Gå til innhold

Hvilken butikk-kjede har du jobbet/jobber du i?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For alle dere som arbeidet i en eller annen kjedebutikk. Type Rema1000, H&M, Biltema, etc.

Hvor har dere jobbet?

Hva syns dere om arbeidsplassen?
Hva var bra/dårlig?
Ville dere jobbet der igjen? Hvorfor/hvorfor ikke?



Anonymous poster hash: 6b92a...0ba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Europris

arbeidsplassen var preget av lite struktur fra ledelsen. men fokus på å ha god kundeservice og få frem kapanje produktene.

Nei, mørke lokaer, mangel på rene personal fasiliteter, og ingen pause ordning.

Reitan

Flink leder, god opplæring i håndtering av mat og ferskvarer, høy fokus på renhold og kunde service.

godt arbieds miljø, men dårlig lønn.

Ja, dersom lønnen hadde blitt betydelig høyere. trivdes godt på arbeidsplassen og dagene gikk stort sett fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobber i flere, men den mest nevneverdige må være Elkjøp. Som arbeidsplass syntes jeg det var ett svært hyggelig sted å være, mange unge folk og i det store og hele svært godt arbeidsmiljø. Dersom jeg skulle ha jobbet videre innenfor butikker og salg resten av livet ville det nok ha vert nettopp hos Elkjøp.

Bra: Godt arbeidsmiljø, godt kjedekonsept, mange flinke folk og ikke minst en arbeidsplass som har stor tilitt til arbeiderene sine. Med tanke på at det første du får beskjed om er at du skal gjøre kunden fornøyd uansett kostnad! Tror faktisk at om folk faktisk hadde skjønt hvor flinke Elkjøp er på kundeservice kontra resten av Elektrobransjen (med unntak av Komplett faktisk) så hadde folk knapt handlet noen andre steder.

Dårlig: Veldig konkurransepreget arbeidsmiljø, det er jo salg tross alt. Kan tidvis føre til mye drama. Men kansje det værste er kunnskapsnivået hos kundene, dersom du annonserer årets beste fra Sony, med en førpris på 29995 og nåpris på 7995 vil det i praksis ikke være mer enn en 2-3 kunder som oppfatter dette i løpet av de 2-3 ukene kampanjen varer. Men dersom du legger ut en skitdårlig TV fra Samsung som nesten gjør vondt bare å se på. Nei da kommer kundene løpende inn i butikken og "SKAL HA DEN TVEN".

Er og ALT for mange deltidsansatte, som egentlig vil ha fast eller full jobb.

Hadde jeg jobbet der igjen? Ja, men kun i 100% stilling.



Anonymous poster hash: d3d42...f36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har dere jobbet? Christiania GlasMagasin.

Hva syns dere om arbeidsplassen? Helt grei.
Hva var bra/dårlig? Det som var bra var at jeg hadde en hyggelig sjef og koselige kolleger. Lønna var ikke spesielt bra, det var en relativt kjedelig jobb fordi det var dønn stille. Vi mistet alle jobben i butikken fordi den gikk dårlig (lå i et stille strøk), det var nesten aldri kunder innom.
Ville dere jobbet der igjen? Hvorfor/hvorfor ikke? Kanskje. Men da måtte det ha vært i en butikk hvor det skjedde litt mer - og det måtte vært mye høyere lønn.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor har dere jobbet? Kiwi

Hva syns dere om arbeidsplassen? Hyggelig miljø, gode kolleger, travelt og en butikk som pga. beliggenhet hadde over gjennomsnittet mye kunder, men dette fikk også tiden til å gå fort. Litt dårlig opplæring (tok tid før jeg følte jeg visste akkurat hva som var mine arbeidsoppgaver og ansvar, da det ble byttet mye rundt, og jeg endte ofte op i starten med å sitte i kassa fordi dette var det de fleste var lei av)
Hva var bra/dårlig? svarte vel litt på det over:)
Ville dere jobbet der igjen? Hvorfor/hvorfor ikke? om jeg skulle tilbake til en av mine gamle (ungdoms) jobber ville det vel blitt denne, men jeg kommer nok aldri til å gjøre det, har litt mer erfaring på baken, så vil kunne få bedre jobber enn denne. Er generelt sett ikke så interessert i matbutikker .



Anonymous poster hash: 4a7cf...fc5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet på:

Meny: Greie folk, men litt ustabil sjef. Kjedelig å sitte i kassen (etter min mening) men det var alltid kunder og ting å gjøre. Mange utskiftinger av unge folk, da studenter/elever. Var en plass det var lett å få sin første jobb som 18 åring.

Åhlens: Veldig greie folk, kreativ jobb og hyggelige kunder. Stiller kanskje høyere krav til ansettelse da tidligere butikkerfaring, kreativ insikt, alder o.l. Her ville jeg jobbet igjen :)

Jobber for øyeblikket i en annen interiør butikk (lokal) siden jeg flyttet til en annen by.

Begge steder har tariff lønn som går etter alder og ansinnitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Europris

arbeidsplassen var preget av lite struktur fra ledelsen. men fokus på å ha god kundeservice og få frem kapanje produktene.

Nei, mørke lokaer, mangel på rene personal fasiliteter, og ingen pause ordning.

Reitan

Flink leder, god opplæring i håndtering av mat og ferskvarer, høy fokus på renhold og kunde service.

godt arbieds miljø, men dårlig lønn.

Ja, dersom lønnen hadde blitt betydelig høyere. trivdes godt på arbeidsplassen og dagene gikk stort sett fort.

europris her også. men har en helt annen erfaring,har en kjempe god sjef,jobber med kjempe flotte mennesker.

her er det alltid rent og pent,både i butikken og på pauserom+ toaletter. og kjempe bra pause ordninger. en av mine bedre arbeids steder.

Anonymous poster hash: 07f3c...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cubus..

Hvor skal jeg begynne? Startet som fast ansatt ekstrahjelp, men jobbet 100%, dette burde blinket rødt i varsellampene fra første stund. Etter et par mnd. fikk jeg anvar på butikken mens sjefen var bortreist, uten ekstra betaling eller noe for dette. Det var en stor butikk med flere kassepunkter, men aldri mer enn to på jobb, 50 esker med nye klær innkommende hver eneste dag og da den ene gikk til pause ble den andre løpende mellom 2 kasser og andre viktige arb. oppgaver. Ingen fikk gå fra jobb før alt var gjort. Jobbet overtid uten betaling, Søndager uten betaling. Etter nesten ett år der ble sjefen sykemeldt og jeg fikk anvar for butikken en mandags morgen helt uten forvarsel. Ingen veiledning annet enn den min sykemeldte sjef gav meg på privat samtale. Etter 6 mnd. med 10-12 timers arbiedsdager, ingen ekstra betaling for alt arbeidet jeg gjorde som "fungrende daglig leder" eller så mye som et klapp på skulderen ble jeg selv sykemeldt med depresjon, utbrenthet og angst. Dette et par dager etter at en annen plutselig ble ansatt som ny sjef, og fikk ekstra lønn etc. fra dag en. Jeg opplærte henne. 2 mnd. senere var jeg tilbake, og skulle få tilrettelagt arb. pga. angsten og min psykiske og fysiske utbrenthet. Den nye sjefen, som jeg hadde opplært, regelrett trakkasserte meg i butikk foran kunder, så jeg gikk rett ut og kom aldri tilbake. Ryktene gikk i hele regionen om hvor grusom JEG var, så jeg turte ikke handle i kjeden i flere år etterpå. Er i dag hjemmeværende med kronisk depresjon og angst.

Tror det svarer på alle dine spørsmål.

Mulig jeg hadde en grusom og uvanlig opplevelse i kjeden, men jeg hadde holdt meg langt unna om jeg var jobbsøker i dag.



Anonymous poster hash: 78422...7af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...