Bestee Skrevet 2. september 2013 #321 Del Skrevet 2. september 2013 Og jeg som trodde vi skulle høre hjertelyden, og ikke se den! Eller får vi høre den i tillegg? Har gått og gledet meg til å høre hjertelyd nå jeg... Men det er vel like stas å se den som å høre den sikkert så lenge den er der! *krysseraltjeghar* Vil kanskje si det er enda mer stas å se hjertet enn å høre det. Man får jo se barnet samtidig, og det er jo veldig gøy. Husker ikke helt hvordan det er, men mener de kan sette på lyd også, så da får du full pakke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 2. september 2013 #322 Del Skrevet 2. september 2013 Vi hadde med lyd Var ganske stas egentlig, noe helt annet å høre det enn å bare se hjertefrekvensen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 2. september 2013 #323 Del Skrevet 2. september 2013 Og jeg som trodde vi skulle høre hjertelyden, og ikke se den! Eller får vi høre den i tillegg? Har gått og gledet meg til å høre hjertelyd nå jeg... Men det er vel like stas å se den som å høre den sikkert så lenge den er der! *krysseraltjeghar* Da jeg var på ultralyd i forrige uke fikk jeg både se og høre hjertelyden. Begge deler var stas, men det var jo helt fantastisk å se at hjertet bevegde seg der inne, og så var det en ekstra bonus å få høre lyden også. Er 8+3 i dag. Fortsatt kvalm, men kanskje noe bedre. I går hadde jeg en lengre periode uten kvalme. Deilig, men samtidig litt ekkelt synes jeg. Ble litt urolig for at alt ikke var som det skulle være. Men får heller prøve å tenke som så at jeg må nyte det når kvalmen ikke er her. Er det noen av dere andre som opplever at symptomer kommer og går litt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juce Skrevet 2. september 2013 #324 Del Skrevet 2. september 2013 Da jeg var på ultralyd i forrige uke fikk jeg både se og høre hjertelyden. Begge deler var stas, men det var jo helt fantastisk å se at hjertet bevegde seg der inne, og så var det en ekstra bonus å få høre lyden også. Er 8+3 i dag. Fortsatt kvalm, men kanskje noe bedre. I går hadde jeg en lengre periode uten kvalme. Deilig, men samtidig litt ekkelt synes jeg. Ble litt urolig for at alt ikke var som det skulle være. Men får heller prøve å tenke som så at jeg må nyte det når kvalmen ikke er her. Er det noen av dere andre som opplever at symptomer kommer og går litt? Jeg plages også med kvalme, men den forsvinner når jeg spiser(konstant), samt når jeg trener, noe som egentlig er litt merkelig.. Ellers har jeg ubehagelige, men sikkert helt normale stikninger i livmora, som regel etter jeg har lagt meg om kvelden. Har hodepine som kommer og går, men ellers husker jeg ikke annet nå i farta.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 2. september 2013 #325 Del Skrevet 2. september 2013 Jippi! Da har jeg vært på UL og ALT er fint med den lille i magen. Det var bare så herlig å se den lille krabaten på skjermen. Endelig kvitte seg med det grusomme UL-bildet av en tom livmor som jeg har gått rundt med i flere måneder siden MA'en. Jeg ble satt en dag og to tilbake fra hva som er MIN termin, og nesten en hel uke fra legens sin termin.(men den var jo helt feil!) Ny termin er 23 mars. Samme termindato som storebror Det kan bli spennende.... Tror det ebare er tre måneder med folat ja Doh. I helga kom kvalmen. Klarer å holde den i sjakk hvis jeg spiser hele tida, men har overhode ikke matlyst. Også vi som skal på restaurant og feire tre års bryllupsdag på onsdag. Håper jeg ikke er kvalm da. Når gav kvalmen seg for dere som er ferdig med den? Folat kan anbefales fra før du blir gravid til 12 graviditetsuke. MEN, det gjør absolutt ingenting om en tar resten av graviditeten også. Er også en fordel å ta det (eller annet multitilskudd) når man ammer, da behovet for folat faktisk er større ved amming enn ved graviditet. Folat er ikke noe vi kan få for mye av egentlig. Det skal VELDIG mye til før vi får forgiftningssymptomer. Større er derimot risikoen for mangel. Spes siden korn er en viktig kilde, og kornet blir bare mer og mer fattig på vitaminer og mineraler... Så ta folat så lenge du vil Kvalmen ga seg for meg for ca en uke siden. Så var da 10 +3/4 når den roet seg. Nå blir jeg bare kvalm hvis jeg er skikkelig skikkelig trøtt... Og det er deilig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 2. september 2013 #326 Del Skrevet 2. september 2013 Jordmor sa til meg i dag at jeg kunne slutte med folat mellom uke 12 og 16. Var på en overraskende bonus-UL i dag. Fikk ett 3D-bilde og to vanlige, og fikk se en sprellende skapning som både vinket, sparket og suttet på tommelen Ca 12+3 i dag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 2. september 2013 #327 Del Skrevet 2. september 2013 Generelle anbefalinger er ut første trimester, så man kan slutte etter uke 12. Selv har jeg fått påvist lav folat tidligere, så skal fortsette litt ekstra for sikkerthetsskyld Første bevegelser fra lille frø i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 2. september 2013 #328 Del Skrevet 2. september 2013 Åh, så koselig med bevegelser! Håper jeg kjenner noe om ikke altfor mange uker. Legen min sa det var vanlig å kjenne noe fra uke 18-20, men det er jo leeeenge til Da tar jeg resten av folat-pillene jeg har igjen, er nok til noen uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 3. september 2013 #329 Del Skrevet 3. september 2013 Noen av dere som forresten har morkaken på framsiden? Altså på fremre vegg. Eller som har erfaring med dette fra tidligere? Jeg fikk vite at jeg hadde det denne gangen,. Og det er litt kjipt da du visst nok skal kjenne spark ganske mye senere.... *oppgitt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 3. september 2013 #330 Del Skrevet 3. september 2013 Jeg hadde det sist gang... Denne gangen sa gynekolog den så ut til å ligge baktil. Jeg kjente små bevegelser for første gang i uke 16 tror jeg det var. Føler de er litt sterkere nå som morkaka er baktil, men både jeg og kjære kjente masse liv også når den lå fortil. Du må nok bare regne med at du ikke er blant den "tidligste gruppen" når det gjelder å kjenne liv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecilie85 Skrevet 4. september 2013 #331 Del Skrevet 4. september 2013 Jeg vil melde meg inn her! Jeg er 28 år, bor i oslo og testet positivt på to CB tester mandag 19 august. Dette var da under en uke før bryllupet vårt! Veldig overraskende siden planen var å begynne å prøve etter bryllupet. Sluttet på p-ring 13.juli for å få syklusen på stell før vi skulle begynne å prøve. I følge terminkalkulatorer på nett hadde jeg el 29 juli og at jeg dermed var 5 uker da jeg testet positivt, og er i dag 7+2, termin 21.april. Ingen symptomer de første ukene, verken trøtt eller kvalm. Bryllupet gikk strålende og jeg tror vi klarte å holde på hemmeligheten ved at brudgommen sørget for at det minket i vinglasset mitt til middagen. Nå er vi på bryllupsreise og har nå den siste uken begynt å få enkelte symptomer. Jeg er vanligvis superglad i mat og gledet meg masse til å teste alt mulig rart innen for det asiatiske kjøkken. Men plutselig har jeg ikke lyst på noen ting, og lukten av stekt mat og krydder gjør meg uvel. Nå går det i pasta, pizza og sandwich, hehe. Dette er første barn, så det er veldig spennende og skremmende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 4. september 2013 #332 Del Skrevet 4. september 2013 Velkommen cecilie85! Og gratulerer med bolle i ovnen og bryllupet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie28 Skrevet 4. september 2013 #333 Del Skrevet 4. september 2013 Gratulerer så mye til nykommeren cecilie85 med både baby og bryllup. TuttaV. Det var godt å høre.. Går bare å gleder meg til å kjenne liv, så ble litt skuffa av å få beskjed om at det kunne gå lenge til.. Men uke 16 er overkommelig. Bare en måned til det. Regner også med at som annengangs kjenner man liv litt fortere da man vet hva man skal kjenne etter.. Sist kjente jeg liv i uke 15. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 4. september 2013 #334 Del Skrevet 4. september 2013 Cecilie85! Og gratulerer så mye som nygift og med baby på vei Høres ut som du har de fine 1. trimestersymptomene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarenogAron Skrevet 4. september 2013 #335 Del Skrevet 4. september 2013 Jeg skal på ultralyd på fredag. Da er jeg ca 7+3. Legen sa at det var ikke sikkert man så noe så tidlig, men vi får håpe Grugleder oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestee Skrevet 4. september 2013 #336 Del Skrevet 4. september 2013 Gratulerer så mye til nykommeren cecilie85 med både baby og bryllup. TuttaV. Det var godt å høre.. Går bare å gleder meg til å kjenne liv, så ble litt skuffa av å få beskjed om at det kunne gå lenge til.. Men uke 16 er overkommelig. Bare en måned til det. Regner også med at som annengangs kjenner man liv litt fortere da man vet hva man skal kjenne etter.. Sist kjente jeg liv i uke 15. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet... Jeg hadde morkaken på fremre vegg forrige gang, men kjente spark i uke 17-18 ca. Helt normalt til å være førstegangs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestee Skrevet 4. september 2013 #337 Del Skrevet 4. september 2013 Jeg skal på ultralyd på fredag. Da er jeg ca 7+3. Legen sa at det var ikke sikkert man så noe så tidlig, men vi får håpe Grugleder oss. Hjertet begynner å slå i midten av uke 5, så det får du se. Så veldig mye annet er det ikke å se så tidlig, men man får jo den viktigste bekreftelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 4. september 2013 #338 Del Skrevet 4. september 2013 Gratulerer med både bryllup og baby på vei, cecilie85 Hvor er dere på bryllupsreise hen? Kjedelig at formen ikke er 100% på turen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecilie85 Skrevet 4. september 2013 #339 Del Skrevet 4. september 2013 Tusen takk alle smmen! Vi er i malaysia. Nyter veldig late dager med sol og bad. Godt å ta det helt med ro og hvile ut skikkelig etter bryllupet. Men ja, skulle ønske apetitten var bedre. Føler jeg går glipp av matopplevelser når jeg bestiller meg pizza, hehe.. Men ellers lite å klage på. Ingen oppkast, heldigvis! Og mellom måltider er jeg i super form Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SaltnPepa Skrevet 4. september 2013 #340 Del Skrevet 4. september 2013 Gratulerer cecilie85! Du får heller ta igjen de store matnytelsene når kvalmen er på vei bort og matlysten på retur. Selv er jeg stort sett sulten hele tiden, men det er lite av maten jeg spiser som jeg synes er veldig god. Har fått behov for en del frukt og det er greit å få ned. Har hatt kvalme som har vært litt varierende, men den er stort sett tilstedeværende hele tiden. I dag har jeg vært på nippet til å kaste opp mange ganger, men det var først etter middagen at hele dagens matinntak kom opp igjen virket det som Er vel første gang jeg kaster opp så ille som i dag. Har stort sett holdt meg til brekninger om morgenen. Er 8+5 i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå