de fleste menn som blir sånn såkalt ufrivillig far kan for det selv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette blir på linje med den afrikanske presidenten som tok en dusj for sikkerhets skyld etter å hatt sex med en hiv-smittet kvinne..

Anonymous poster hash: 7dd34...dd1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Med ny partner har jeg alltid bedt han bruke kondom til vi kan stole på hverandre og evt har testet, og ved de to one-nightene jeg har hatt har han tatt frem kondom før jeg har rukket å spørre. Det har også hendt ett par ganger at jeg har droppet sex, fordi fyren mente vi ikke trengte å bruke kondom. Jeg skjønner ikke at noen tør å ta risikoer med dette, hverken menn eller kvinner.

Anonymous poster hash: 2176d...4ba
  • Liker 4
Gjest Gunfreak
Skrevet

Sex uten kondom er for kjærester eller monogame fuckbuddies,

Alle andre ganger kondom må brukes.

Gjest Mundane
Skrevet

Kondom selvfølgelig. De som vil betale bidrag hver måned får da gjøre det.

Gjest Gjest
Skrevet

Sex uten kondom er for kjærester eller monogame fuckbuddies,

Alle andre ganger kondom må brukes.

Nemlig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri hatt ONS, men om jeg skulle hatt det så hadde jeg selvsagt krevd kondom.

-Kvinne

Anonymous poster hash: 65be0...21a
Gjest kloss
Skrevet

Det kunne aldri falt meg inn å ha tilfeldig sex uten beskyttelse. P-piller er liksom ikke nok. Selvsagt er sex bedre uten kondom, men så godt at jeg risikerer helsa er det faktisk ikke.

prippen. ..

• Liker 1
Gjest Søgni
Skrevet

prippen. ..

Hallo? Dette handler ingenting om prippenhet. Jeg vil si det er direkte uansvarlig å ha sex med et ukjent menneske uten beskyttelse, med den kunnskapen vi har i dag om seksuelt overførbare sykdommer, hvor utbredt dette er og smittefare.

Jeg så et innslag på nyhetene rundt studiestart i fjor, om dette med kondombruk og tilfeldig sex, i forbindelse med at kjønnssykdommer florerer her i landet, og at det er veldig utbredt å ha tilfeldig sex uten. Der ble det sagt noe om at det er ikke kunnskapen det egentlig står på når folk velger å ikke bruke kondom, men heller at det er holdninger, og at det blir sett på som å beskylde den andre for å være syk og ikke stole på den man skal ha sex med, hvis man sier man vil bruke kondom. Man tenker liksom at det går sikkert bra uten, eller mistenker den andre for å være syk hvis personen ønsker å bruke beskyttelse.

Dette er jo et tegn på at noe ikke er helt som det skal, eller hva?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

prippen. ..

Bedre å bli sett på som prippen av noen som knuller rundt uten kondom enn å være en vandrende kjønnssykdom:p

Anonymous poster hash: 65be0...21a

• Liker 3
Skrevet

Folk tar alt for mange sjangser. Jeg tror og Søgni er inne på noe når hun snakker om at det har med holdninger å gjøre. For det er ikke mangel på kunnskap.

Jeg tror og det er lett å tenke i øyeblikket at "det går bra". Men det er kanskje ikke så gøy etterpå å gå rundt å være bekymret for sykdom og graviditet?

Samt burde det være begge kjønns ansvar å passe på kondombruk. Det holder ikke for dama å vite at hun går på p-piller. Det holder heller ikke for mannen å spørre etterpå. Begge bør for ens egen skyld ta ansvar for kondombruk. Helst før man starter å ha sex..

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...