Gå til innhold

Kan jeg kreve svar?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg barn i løpet av 2014, samboer på 27 vil også ha før han er 30, men han klarer ikke gi meg svar på om han vil begynne prøvingen til høsten.. Kan jeg kreve svar på når han vil vi skal begynne?

Anonymous poster hash: 02db2...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Vet han ikke, så vet han ikke. Du kan ikke kreve noe som helst, men er selvsagt lov å spørre han. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei synes ikke du kan kreve svar, han må føle seg klar. Hadde en selv jeg maste på i 1 år, og han var veldig usikker om han ville ha unge med meg i det hele tatt. (vi hadde hver våre også, men ingen ilag) Jeg sluttet til slutt og mase og ga meg på det. Og da snudde han om og ville plutselig ha en. Så det hjelper å ikke mase er mi erfaring ;)



Anonymous poster hash: c50ca...bd4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke kreve barn...



Anonymous poster hash: abf88...3c8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke kreve barn... Anonymous poster hash: abf88...3c8

Veldig enig! Barn er ingen menneskerett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg krever ikke et barn, jeg vil bare vite når han kan tenke seg og starte, barn med meg er hans største ønske etter hans mening så å kreve barn av han gjør jeg ikke

TS

Du kan ikke kreve barn...

Anonymous poster hash: abf88...3c8

Anonymous poster hash: 02db2...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Ønske om barn er følelser, ikke krav og logikk. Er han ikke klar og du presser gjennom et svar risikerer du 1) et svar du ikke ønsker og en mann som kanskje setter seg enda mer på bakbena 2) få presset gjennom dine ønsker før han er klar, og blir fort sittende alene om alt.

Dere er unge, det er ingen hast. Gi mannen den tiden han trenger, det er mye bedre å være to om ønsker, håp og alt det praktiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok ikke direkte kreve et svar, men du kan absolutt ta emnet opp med ham igjen. Er det noe spesielt han venter på? Har dere vært sammen lenge, er økonomien god, eier dere egen bolig, har dere vært lenge nok i jobbene deres? Dersom det kun er en uspesifikk følelse av å ikke være klar enda, hadde jeg definitivt pushet han litt. Hva konkret er det han venter på? Jeg syns det er rimelig at du får et tidsperspektiv å forholde deg til, f.eks. at han vil starte prøvingen senest sommeren 2015.



Anonymous poster hash: c0b4f...3b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler noen missforstår meg litt. Jeg har verken maset eller pushet han til at han skal ønske å få barn med meg. Jeg merker av hele han at han ønsker det så sterkt, hvor han blir helt i ekstase når det er barn rundt oss, viser bilder av venner som har barn til meg, ja rett og slett gjør at jeg blir enda mer verpesyk... Jeg maser ikke for jeg er redd for han vil skyve seg unna noe jeg absolutt ikke vil..

Vi er begge i fast jobb, stabil inntekt, hvor vi går i overskudd hver måned og eier egen bolig, vært sammen i 3 år. Jeg tenker at nå er han veldig klar over hvor mitt ønske står så jeg må vente til han kommer til meg og forteller han ønsker å begynne, noe jeg håper (tror) kan skje til høsten... Men jeg vil bare vite... Føler jeg er litt i den planleggingtida...

TS

Anonymous poster hash: 02db2...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ærlig talt krevd et svar. Om han ikke ønsker barn, og du absolutt gjør det, så er dere ikke riktig for hverandre.Gi ham tid til høsten, krev et svar på hva som skjer videre. Om du ikke er enig, da går dere fra hverandre.

Beklager om dette er harskt, men det er tross alt veldig viktig å vite hvor man skal i livet.



Anonymous poster hash: e87ab...ffb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler noen missforstår meg litt. Jeg har verken maset eller pushet han til at han skal ønske å få barn med meg. Jeg merker av hele han at han ønsker det så sterkt, hvor han blir helt i ekstase når det er barn rundt oss, viser bilder av venner som har barn til meg, ja rett og slett gjør at jeg blir enda mer verpesyk... Jeg maser ikke for jeg er redd for han vil skyve seg unna noe jeg absolutt ikke vil..

Vi er begge i fast jobb, stabil inntekt, hvor vi går i overskudd hver måned og eier egen bolig, vært sammen i 3 år. Jeg tenker at nå er han veldig klar over hvor mitt ønske står så jeg må vente til han kommer til meg og forteller han ønsker å begynne, noe jeg håper (tror) kan skje til høsten... Men jeg vil bare vite... Føler jeg er litt i den planleggingtida...

TS

Anonymous poster hash: 02db2...6b0

Hva svarer han når du spør han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva svarer han når du spør han da?

Er det ikke det som er problemet, at hun ikke vil mase og dermed ikke har spurt. Jeg foreslår at du spørr. Hvis du har lyst å prøve allerede til høsten syns jeg du skal foreslå det; skal vi slutte på prevensjon til høsten og prøve å bli gravide? Også får du se hva han svarer. Det er ikke masing, det er kommunisering.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke det som er problemet, at hun ikke vil mase og dermed ikke har spurt. Jeg foreslår at du spørr. Hvis du har lyst å prøve allerede til høsten syns jeg du skal foreslå det; skal vi slutte på prevensjon til høsten og prøve å bli gravide? Også får du se hva han svarer. Det er ikke masing, det er kommunisering.

at han ikke vet når, å at vi får se... Frustrerende ...

TS

Anonymous poster hash: 02db2...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

at han ikke vet når, å at vi får se... Frustrerende ...

TS

Anonymous poster hash: 02db2...6b0

Jeg skjønner godt at det er frustrerende. Men kanskje han rett og slett ikke er klar for å få barn riktig enda? Og at han vegrer seg for å fortelle deg det? Hvordan ville du reagert om han sa at han ikke var sikker på om han ønsket seg barn likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du på prevensjon? Isåfall hadde jeg sagt: Den første september (feks) slutter jeg med p-piller (eller lignende) og da får du stå for egen prevansjon.

Da gir du han et valg, men samtidig pusher han litt i riktig retning uten at han gjør noe han ikke vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at det er frustrerende. Men kanskje han rett og slett ikke er klar for å få barn riktig enda? Og at han vegrer seg for å fortelle deg det? Hvordan ville du reagert om han sa at han ikke var sikker på om han ønsket seg barn likevel?

barn er noe han vil ha, han soer det ofte og at han gleder seg til vi får barn sammen så det står ikke på at han ikke vil ha barn! Spurte i går om han kunne tenke seg barn i løpet av 2014 å da sa han vell egentlig ja at han følte at ting er veldig på plass til det! Bare håpe han ikke forandrer mening.

TS

Anonymous poster hash: 02db2...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Går du på prevensjon? Isåfall hadde jeg sagt: Den første september (feks) slutter jeg med p-piller (eller lignende) og da får du stå for egen prevansjon.

Da gir du han et valg, men samtidig pusher han litt i riktig retning uten at han gjør noe han ikke vil.

nei, det ville jeg ikke gjort! Dette må planlegges SAMMEN, jeg vil jo ikke bare være en om å ønske et barn..

TS

Anonymous poster hash: 02db2...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker litt om hverandre. Han ønsker barn? Du ønsker barn? Da er det jo bare å planlegge sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker litt om hverandre. Han ønsker barn? Du ønsker barn? Da er det jo bare å planlegge sammen.

JA,han ønsker barn, men han vet ikke helt NÅR!

TS

Anonymous poster hash: 02db2...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...