Gå til innhold

Kjøre bil fra Oslo til Køln på 3 dager...?

slask

Anbefalte innlegg

Og så rett på festival - er det litt drøyt når kun en i bilen har lappen?

Blir jo rundt 400 km pr døgn, tre dager på rad.

Er det litt optimistisk eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe problem, når du er utenfor Norge så tar 400 km knapt 3 timer å kjøre :)

Har selv kjørt Trondheim - Amsterdam på et døgn, de 65 mila til svenskegrensa tok lengre tid en de resterende 135mila.

Er fine veier fra du passerer inn i sverige så null problem å ligge å cruise i 140+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at bilen er litt sliten, så noe særlig over 100 er uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør ikke være noe som helst problem.

Jeg har selv kjørt tilsvarende strekning fra Norge til Tyskland (Oslo-Gøteborg-København-Hamburg-Hannover-Berlin) på under 1 døgn. Dog med en bil som likte litt mer fart enn 100 km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha, herlig! Dette er det norsk infrastruktur gjør med folk. "Må jeg bytte hesten etter tre måner?"

Jeg har sjøl kjørt en '72 modell Volvo fra Valdres til München. En veteran jeg solgte med påslag og kjørepenger. Norske Volvo fra den tiden har korte bakaksler og bare fire gir (ingen overdrive), så tålegrensen mht lyd og forbruk er på 100-110km/t. Gikk helt strålende på tre døgn.

Anonymous poster hash: c7de3...f72

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bilen er sliten, så husk å sjekke den for væsker før dere drar. Om det er lenge siden oljen var byttet, gjør det! Det er plenty med biler som havarerer på utenlandske motorveier pga de har slurvet med det og bilen ikke er vant til slike forhold.

NAF-medlemsskap eller veihjelp gjennom forsikringen kan også være kjekt å ha.

God tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...