Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!

Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Tror jeg er bittebittelitt kvalm i kveld. Men usikker på om det er pga svangerskapet eller nervøsitet før den andre hcg-prøva imårra. Liker ikke at jeg spotter hver dag:/ Kandet ikke bare slutte?! Blir litt beroliget av å lese hvor vanlig det er, men likevel.

Uff da, føler sånn med deg. Jeg har selv opplevd det der, og det er helt JÆVL*G!!!!! For meg var det ett begynnende tegn på MA (oppdaget i uke 11. Døde i uke 6), men som sagt så er det mange som opplever det. Min søster f.eks blødde mye i starten av sitt andre sv.skap, og alt gikk helt fint der, så mest sannsynlig så går alt bra.

:hug::hug::hug:

Men tror jeg hadde sagt at jeg ønsket en UL uansett.. Bare for å betrygge deg helt.

Håper prøvene i morgen viser en god og kraftig stigning av hcg og at spottingen slutter. Sånt er noe herk vi kan være foruten...

Selv er jeg litt nervøs for tiden. I dag er jeg 10 + 1. Det var da jeg begynte å blø sist. Så nå løper jeg på do hver time for å sjekke.. Men alt virker ok så langt. Gleder meg bare til UL for å se om alt er fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er så lei av å være sliten og kvalm. Er så glad jeg klarte å lage middag (fiskeboller i hvit saus med poteter) OG at jeg klarte å spise kjempe masse! Klarer som regel ikke mer enn en skive om gangen. Håper VIRKELIG jeg er nesten 8 på vei, bare 4 uker igjen til det liksom skal gi seg.

Men idag begynte jeg å glede meg litt til vi kan gjør ting med mini, som å gå på skøyter, dra på vitensenteret og besøke akvariet. Vi hadde lite penger når jeg var liten så vi hadde ferier hvor vi bor, det var kjempe gøy^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for omtanken :) Har time kl 11 i morgen for å få vite resultatene. Er MA jeg er bittelitt redd for, siden man ikke kan merke at det skjer. Skal be om tidlig ul hvis ikke spottingen slutter. Men det er uansett for tidlig nå. Er bare 5+2.

Det kommer nok til å gå helt bra med deg Charlie28 :) Sjansene for at det skal skje igjen er utrolig små. Snart er de 12 første ukene over. Tenk på det :)

Uff da, føler sånn med deg. Jeg har selv opplevd det der, og det er helt JÆVL*G!!!!! For meg var det ett begynnende tegn på MA (oppdaget i uke 11. Døde i uke 6), men som sagt så er det mange som opplever det. Min søster f.eks blødde mye i starten av sitt andre sv.skap, og alt gikk helt fint der, så mest sannsynlig så går alt bra.

:hug::hug::hug:

Men tror jeg hadde sagt at jeg ønsket en UL uansett.. Bare for å betrygge deg helt.

Håper prøvene i morgen viser en god og kraftig stigning av hcg og at spottingen slutter. Sånt er noe herk vi kan være foruten...

Selv er jeg litt nervøs for tiden. I dag er jeg 10 + 1. Det var da jeg begynte å blø sist. Så nå løper jeg på do hver time for å sjekke.. Men alt virker ok så langt. Gleder meg bare til UL for å se om alt er fint :)

Redigert: innlegget kom visst øverst i sitatet...

Endret av MarenogAron
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere ikke synes at jeg spammer tråden nå, men jeg bare må juble: JEG HAR VERDENS BESTE LEGE!!! Hun ringte meg akkurat opp privat. Hun hadde tatt seg bryet med å logge på hjemme og se om resultatet fra dagens blodprøve hadde kommet ennå, for hun ville fortelle det til meg så fort som mulig. Hcg har doblet seg akkurat som det skal :D Hun satte meg samtidig opp på ny time om to uker, hvor jeg skal henvises til tidlig ultralyd, bare for å være på den sikre siden. Er så letta!

Håper det går bra med alle dere andre også:)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dere ikke synes at jeg spammer tråden nå, men jeg bare må juble: JEG HAR VERDENS BESTE LEGE!!! Hun ringte meg akkurat opp privat. Hun hadde tatt seg bryet med å logge på hjemme og se om resultatet fra dagens blodprøve hadde kommet ennå, for hun ville fortelle det til meg så fort som mulig. Hcg har doblet seg akkurat som det skal :D Hun satte meg samtidig opp på ny time om to uker, hvor jeg skal henvises til tidlig ultralyd, bare for å være på den sikre siden. Er så letta!

Håper det går bra med alle dere andre også :)

:hoppendeglad: Ja du må ha verdens beste lege, og ikke minst GRATULERER SÅ MYE!!! For noen fantastiske nyheter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig lettet på deres vegner! :)

og for en utrolig grei lege du har, de vokser ikke på trær!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike leger er verdt sin vekt i gull! Så deilig! :) Godt at alt er som det skal!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært hos jordmor, og hun fant hjertelyden! Hadde håpet veldig på at jeg skulle få høre den, og heldigvis fant hun den. :) En av grunnene til at hun fant den kan jo være at jeg har en diiger livmor denne gangen. Den rekker meg til navlen allerede, og hun kunne ikke garantere at det ikke er to der inne..... :sjokkert: Vel vel, bare 6-8 uker igjen å vente til ordinær ul.. Er veldig spent nå. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært hos jordmor, og hun fant hjertelyden! Hadde håpet veldig på at jeg skulle få høre den, og heldigvis fant hun den. :) En av grunnene til at hun fant den kan jo være at jeg har en diiger livmor denne gangen. Den rekker meg til navlen allerede, og hun kunne ikke garantere at det ikke er to der inne..... :sjokkert: Vel vel, bare 6-8 uker igjen å vente til ordinær ul.. Er veldig spent nå. :danse:

Hva med tidlig ul for å finne ut om det er to eller ikke?

Er lenge å vente til ordinær ul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så spennende.. Klare du virkelig å vente så lenge før du finner det ut??

Heldige du som fikk høre hjertelyd allerede i uke 11. Sist gang sa jordmor at det ikke var sikkert vi fant hjertelyden, og da var jeg 14 uker.. Hm... Kanskje jeg også skal få en time.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med tidlig ul for å finne ut om det er to eller ikke?

Er lenge å vente til ordinær ul...

Blir nok ikke noe tidlig ul på meg denne gangen. Vurderte det i begynnelsen, men slo det fra meg. Er jo veldig spennende, men jeg tror jeg skal klare å vente til ordinær ul. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, så spennende.. Klare du virkelig å vente så lenge før du finner det ut??

Heldige du som fikk høre hjertelyd allerede i uke 11. Sist gang sa jordmor at det ikke var sikkert vi fant hjertelyden, og da var jeg 14 uker.. Hm... Kanskje jeg også skal få en time.... :P

Akkurat nå er jeg ganske rolig. Bestemte meg for å droppe tidlig ul denne gangen så lenge jeg ikke har mistanke om at noe er galt. Ble liksom veldig mye roligere etter jeg fikk føre hjertelyden også. :)

Jordmora sa til meg at hun kunne lytte etter hjertelyden dersom jeg lovte å ikke bli bekymret dersom hun ikke fant den. Var nok ganske heldig altså. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så spennende! Tenk om det er to.

Heer i huset fortalte vi det til svigers i dag. Den kommende bestemoren fikk gaven (kopp med verdens beste bestemor/far) på først, siden svigerfar var ute. Hun ble kjempeglad :) Da stesvigerfar pakka opp, skjønte han ikke hintet med en gang, han bare sa "det vet jeg vel". (Sønnen hans skal bli far om to mnd) Men da han skjønte at jeg var gravid også fikk jeg verdens største bamseklem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Positiv effekt av graviditeten: Jeg har fått helt avsmak på godteri. Kjøpte smash idag, beste sjokoladen av alle, men klarte vel bare å spise 50 gram før jeg ble så kvalm at jeg måtte stoppe. Var ikke godt heller. Også jeg som ELSKER sjokolade!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er i ferd med å miste, har begynt å blø, friskt blod og har middels sterke menssmerter ca hvert femte minutt. :( tenkte å ringe egen imorgen, men har liten tro på at dette år bra i og med at jeg har vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg er i ferd med å miste, har begynt å blø, friskt blod og har middels sterke menssmerter ca hvert femte minutt. :( tenkte å ringe egen imorgen, men har liten tro på at dette år bra i og med at jeg har vondt.

Uff, håper det går greit! Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, tror jeg kan melde meg ut her, tydelig at det er en sa jeg opplever.. :( lykke til videre alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...