Gå til innhold

IKKE prøv klær med sminke/deo/parfyme på!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Åh, jeg er så irritert, jeg så på noen hvite sportsbh'er på lindex en dag. Samtlige var flekkete av noe jeg tror er foundation, pudder, eller lignende, det var også røde/rosa flekker og sorte streker. Tydelig at enten er det noen som sminker puppene sine, eller så ble sminken dratt av når sportstoppen sneiet ansiktet på vei lenger ned. Jeg sa det til jenta i kassa at jeg vil ikke kjøpe de når de ser sånn ut, for de er rett og slett skitne og flekkete. Hun tilbød meg 40% av prisen, for de var virkelig ille tilflekket på innsiden av plagget, og jeg kjøpte med to. Hjemme vaska jeg de, og det tok to vask før de sorte og mørke flekkene hadde forsvunnet.

Og dette er nå når det var veldig merkbart, før har jeg også sett topper på hm og cubus som har sminkeflekker på seg.

Og enda deiligere, lukten av gammel deodorant og parfyme.

Er det bare jeg som stikker på shopping ren og nydusjet uten en masse kremer, sminke og parfymer som jeg kan flekke til klærne jeg prøver??



Anonymous poster hash: a6cbd...db6
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det jo sånn at man vasker plaggene når man kommer hjem og mange beholder trøyen på når de prøver klær, så et stort problem er det vel ikke.

Anonymous poster hash: a0ee3...28e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig angående sminkeflekker.. Vær så snill og bli flinkere til å strekker plagget ut og over hodet så det ikke kommer borti den våte sementen deres. Så utrolig udelikat.

Parfyme og deolukt har jeg heldigvis ikke kommet over før.



Anonymous poster hash: 05ced...dee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å dra en trang sportsbh over hodet uten å få sminke på. Du fikk nesten halv pris så skjønner ikke helt klaginga....

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parfyme og deo syntes jeg man må tåle. Sminke er noe her.

Og jeg har ikke mullighet til å dra hjem for å dusje før jeg handler. Handler stort sett etter jobb det er da jeg har tid.



Anonymous poster hash: 388e7...b54
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er umulig å dra en trang sportsbh over hodet uten å få sminke på. Du fikk nesten halv pris så skjønner ikke helt klaginga....

Man tar ut en arm av gangen og bruker begge hender for å få åpningen over hodet. Er dette virkelig vanskelig?

Anonymous poster hash: 05ced...dee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det burde vært pålagt å kjøpe plagget når man smører sminke på det. Jeg vet at det ville vært vanskelig å fått det gjennomført, men det blir jo vanskelig for butikken å selge klær som andre har griset til med sminke, så det er jo de som taper på at kunder ikke bryr seg mer enn dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg muligens rar,men klarer å få av meg sportsbh'n uten å etterlate ansiktet på høyre puppeparti..

Men,er litt enig med den over, bare at jeg ser ikke hvordan f.eks. H&M personale skal klare å holde øye med slike ting. Blir da en form for Sminke-passer?

Med 40% avslag synes jeg det er greit å kjøpe varen.Men om bhen var dyr,ville jeg alikevel vurdert en annen uten sminke.Hva om det ikke hadde gått av i vask?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre med lukt av deo enn lukt av svette sier nå jeg.



Anonymous poster hash: d7fdf...c0b
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg er så irritert, jeg så på noen hvite sportsbh'er på lindex en dag. Samtlige var flekkete av noe jeg tror er foundation, pudder, eller lignende, det var også røde/rosa flekker og sorte streker. Tydelig at enten er det noen som sminker puppene sine, eller så ble sminken dratt av når sportstoppen sneiet ansiktet på vei lenger ned. Jeg sa det til jenta i kassa at jeg vil ikke kjøpe de når de ser sånn ut, for de er rett og slett skitne og flekkete. Hun tilbød meg 40% av prisen, for de var virkelig ille tilflekket på innsiden av plagget, og jeg kjøpte med to. Hjemme vaska jeg de, og det tok to vask før de sorte og mørke flekkene hadde forsvunnet.

Og dette er nå når det var veldig merkbart, før har jeg også sett topper på hm og cubus som har sminkeflekker på seg.

Og enda deiligere, lukten av gammel deodorant og parfyme.

Er det bare jeg som stikker på shopping ren og nydusjet uten en masse kremer, sminke og parfymer som jeg kan flekke til klærne jeg prøver??

Anonymous poster hash: a6cbd...db6

Trodde det var normalt å ha på seg deo rett etter man hadde dusjet jeg da.

Anonymous poster hash: b0292...62c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom flere butikker med skilt på prøverommet med klar beskjed, får du sminke på plaggene MÅ du faktisk betale for dem. Sure penger i svinn fordi folk er uforsiktig. Får du ikke plagget på deg uten å kline det inn i sminke burde du ikke ta det på deg i det hele tatt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evelynita

Uff, kjøper/prøver aldri klær med "merker" av folk. Får faktisk litt avsmak på plagget også:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Ja, jeg fikk avslag, men det var bare igjen de bh'ene av det merket jeg virkelig ville ha, så jeg bet i surheten og kjøpte de. Hadde ikke kjøpt uten avslag, og butikken tapte jo på det.

Jeg får forresten fint av meg klær uten å stryke de i ansiktet først, det er ikke tungt.



Anonymous poster hash: 24aab...640
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det burde vært pålagt å kjøpe plagget når man smører sminke på det. Jeg vet at det ville vært vanskelig å fått det gjennomført, men det blir jo vanskelig for butikken å selge klær som andre har griset til med sminke, så det er jo de som taper på at kunder ikke bryr seg mer enn dette.

Jeg har prøvd klær med brunkrem på.. Jeg kjøpte plagget fordi det satt fint.

Det var jo bare for meg å gå hjem å spraye flekkfjerningsmiddel og vaske.. så var det problemet løst.

Endret av Fru Skribent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg skjønner at det er irriterende, og jeg synes også det ser ekkelt ut med brun foundation på blusene jeg prøver.

Jeg innbiller meg at folk prøver å være forsiktige, men jeg prøvde sportsbh her en dag, og hadde ikke sjans til å få den av uten å komme borti den. Endte med å kjøpe den selv om den var for liten siden det var deo på den.

Vasker alltid klær før jeg tar dem i bruk uansett, pga mulige giftstoffer i klærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Ja, jeg kjøper ikke klær med flekker på. Så på bikini nå nettopp og en jeg fikk lyst på hadde hvit stripe over hele bikinitoppen. Lot den henge, for vet jo ikke om det går av vask. Det er litt kjipt når det kun er den ene i din størrelse igjen, men jeg kjøper heller noe annet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg muligens rar,men klarer å få av meg sportsbh'n uten å etterlate ansiktet på høyre puppeparti..

Men,er litt enig med den over, bare at jeg ser ikke hvordan f.eks. H&M personale skal klare å holde øye med slike ting. Blir da en form for Sminke-passer?

Med 40% avslag synes jeg det er greit å kjøpe varen.Men om bhen var dyr,ville jeg alikevel vurdert en annen uten sminke.Hva om det ikke hadde gått av i vask?

Noen butikker har personale stående utenfor garderobene for å sjekke at folk kommer ut med like mange klesplagg som de tok med deg inn, men skjønner at det kan bli litt mye om de også må sjekke klærne for sminkeflekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Men,er litt enig med den over, bare at jeg ser ikke hvordan f.eks. H&M personale skal klare å holde øye med slike ting. Blir da en form for Sminke-passer?

Jeg har ikke sett så mye av det her i Norge, men i Sverige er jeg vant med at de har en person som står ved prøverommene og ser over plaggene før du blir henvist til en bås. Når du kommer ut igjen så må man levere fra seg samme antall klær dersom du ikke skal kjøpe dem, og da ser dem kjapt over klærne at det ikke er revnet, mistet knapper eller blir møkkete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Jeg har ikke sett så mye av det her i Norge, men i Sverige er jeg vant med at de har en person som står ved prøverommene og ser over plaggene før du blir henvist til en bås. Når du kommer ut igjen så må man levere fra seg samme antall klær dersom du ikke skal kjøpe dem, og da ser dem kjapt over klærne at det ikke er revnet, mistet knapper eller blir møkkete.

Ja,virker som sånt er mer vanlig i utlandet. Kanskje de skulle begynt med det mer i Norge også.

Det er jo noen ganger det står en person rett utenfor prøverommet,men virker som de rydder mer enn de følger med på hva folk har med seg eller hvordan plaggene ser ut etter prøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle definitivt vært vakter rundt....



Anonymous poster hash: 24aab...640
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...