Nettinettet Skrevet 4. juli 2013 #81 Skrevet 4. juli 2013 (endret) Syntes ikke det er veldig holdbart i dagens samfunn, for å være helt ærlig. Det er ikke spesielt bra å være avhengig av den enes inntekt, hva hvis det skjer noe med hovedbidragsyter? Har man familie sammen da, så er man raskt ute å kjøre i dagens samfunn. Derfor bør begge jobbe for å få seg så solide jobber som mulig ut fra deres interesser. Anonymous poster hash: fe997...5cb Men det er vel helt ærlig ikke ditt problem hva andre holder på med? Hva de velger å gjøre for sin familie er jo deres problem og noe de gjør fordi de liker det. Hvis alle hadde feiet mer for sin egen dør og ikke brukt så mye tid på å presse folk til å leve en viss måte, tror jeg mange mennesker i dette landet spesiellt hadde vært mye lykkeligere. Det blir det samme som staten det, som skal "ta hensyn" til kvinnene og presser likestilling frem via vedtak og regler. Og feministene står og skriker om pensjonspoengene man må tenke på når man holder seg vekke fra arbeidslivet for å ta seg av ungene. Greit med kunnskap om hva som kan skje. At man kan stå der uten noen ting hvis mannen går fra en og man ikke har sikret seg økonomisk, men at man skal fraråde folk fra å leve slik de ønsker det, det synes jeg er helt bak mål. Jeg ser også at det er like utfordrende økonomisk for de som har to inntekter når de skiller seg. Man sitter igjen med egenkapital etter hus, men hva får man for det man sitter igjen med, feks. Er man alene med unger og uten jobb så får man hjelp fra staten til å komme seg på bena igjen. Alt ordner seg når man bor i dette landet uansett! Endret 4. juli 2013 av Nettinettet
Nettinettet Skrevet 4. juli 2013 #82 Skrevet 4. juli 2013 Høres jo ut som du har det greit nok, og da vil jo alltid utfordringen være at et nytt menneske i livet ditt vil endre på hvordan du har det i dag. Det å kunne tilpasse seg er veldig viktig når man skal leve i sammen med noen. Det trenger ikke å bli slik, for det livet jeg lever er det mange andre som lever også. Og jeg jobber tross alt hjemmefra og dermed er han friere til å jobbe slik han gjør nå, og ikke måtte endre på sitt liv.
Steinar40 Skrevet 4. juli 2013 #83 Skrevet 4. juli 2013 Det trenger ikke å bli slik, for det livet jeg lever er det mange andre som lever også. Og jeg jobber tross alt hjemmefra og dermed er han friere til å jobbe slik han gjør nå, og ikke måtte endre på sitt liv. Jo, men utfordringen vil være at han sannsynligvis vil ønske visse endringer i måten du lever livet ditt på nå. Dette er uunngåelig når 2 individer skal leve i sammen. De fleste lever ikke i sammen som fortsatt 2 single individer.
Nettinettet Skrevet 4. juli 2013 #84 Skrevet 4. juli 2013 Jo, men utfordringen vil være at han sannsynligvis vil ønske visse endringer i måten du lever livet ditt på nå. Dette er uunngåelig når 2 individer skal leve i sammen. De fleste lever ikke i sammen som fortsatt 2 single individer. Ikke hvis man finner den rette kjære deg! Du må slutte å se det verste i alt, for det går faktisk helt ann å finne en person som ikke må endre seg eller endre noe ved den andre. Du må slutte å tenke at "han mest sannsynligvis" osv .. Livet er ikke så svart/hvit som du skal ha det til, det er fullt av masse farger og masse forskjellige individer.. og like barn finner hverandre hele tiden selv om man ikke ser det her inne! 1
Steinar40 Skrevet 4. juli 2013 #85 Skrevet 4. juli 2013 Ikke hvis man finner den rette kjære deg! Du må slutte å se det verste i alt, for det går faktisk helt ann å finne en person som ikke må endre seg eller endre noe ved den andre. Du må slutte å tenke at "han mest sannsynligvis" osv .. Livet er ikke så svart/hvit som du skal ha det til, det er fullt av masse farger og masse forskjellige individer.. og like barn finner hverandre hele tiden selv om man ikke ser det her inne! Joda, mange finner hverandre, men ikke uten å være villig til å tilpasse seg etter hverandre. Der tenker jeg at du er litt for urealistisk
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #86 Skrevet 4. juli 2013 Men det er vel helt ærlig ikke ditt problem hva andre holder på med? Hva de velger å gjøre for sin familie er jo deres problem og noe de gjør fordi de liker det. Hvis alle hadde feiet mer for sin egen dør og ikke brukt så mye tid på å presse folk til å leve en viss måte, tror jeg mange mennesker i dette landet spesiellt hadde vært mye lykkeligere. Det blir det samme som staten det, som skal "ta hensyn" til kvinnene og presser likestilling frem via vedtak og regler. Og feministene står og skriker om pensjonspoengene man må tenke på når man holder seg vekke fra arbeidslivet for å ta seg av ungene. Greit med kunnskap om hva som kan skje. At man kan stå der uten noen ting hvis mannen går fra en og man ikke har sikret seg økonomisk, men at man skal fraråde folk fra å leve slik de ønsker det, det synes jeg er helt bak mål. Jeg bryr meg fint lite om hva den enkelte gjør, men sett fra et samfunnsmessig perspektiv så er faktisk arbeid og inntekt relativt viktig. Det er ikke uten grunn feministiske organisasjoner terper på at det er veldig viktig å sikre sine egne pensjonsrettigheter samt sikre seg best mulig forutsetninger for at man også kan arbeide selv. Det er ganske mange som har brent seg på det, så jeg ser heller ingen problemer med at offentlige organisasjoner går offentlig ut med anbefalinger i forhold til hvordan man bør forholde seg til arbeidslivet. Det er mange som har vært idealister med tanke på at man f. eks ønsker å være hjemmeværende over lang tid, men som ikke syntes det har vært så festlig da de ble syke eller de gikk av med pensjon. Dette henger jo sammen med at vi ikke kan forvente at Norge greier å opprettholde velferdsordningene vi har i dag. Man må regne med at både pensjoner og støtte til familier blir vesentlig lavere enn i dag, derfor blir også arbeid og jobbe stadig mer relevant. Anonymous poster hash: fe997...5cb
Nettinettet Skrevet 4. juli 2013 #87 Skrevet 4. juli 2013 Joda, mange finner hverandre, men ikke uten å være villig til å tilpasse seg etter hverandre. Der tenker jeg at du er litt for urealistisk Selvfølgelig må man være villig til å tilpasse seg etter hverandre, men ikke på det nivået som du automatisk tenker at man må. Det handler mer om hensyn til hverdandres følelser og emosjonelle behov. Ikke omøblering av livet bare fordi man skal få seg en kjæreste. Da har man funnet feil kjæreste tenker nå jeg. Men vi kan heller lage en annen tråd om dette for det har ingenting med grekere å gjøre.. hehe
Nettinettet Skrevet 4. juli 2013 #88 Skrevet 4. juli 2013 Det er mange som har vært idealister med tanke på at man f. eks ønsker å være hjemmeværende over lang tid, men som ikke syntes det har vært så festlig da de ble syke eller de gikk av med pensjon. Dette henger jo sammen med at vi ikke kan forvente at Norge greier å opprettholde velferdsordningene vi har i dag. Man må regne med at både pensjoner og støtte til familier blir vesentlig lavere enn i dag, derfor blir også arbeid og jobbe stadig mer relevant. Anonymous poster hash: fe997...5cb Men det er også mange som har vært hjemme med barna som lever godt også når de blir gamle, og som ikke har behov for egen pensjon fordi sparekontoen som mannen opprettet har nok millioner til at de skal klare seg hvis han stikker av. Man må sikre seg selv det er det eneste man må gjøre. Man hva man velger og hvordan man gjør det må man få lov til å bestemme selv. Hvis et ektepar har en inntekt på 1.000.000 hvor begge tjener 500.000 eller mannen tjener millionen alene er jo hip som hap!
Steinar40 Skrevet 4. juli 2013 #89 Skrevet 4. juli 2013 Selvfølgelig må man være villig til å tilpasse seg etter hverandre, men ikke på det nivået som du automatisk tenker at man må. Det handler mer om hensyn til hverdandres følelser og emosjonelle behov. Ikke omøblering av livet bare fordi man skal få seg en kjæreste. Da har man funnet feil kjæreste tenker nå jeg. Men vi kan heller lage en annen tråd om dette for det har ingenting med grekere å gjøre.. hehe På den annen side så må nok grekere være villige til å tilpasse seg også Det jeg tenker er at særbo-forhold kan fungere mer slik du tenker.
Nettinettet Skrevet 4. juli 2013 #90 Skrevet 4. juli 2013 På den annen side så må nok grekere være villige til å tilpasse seg også Det jeg tenker er at særbo-forhold kan fungere mer slik du tenker. Opprettet en egen tråd jeg..
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #91 Skrevet 4. juli 2013 Men det er også mange som har vært hjemme med barna som lever godt også når de blir gamle, og som ikke har behov for egen pensjon fordi sparekontoen som mannen opprettet har nok millioner til at de skal klare seg hvis han stikker av. Man må sikre seg selv det er det eneste man må gjøre. Man hva man velger og hvordan man gjør det må man få lov til å bestemme selv. Hvis et ektepar har en inntekt på 1.000.000 hvor begge tjener 500.000 eller mannen tjener millionen alene er jo hip som hap! Om du velger å gjøre deg avhengig av partneren så er det din egen sak, alt jeg påpeker er at det er mange som har brent seg på dette. Og nei, det er ikke helt det samme hvis kun den ene tjener så godt eller om det er jevnt fordelt mellom begge, fordi hovedbidragsyter kan falle fra ved sykdom, eller blir lei av å jobbe så mye at man nærmest blir utbrent og må trappe ned. Det er uansett de færreste i Norge som tjener millionen eller over, så ønsker kvinner lykke til med å finne menn som det og som samtidig matcher på det personlige planet. Forvent hard konkurranse. Anonymous poster hash: fe997...5cb 1
Nettinettet Skrevet 4. juli 2013 #92 Skrevet 4. juli 2013 Om du velger å gjøre deg avhengig av partneren så er det din egen sak, alt jeg påpeker er at det er mange som har brent seg på dette. Og nei, det er ikke helt det samme hvis kun den ene tjener så godt eller om det er jevnt fordelt mellom begge, fordi hovedbidragsyter kan falle fra ved sykdom, eller blir lei av å jobbe så mye at man nærmest blir utbrent og må trappe ned. Det er uansett de færreste i Norge som tjener millionen eller over, så ønsker kvinner lykke til med å finne menn som det og som samtidig matcher på det personlige planet. Forvent hard konkurranse. Anonymous poster hash: fe997...5cb Nå har jeg alltid hatt karriere høyt på dagsordenen for min egen del, (selv når jeg var hjemme med sønnen min) så dette gjelder ikke meg, men jeg har godt innblikk i andre menneskers ønsker og tanker om hvordan de vil leve sitt liv. Det er mange gode ordninger man kan få til på privaten for å sikre seg økonomisk hvis man velger å la kona eller mannen være eneforsørger. Så lenge man har sikret seg så ser jeg ikke noe problem med det. Og det er MANGE som tjener over en mill og som har lyst på en kone som tar seg av ting hjemme. De er jo ute på jobb ofte og har ikke tid til å ta både hus og den krevende jobben. Konskurransen er ikke så hard heller, for de fleste kvinner vil faktisk ikke gå hjemme å surre selv om feministne frykter det. Velkommen til 2013
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #93 Skrevet 4. juli 2013 Nå har jeg alltid hatt karriere høyt på dagsordenen for min egen del, (selv når jeg var hjemme med sønnen min) så dette gjelder ikke meg, men jeg har godt innblikk i andre menneskers ønsker og tanker om hvordan de vil leve sitt liv. Det er mange gode ordninger man kan få til på privaten for å sikre seg økonomisk hvis man velger å la kona eller mannen være eneforsørger. Så lenge man har sikret seg så ser jeg ikke noe problem med det. Og det er MANGE som tjener over en mill og som har lyst på en kone som tar seg av ting hjemme. De er jo ute på jobb ofte og har ikke tid til å ta både hus og den krevende jobben. Konskurransen er ikke så hard heller, for de fleste kvinner vil faktisk ikke gå hjemme å surre selv om feministne frykter det. Velkommen til 2013 Tja, antallet menn som tjener en mill. er faktisk ikke så høyt nei, det er bare å sjekke lønnsstatistikk. Og det skaper nødvendigvis konkurranse. De færreste kvinner jeg kjenner har noen særlig mulighet på en slik mann da han selv kan velge og vrake. Velkommen til 2013 selv Anonymous poster hash: fe997...5cb
Nettinettet Skrevet 4. juli 2013 #94 Skrevet 4. juli 2013 Tja, antallet menn som tjener en mill. er faktisk ikke så høyt nei, det er bare å sjekke lønnsstatistikk. Og det skaper nødvendigvis konkurranse. De færreste kvinner jeg kjenner har noen særlig mulighet på en slik mann da han selv kan velge og vrake. Velkommen til 2013 selv Anonymous poster hash: fe997...5cb Vel det kan ha med alder, eller bosted å gjøre. Jeg er 36 og de fleste menn som kontakter meg via nettet på søk etter kjæreste har fra 700.00 og oppover i inntekt. Og de kan helt sikkert velge å vrake, det kan de fleste hvis de går ned på kravene sine. Men det er jo derfor de er single som så mange andre. Fordi de vet hva de vil ha og har det bra nok uten noe annet.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2013 #95 Skrevet 4. juli 2013 Vel det kan ha med alder, eller bosted å gjøre. Jeg er 36 og de fleste menn som kontakter meg via nettet på søk etter kjæreste har fra 700.00 og oppover i inntekt. Og de kan helt sikkert velge å vrake, det kan de fleste hvis de går ned på kravene sine. Men det er jo derfor de er single som så mange andre. Fordi de vet hva de vil ha og har det bra nok uten noe annet. At man blir kontaktet av menn som har høy lønn er ikke overraskende, de fleste kvinner får svært mye respons fra mange typer menn på nettdatingsider. Spørsmålet er jo om man har det som skal til for at man er aktuelle for menn med slik inntekt og over. Anonymous poster hash: fe997...5cb
Nettinettet Skrevet 4. juli 2013 #96 Skrevet 4. juli 2013 At man blir kontaktet av menn som har høy lønn er ikke overraskende, de fleste kvinner får svært mye respons fra mange typer menn på nettdatingsider. Spørsmålet er jo om man har det som skal til for at man er aktuelle for menn med slik inntekt og over. Anonymous poster hash: fe997...5cb Jeg er nok av de som ikke får så mye respons, men det er bevisst fra min side. Jeg har en tilspisset profil som luker ut ugress
Steinar40 Skrevet 4. juli 2013 #97 Skrevet 4. juli 2013 Jeg er nok av de som ikke får så mye respons, men det er bevisst fra min side. Jeg har en tilspisset profil som luker ut ugress Og i profilen din står det da: må tjene over 1 mill?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå