Irja Skrevet 7. juli 2013 #41 Del Skrevet 7. juli 2013 Det mest idiotiske jeg ser er foreldre som drasser med seg små babyer til syden. Hva i h*** er vitsen??? Er man virkelig så desperat etter å dra på sydentur noen få måneder etter fødselen?Anonymous poster hash: 6285f...99e Hvorfor skal man ikke dra til "syden" selvom man har en baby? Bedre å dra med en på 6 mnd enn en på 2 år... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 7. juli 2013 #42 Del Skrevet 7. juli 2013 Har aldri skjønt hvorfor man drar med små barn i den fæle varme, stakkars små for en tortur. Egoistiske foreldre.Anonymous poster hash: 7e49d...408 Ganske mange spedbarn her i verden som ikke bor i kalde Skandinavia.. Er 99,9 % av verdens befolkning egoistiske da? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #43 Del Skrevet 7. juli 2013 Forundrer meg stadig hvordan noen lar seg irritere over hva andre driver med. XD andres vognvalg går vel ikke utover Ts? TS høres ut som en furten tenåring.Anonymous poster hash: 33280...9f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2013 #44 Del Skrevet 7. juli 2013 Det skal vel regulerer varme da.. Mange som bruker det om sommeren og mange av de ungene er hverken kalde eller særlig varme.Anonymous poster hash: 72622...834 Så rart at de ikke bruker det der det er varmt, da. At det bare er nordmenn som vet dette, liksom. Anonymous poster hash: a1fea...c4e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
makkapakka Skrevet 7. juli 2013 #45 Del Skrevet 7. juli 2013 Det dummeste og mest latterlige jeg ser er norske foreldre som drasser med seg svære vogner til syden. Det ser helt idiotisk ut. Jeg tor ikke de er klar over at i resten av Europa så bruker de små og nette vogner, som kommer seg frem overalt. Har sett flere fra lokalbefolkningen som står og ler seg ihjel av de store kolossene norske foreldre går og dytter på. Ser ut som de skal ha plass til en tenåring oppi der. Er litt typisk sånn førstegangsreisende, som tror at norsk er best. De har gjerne med seg babymat på glass fra norge, for de stoler jo ikke på at maten i "utlandet"... Anonymous poster hash: a15a8...d57 burde tatt deg en tur med baby, så hadde kjapt funnet ut hvem som er dum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vixanne Skrevet 7. juli 2013 #46 Del Skrevet 7. juli 2013 (endret) Det er jaggu fint å irritere seg over ting. Jeg synes det er like irriterende med alle som omtaler syden som et land. For øvrig, aldri skjønt greia med at småbarnsforeldre betaler xx antall tusen for å dra på charter-reiser, de kunne fint fått mye mer spennende og finere opplevelser andre steder til en brøkdel av prisen. Endret 7. juli 2013 av Vixanne 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 7. juli 2013 #47 Del Skrevet 7. juli 2013 Kunne aldri ha dratt med meg småunga mine til syden, holdt på å daue der sjæl av varmen. Takke meg til kalde norge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Magdalene Skrevet 7. juli 2013 #48 Del Skrevet 7. juli 2013 Kunne aldri ha dratt med meg småunga mine til syden, holdt på å daue der sjæl av varmen. Takke meg til kalde norge Vi er alle forskjellig Akkurat nå storkoser vi oss i Spania, alle fire. To voksne, ei på 4år og en på 10mnd. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Millimani Skrevet 9. juli 2013 #49 Del Skrevet 9. juli 2013 Kunne aldri ha dratt med meg småunga mine til syden, holdt på å daue der sjæl av varmen. Takke meg til kalde norge Litt varme er jo greit, istedenfor kalde Norge. Men jeg ville ikke reist et sted hvor temperaturen er særlig høyere enn 30 grader, da blir det for varmt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 9. juli 2013 #50 Del Skrevet 9. juli 2013 Bare jeg som gleder meg til vinteren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. juli 2013 #51 Del Skrevet 9. juli 2013 Jeg har også stusset over dette, men gar aldri tenkt at det var latterlig eller dumt, bare upraktisk. Selv kunne det ikke falle meg inn å dra med meg en diger bagvogn på ferie. Kan ikke si vi ble ruinert av å kjøpe en enkel trille med full liggestilling og god handlekurv. Tror den kostet 800 kr og den har vært brukt på alle ferier siden. Mye enklere å ta med seg og man kommer seg rundt mye lettere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 9. juli 2013 #52 Del Skrevet 9. juli 2013 Gran Canaria er et sted jeg kunne ha tatt småbarn. De har et varmt men mildt klima. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2013 #53 Del Skrevet 9. juli 2013 Kanskje det er flere barn i familien som gjerne vil på ferie? Kanskje det er da det passer, siden far har ferie og mor har permisjon? Kanskje det er besteforeldre involvert? Kanskje det rett og slett var den beste løsningen, totalt sett? Skjønner ikke helt hvorfor det skulle være idiotisk, babyen hadde det flott og fikk masse tid med hele familien. Ikke var det altfor varmt heller, i motsetning til det det kan bli i juli/august. Sånn var det i alle fall for oss. Og ja, det er fullt mulig å dra til "syden" (brukte det begrepet bevisst, siden det var nevnt i trådtittelen) uten å reise charter Anonymous poster hash: 1ea72...2e0 Fordi sjangsene for infeksjoner/matforgiftning er betydelig større i et miljø, hvor babyen ikke er vant med bakteriene. Det er anbefalt å vente til babyen er over året før man drar til syden eller varmere strøk. Her har du en link du kan lese gjennom: http://www.babyverden.no/Baby/Tema/Fritid-og-reise/Baby-pa-reise-Setter-du-dine-behov-forst/ Anonymous poster hash: e90b4...46e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2013 #54 Del Skrevet 10. juli 2013 Kan man ta med en uvaksinert baby til Grand Canaria?Anonymous poster hash: 73d3e...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 10. juli 2013 #55 Del Skrevet 10. juli 2013 Ganske mange spedbarn her i verden som ikke bor i kalde Skandinavia.. Er 99,9 % av verdens befolkning egoistiske da? For et dumt svar. Nå er det jo slik at norske barn ikke er vant med varmen. Det ville vært minst like dårlig å drasse med en liten tass fra en varmt land til tjue minus midt på vinteren i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severus Skrevet 10. juli 2013 #56 Del Skrevet 10. juli 2013 Kan man ta med en uvaksinert baby til Grand Canaria?Anonymous poster hash: 73d3e...2dc Det er ikke anbefalt noen spesielle vaksiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 10. juli 2013 #57 Del Skrevet 10. juli 2013 For et dumt svar. Nå er det jo slik at norske barn ikke er vant med varmen. Det ville vært minst like dårlig å drasse med en liten tass fra en varmt land til tjue minus midt på vinteren i Norge. Men i alle dager. Snakk om å lage problemer ut av ingenting! Det er da ikke noe problem å kle av eller på ungen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sol87 Skrevet 10. juli 2013 #58 Del Skrevet 10. juli 2013 Men i alle dager. Snakk om å lage problemer ut av ingenting! Det er da ikke noe problem å kle av eller på ungen. Det handler ikke bare om å kle på eller av en unge, nei, det skjønner vel du. Men jeg sier ikke at jeg er motstander av barn i syden, jeg sier bare at det blir for dumt å ufarliggjøre det med at det "allerede" bor barn der. Det bor jo folk i veldig varme områder overalt, men sjansen for at en nordmann får heteslag på et sånt sted er større enn for de innfødte. Selv synes jeg det blir veldig ubehagelig i 40-50 varmegrader. Da hjelper det lite å kle av eller på seg. Barn får først glede av en sydentur når de er såpass store at de kan tasse litt rundt og kanskje bade litt i et plaskebasseng eller sammen med foreldrene. En baby på 6 måneder får det bare VARMT. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
langbein86 Skrevet 10. juli 2013 #59 Del Skrevet 10. juli 2013 Det mest idiotiske eg veit er å i det heile tatt dra til "syden". Kan ikkje folk fikse feriane sine sjølve? Hva mener du? Har man ikke fiksa ferien selv hvis man drar til sydlige strøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 10. juli 2013 #60 Del Skrevet 10. juli 2013 Hva mener du? Har man ikke fiksa ferien selv hvis man drar til sydlige strøk? Viss du reiser med eit charterselskap? Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå