Gå til innhold

Leter etter en film - Anastasia - Ikke 20 century fox!


Gjest Linaria

Anbefalte innlegg

Gjest Linaria

Jeg ser etter en tegnefilm jeg så da jeg var liten. Den handlet om Anastasia (samme historie som den kjente filmen fra '97 var basert på), men det var ikke den filmen. Jeg vet ikke hvilket år den kom ut, men jeg hadde den på VHS. Tror den kom ut på 90-tallet en gang. Vet ikke hvilket land som ga den ut. Jeg så den på norsk. (Den kan være norsk. Aner ikke.)

Den handlet om ei jente som bodde med foreldrene sine i skogen (et gammelt ektepar), men en dag finner hun ut hvem hun virkelig er og minnene om hva som skjedde den dagen familien ble skutt dukker opp. Hun har også et lilla egg av gull.

Hun hadde blodt, ganske langt hår på coveret. Det er alt jeg husker. Jeg har filmen hos foreldrene mine om ingen kan hjelpe meg her. Synes bare det er så rart at jeg ikke finner noe på nettet. *

Noen som har sett den? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria

Etter masse lting fant jeg hvilken det var, men finner enda ikke noe sted å se den og har ikke VHS-spiller lenger :(

Timeless tales: Anastasia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Åh, den lette jeg også etter i flere år! Den ligger i alle fall på netflix! Sååå deilig å endelig finne den! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ser jenter egentlig på sånne ting? Det skjer jo ingenting i en slik film. Den er meningsløs. Hvorfor jenter, hvorfor?



Anonymous poster hash: 60c36...964
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ser jenter egentlig på sånne ting? Det skjer jo ingenting i en slik film. Den er meningsløs. Hvorfor jenter, hvorfor?

Anonymous poster hash: 60c36...964

Alle jenter ønsker om å innerst inne være ei prinsesse av ekte blod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ugh tror aldri jeg greier å se en eneste film om anastasia igjen etter jeg såg en BBC miniserie. Den lille prinsen eller no slikt. Det som skjedde med romanov familien gjør meg fortsatt forbanna. Dummeste russike banditter noensinne har gjort. Håper de brenner enn viss plass enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ugh tror aldri jeg greier å se en eneste film om anastasia igjen etter jeg såg en BBC miniserie. Den lille prinsen eller no slikt. Det som skjedde med romanov familien gjør meg fortsatt forbanna. Dummeste russike banditter noensinne har gjort. Håper de brenner enn viss plass enda.

Da skal du vite at tsaren heller ikke var noen engel. Det klassiske eksempelet som alle kjenner til er jo at i trange gater måtte vanlig folk legge seg i bakken når tsaren kom ridende i sin flotte hestevogn av gull. For det var ikke plass til at folk kunne stå på siden av gaten når han red forbi. Folk måtte fysisk legge seg ned i gaten og la vognen kjøre over dem.

Det vokste et enormt hat i hele Russland for tsar-familien. Han brydde seg ikke om folket, bare eliten. Gulag var for øvrig ikke en stalinistisk oppfinnelse. Tsaren brukte gulagene flittig lenge før det var noen revolusjon. Tyske soldater ble sendt dit under verdenskrigen. De som var heldige kunne noen få ord som spasiba, sjleb, osv. De som ikke var heldige fikk ikke mye å leve på, måtte sove i stekende varme om sommeren, bitende kulde om vinteren, med lus over alt som var umulige å unngå. Lus og andre insekter var i så stort mangfold at de krøp rundt i sengen. Folk var mange steder i gulagene trykket sammen på alt for liten plass.

Tsaren var grusom. Ikke rart han ble drept på den måten han ble drept. Men det er trist ja, at det ikke ble gjennomført noen offentlig rettssak mot tsaren slik at folk kunne få fortalt om de grusomheter de hadde opplevd som følge av hans terroristiske styremåte.

Anonymous poster hash: 60c36...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ser jenter egentlig på sånne ting? Det skjer jo ingenting i en slik film. Den er meningsløs. Hvorfor jenter, hvorfor?

Anonymous poster hash: 60c36...964

Jeg ønsket å se den fordi den minnet meg sånn om barndommen! Åh, som jeg elsket den filmen som ungjente. Prinsessefilm, vettu! Ble ikke bedre enn det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket å se den fordi den minnet meg sånn om barndommen! Åh, som jeg elsket den filmen som ungjente. Prinsessefilm, vettu! Ble ikke bedre enn det! :fnise:

Men det er jo kjedelig jo. Jenter... Sukk.

Anonymous poster hash: 60c36...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo kjedelig jo. Jenter... Sukk.

Anonymous poster hash: 60c36...964

Ååh, nei, det var bare sååååå gøy å se den igjen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

ler meg skakk ihjel. jeg er selv på jakt etter den,- men ikke det teite coveret deer! jeg mener den VAKRE anastasia!!! med Dimitri - prinsen!! Bestemoren og spilledåsen... ohh... a movie to remember. jeg fant to linker nå,- men begge filmene er på engelsk tale. ingenting er som norsk tale. det er jo den jeg husker fra min barndom.. men jeg finner allldri den på norsk på nettet! help???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rodion Raskolnikov

Anastasia er en løgnaktig film basert på løgner talt av en kvinne ved navn Anna Anderson

Den virkelige Anastasia døde i 1918 sammen med familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...