Gå til innhold

antydning til PCO


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg var nylig på gynekologisk undersøkelse. Alt så bra ut, utenom at eggstokkene hadde antydning til at jeg kunne ha PCO. Lege sa at jeg ikke skulle tenke noe mer på det og fortsette å prøve som normalt, og komme tilbake om et halvt års tid dersom jeg ikke var gravid innen da. Vel, nå ble jeg plutselig veldig stressa. Hva er dette for noe? Hvorfor er det noen som får det?

Han sa også at det var bra at jeg hadde stått på p piller så lenge som jeg gjorde fordi da har de vært beskyttet i mellomtiden. Hva mente han? Jeg sluttet på pillen for et par måneder siden og har fått mensen regelmessig siden da. Hva betyr dette? Har ikke jeg hatt eggløsning selv om jeg har hatt mensen?

Tusen takk for svar, det betyr masse.

Mvh HI



Anonymous poster hash: d8ef3...70a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PCO vil kun si noen cyster på eggstokkene, og det er ganske langt fra å ha syndromet, PCOS, som du sikkert får treff på når du googler. Veldig mange kvinner har dette, ofte til og fra, og det er ikke farlig og har som regel ingen innvirkning på evnen til å bli gravid.

Når du er på pillen har du ikke eggløsning, eggstokkene arbeider ikke på samme måte, og man får derfor færre cyster. Pillen kan derfor være gunstig for de som sliter med cyster (de kan være vonde og sprekke), men for deg som ikke har hatt plager har det ikke hatt noe å si.

Har du regelmessig mens har du høyst sannsynlig eggløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...