Juce Skrevet 4. mars 2014 #861 Del Skrevet 4. mars 2014 Hva ligger dere andres blodprosentnivå på? Jeg fikk nylig målt mitt til ca 9 % og jordmor sa jeg ikke trengte jerntilskudd. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe inn så mye til fødebagen. Klær til mini, meg selv, innesko, lader til telefon, ipad, en bok (får vel ikke tid til å lese, men tar med i tilfelle). Mat og drikke til mannen, og litt godsaker/snacks til meg selv også. Neglefil og hårstrikk må jeg også ha med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 4. mars 2014 #862 Del Skrevet 4. mars 2014 Hva ligger dere andres blodprosentnivå på? Jeg fikk nylig målt mitt til ca 9 % og jordmor sa jeg ikke trengte jerntilskudd. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe inn så mye til fødebagen. Klær til mini, meg selv, innesko, lader til telefon, ipad, en bok (får vel ikke tid til å lese, men tar med i tilfelle). Mat og drikke til mannen, og litt godsaker/snacks til meg selv også. Neglefil og hårstrikk må jeg også ha med Aner ikke hva blodprosenten min er. Er det vanlig å måle det? Spurte jordmor om det da jeg var på kontroll sist uke. Hun sa bare at den var fin den gangen jeg tok blodprøver (Har bare tatt blodprøver en gang, i uke 14), men at jeg kunne sikkert ta jerntilskudd hvis jeg ville. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juce Skrevet 4. mars 2014 #863 Del Skrevet 4. mars 2014 Jeg hadde ikke målt blodprosenten jeg heller siden uke 13, så hun målte igjen på forrige kontroll, ca uke 32. 9 % vil si moderat anemi, men det er jo vanlig å ha lav blodprosent under svangerskap. Det er vel også en fordel for babyen siden blodgjennomstrømningen skjer hurtigere/lettere. Synes imidlertid det var rart hun mente jeg ikke trengte jerntilskudd, så hadde vært kjekt å vite hva andres nivå ligger på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 4. mars 2014 #864 Del Skrevet 4. mars 2014 Jeg har så vidt begynt å tenke på evt innkjøp som må gjøres til fødebagen. Noen som har noen tanker/erfaringer i forhold til hva den bør inneholde? Jeg kan jo skrive hva jeg skal ha med hvertfall: - Amme-bh, ammesinglet og ammeinnlegg - Noen par sokker og undertøy - En myk pysjbukse og en gravidbukse til å reise hjem i - En genser - Toalettsaker (inkludert hårføner og bind) - Slipperser - Hjemreiseklær til junior samt et teppe og bamsen hans - Kamera (og lader til det og telefonen) - Vannflaske med tut - Energibarer/sjokolade/noe frukt for energi under fødselen - Helsekort Ser ut som veldig mye, men jeg sammenliknet med en del lister på nettet og det virker som om dette er helt passe egentlig. Noe er jo til fødselen mens resten er til barseloppholdet og det varer jo tross alt noen dager da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestee Skrevet 4. mars 2014 #865 Del Skrevet 4. mars 2014 Hva ligger dere andres blodprosentnivå på? Jeg fikk nylig målt mitt til ca 9 % og jordmor sa jeg ikke trengte jerntilskudd. Tror ikke jeg kommer til å kjøpe inn så mye til fødebagen. Klær til mini, meg selv, innesko, lader til telefon, ipad, en bok (får vel ikke tid til å lese, men tar med i tilfelle). Mat og drikke til mannen, og litt godsaker/snacks til meg selv også. Neglefil og hårstrikk må jeg også ha med Målte blodprosenten på kontroll forrige uke. Den lå på 10,5.. Jordmor mente jeg gjerne kunne begynne med tilskudd nå. Tar med meg omtrent det samme til sykehuset som jeg ville tatt med meg ellers på overnattingsbesøk (+ klær til babyen selvsagt). Er greit med store, gode bomullstruser, det var jeg veldig glad for at jeg hadde med forrige gang. Jeg blødde ganske mye så lenge jeg var på sykehuset, så de store "bleiene" man får der kom godt med. Store truser har plass til store bleier. Til babyen kommer jeg nok ikke til å pakke mer klær enn til hjemreisen. Synes sykehusklærne fungerer fint. Litt proviant til underveis i fødselen må også til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 5. mars 2014 #866 Del Skrevet 5. mars 2014 Min hb ligger vanligvis på 13,5. Fikk målt den til 13,5 i uke 14 ca, og nå i uke 32 lå den på 11,8. Jeg vet at min hb kan lyve litt, og fremstå som bra selv om jernlageret begynner å bli tomt. Som blodgiver fikk jeg beskjed om at jeg hadde jernlager på 9 (For lavt! og hb på 13,6) Derfor tar jeg jern nå selv om jordmor og lege sier jeg ikke trenger... De vet ikke alt. Når det gjelder føde og barselsbaggen, ja, jeg har pakket to så har jeg oppi: - Niste til fødsel - Videokamera, lader - mobillader - tøfler - bikini (viss badekaret blir brukt) - myke klær til etter fødsel inkl ammebh - Fødelapp til bilen ved hasteparkering forran sykehuset. Når fødselen er over tar jeg med meg videokamera og ladere videre på barsel. Så tar mannen med fødebaggen hjem og kommer opp med barselbaggen. Her er det: - Myke bukser - Singletter - Gensere med glidelås - Toalettveske - Klær (ull) til mini (synes de på sykehuset her var så store og harde) - Dress til hjemtur - Hjemmestrikket ullteppe - Bæresjal/sele (Dette skal hun lære å like. Jeg er avhengig av det). - Undertøy (bh og 3 treningsboxere) Elsker nettingtrusene på sykehuset så blir nok de som blir brukt. Låner nok også med meg noen hjem Hater vanlige truser. De kryper bare inn i baken eller sitter feil. - 2 Gulpekluter (til å få lukten min/morsmelk på og ha i sengen på sykehus/hjemme. - Pose til skittentøy - Toalettrull (jeg hadde ikke så vondt at jeg orket å spyle med vann. Det tynne og harde toalettpapiret på sykehuset syntes jeg bare var ubehagelig). Jeg har med meg ganske mye, men sist gang opplevde jeg å ha med meg altfor lite. På føden anbefales det at man har med liten bag, mens på barsel er det bedre plass. Synes også det var greit å ha alt lett tilgjengelig i fødebagen slik at jeg slipper å lete lenge etter div mat og kamera m.m. En ting jeg også syntes var genialt denne gangen var et A4 ark med skriften " FØDSEL flytter bilen så snart vi kan" på... Da slipper vi kanskje bot som vi vi sist pga dårlig med parkeringsplasser....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 5. mars 2014 #867 Del Skrevet 5. mars 2014 PS.. Noen andre av dere med marstermin som opplever å ha dårlig tid?! Jeg har så utrolig mye som skulle vært gjort før hun kommer, og nå kan hun komme i morgen! Kjenner jeg blir helt svett...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 5. mars 2014 #868 Del Skrevet 5. mars 2014 PS.. Noen andre av dere med marstermin som opplever å ha dårlig tid?! Jeg har så utrolig mye som skulle vært gjort før hun kommer, og nå kan hun komme i morgen! Kjenner jeg blir helt svett...... Du kan godt få fire uker ekstra av meg, så kan jeg gå ut i perm nå Jeg er utålmodig så det holder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 5. mars 2014 #869 Del Skrevet 5. mars 2014 Jeg har hb på 11,3, men når jernlageret ble sjekket så var det rett i overkant av 9. Fikk derfor beskjed fra fastlegen min om at jeg skulle ta jerntilskudd, noe jeg gjør nå. Har blitt delvis sykemeldt nå og skal være det til jeg går ut i permisjon nå i mars. Hadde egentlig lyst til å jobbe fullt ut, men kjenner nå at det er en befrielse å ikke jobbe fullt lenger. Kjenner at jeg er ganske sliten om dagen og har et stort søvnbehov. I dag har jeg for første gang kjent nedpress. Dette har vært i forbindelse med at jeg har vært ute og gått. Har også hatt litt murringer i korsryggen og stikninger i skjeden. Har også opplevd økning i mengde utflod i dag. Og for første gang er det gulaktig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-T- Skrevet 5. mars 2014 #870 Del Skrevet 5. mars 2014 Er 34 uker i dag, målte akkurat blodprosenten hos jordmor å den var 12,4 .. Jordmor nevnte at sålenge den var over 9 var det ikke nødvendig med tilskudd. Ellers har vi fått bilstol i hus nå, så da får vi i allefall med oss ungen hjem fra sykehuset om den skulle komme tidlig ellers mangler vi fortsatt det meste... Så noen må snart på shopping! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 6. mars 2014 #871 Del Skrevet 6. mars 2014 Vi var på fødselsforberedende kurs om Tirsdagen. Det var ganske kjekt, til og med min mann syntes det var bra. Han trodde det kom tiul å bli kjedelig med mye føleri. Det var faktabasert og bra. Da vi satte oss i bilen og skulle kjøre for å gjøre litt shopping på ett lokalt kjøpesenter merka jeg ubehag i magen. Når vi gikk ut av bilen ble det verre. Når vi satte oss ned på restaurant ble det ganske så vondt. Og fortsatte å være vondt i rundt en time. Krampe aktige smerter på siden av magen. Hm er det sånn rier muligens kjennes ut? Var like før jeg ringt KK, men så gav det seg heldigvis og jeg har ikke hatt det siden. Vi har ENDELIG blitt enige om kommode og tenker å få bestilt til helga. Og nå er det bare en liten uke igjen til jeg går ut i permisjon. Håper alt går bra med det TONNET av papirer som må fylles ut. Måtte fylle ut skjema til lønnsavdelingen slik at de kan fylle ut skjema og sende det til NAV slik at jeg kan motta foreldrepenger. Selv om det er firmaet som enda skal betale meg lønn også etterfakturere NAV. Og det foreldrepenge skjemaet fra NAV hadde vært 10 ganger bedre om det hadde vært elektronisk og ikke bare en PDF man kan skrive i. Slik at etter vært som man sette krysser og datoer, så former skjemaet seg, slik at man enklere kan passe på at ukene blir korrekt fordelt. Å scripte ett slikt skjema tror jeg ikke skulle tatt særlig lang tid for en som har peiling... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestee Skrevet 8. mars 2014 #872 Del Skrevet 8. mars 2014 Vi var på fødselsforberedende kurs om Tirsdagen. Det var ganske kjekt, til og med min mann syntes det var bra. Han trodde det kom tiul å bli kjedelig med mye føleri. Det var faktabasert og bra. Da vi satte oss i bilen og skulle kjøre for å gjøre litt shopping på ett lokalt kjøpesenter merka jeg ubehag i magen. Når vi gikk ut av bilen ble det verre. Når vi satte oss ned på restaurant ble det ganske så vondt. Og fortsatte å være vondt i rundt en time. Krampe aktige smerter på siden av magen. Hm er det sånn rier muligens kjennes ut? Var like før jeg ringt KK, men så gav det seg heldigvis og jeg har ikke hatt det siden. Vi har ENDELIG blitt enige om kommode og tenker å få bestilt til helga. Og nå er det bare en liten uke igjen til jeg går ut i permisjon. Håper alt går bra med det TONNET av papirer som må fylles ut. Måtte fylle ut skjema til lønnsavdelingen slik at de kan fylle ut skjema og sende det til NAV slik at jeg kan motta foreldrepenger. Selv om det er firmaet som enda skal betale meg lønn også etterfakturere NAV. Og det foreldrepenge skjemaet fra NAV hadde vært 10 ganger bedre om det hadde vært elektronisk og ikke bare en PDF man kan skrive i. Slik at etter vært som man sette krysser og datoer, så former skjemaet seg, slik at man enklere kan passe på at ukene blir korrekt fordelt. Å scripte ett slikt skjema tror jeg ikke skulle tatt særlig lang tid for en som har peiling... Var det smerter som kom og gikk, eller var det sammenhengende smerte? Harde kynnere kan ha en tendens til å sette seg og holde tak ganske lenge. Da gjør det gjerne vondt også i muskler som ikke har noe med livmoren å gjøre. Mine sterke kynnere kan jeg kjenne i musklene på sidene av magen, også strekker det seg gjerne bakover til ryggen. Nå om dagen har jeg begynt å merke modnings-/maserier, men de gjør vondt nedover mot symfysen. De kan minne mer om svake rier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 8. mars 2014 #873 Del Skrevet 8. mars 2014 Var det smerter som kom og gikk, eller var det sammenhengende smerte? Harde kynnere kan ha en tendens til å sette seg og holde tak ganske lenge. Da gjør det gjerne vondt også i muskler som ikke har noe med livmoren å gjøre. Mine sterke kynnere kan jeg kjenne i musklene på sidene av magen, også strekker det seg gjerne bakover til ryggen. Nå om dagen har jeg begynt å merke modnings-/maserier, men de gjør vondt nedover mot symfysen. De kan minne mer om svake rier. Var ganske så sammenhengende. Også begynte de å forsvinne etter jeg hadde sittet en stund, men ble verre igjen når jeg reiste meg. Også satte jeg meg igjen også reiste jeg meg ikke før det var stort sett borte, men jeg var helt utkjørt når jeg kom hjem, og det føltes som jeg hadde hatt en kjempe treningsøkt med fokus på mage... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestee Skrevet 8. mars 2014 #874 Del Skrevet 8. mars 2014 Var ganske så sammenhengende. Også begynte de å forsvinne etter jeg hadde sittet en stund, men ble verre igjen når jeg reiste meg. Også satte jeg meg igjen også reiste jeg meg ikke før det var stort sett borte, men jeg var helt utkjørt når jeg kom hjem, og det føltes som jeg hadde hatt en kjempe treningsøkt med fokus på mage... Det er nok uansett et tegn på at livmoren forbereder seg, og det er jo kjempe bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 8. mars 2014 #875 Del Skrevet 8. mars 2014 Det er nok uansett et tegn på at livmoren forbereder seg, og det er jo kjempe bra! Jepp, er litt spent på når hun melder sin ankomst^_^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zoi Skrevet 9. mars 2014 #876 Del Skrevet 9. mars 2014 (endret) Endelig har jeg litt overskudd og tid til en kjapp oppdatering. Vår nydelige, lille sønn kom til verden den 28. februar seks dager før termin. Det ble helt ærlig en forferdelig tøff og brutal fødsel med mye komplikasjoner, og vi måtte være fem dager på barsel (pluss tilbake på noen kontroller etter hjemreise) siden han fikk gulsott. Det har vært ufattelig slitsomt, stressende, vondt - men samtidig helt ubeskrivelig fantastisk å endelig ha han hos oss! Han veide 2695 gram, og var 49 cm lang (veldig tynn og lang!), men er absolutt helt perfekt og selvfølgelig den skjønneste gutten vi kan tenke oss. Jeg håper av hele mitt hjerte at dere andre får en mye bedre opplevelse av fødselen enn meg, og ønsker dere masse lykke til! Det er godt man ikke vet på forhånd hvordan det kan bli, så gled dere til den helt spesielle tiden og kosen med de nyfødte. Endret 9. mars 2014 av zoi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 9. mars 2014 #877 Del Skrevet 9. mars 2014 Gratulerer så masse med lille gutten, Zoi Synd at fødselen ikke gikk som den skulle Men håper du koser deg masse med den lille gutten din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amens Skrevet 9. mars 2014 #878 Del Skrevet 9. mars 2014 Endelig har jeg litt overskudd og tid til en kjapp oppdatering. Vår nydelige, lille sønn kom til verden den 28. februar seks dager før termin. Det ble helt ærlig en forferdelig tøff og brutal fødsel med mye komplikasjoner, og vi måtte være fem dager på barsel (pluss tilbake på noen kontroller etter hjemreise) siden han fikk gulsott. Det har vært ufattelig slitsomt, stressende, vondt - men samtidig helt ubeskrivelig fantastisk å endelig ha han hos oss! Han veide 2695 gram, og var 49 cm lang (veldig tynn og lang!), men er absolutt helt perfekt og selvfølgelig den skjønneste gutten vi kan tenke oss. Jeg håper av hele mitt hjerte at dere andre får en mye bedre opplevelse av fødselen enn meg, og ønsker dere masse lykke til! Det er godt man ikke vet på forhånd hvordan det kan bli, så gled dere til den helt spesielle tiden og kosen med de nyfødte. Synd å høre at fødselen ikke gikk så bra, hyggelig å høre at det går bra med dere nå^_^ Gratulerer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 9. mars 2014 #879 Del Skrevet 9. mars 2014 Gratulerer så mye med gutten Zoi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåbærmuffin Skrevet 9. mars 2014 #880 Del Skrevet 9. mars 2014 Gratulerer masse med lillegutten ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå