Gå til innhold

Planlegging av prøving


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Planlegger dere prøvingen etter når på året barnet kommer til å bli født?

Jeg har et stort ønske om å få barn de første månedene av året, dvs januar - april, og ønsker ikke å få barn i perioden oktober - desember.

Slik fremtiden ser ut nå, er det mulig vi kan begynne prøvingen i 2014. Dessverre ser det ut for at det vil passe best å prøve fra sensommeren og utover vinteren. I og med at det som regel tar noen måneder før man blir gravid ligger det da an til termin i nettopp oktober - desember.

Er dette noe dere andre tar hensyn til når dere prøver, f.eks. ved å ta prøve-pause i de månedene som gir termin på de tidspunktene som passer dårlig?

Problemet mitt med dette er at dersom jeg skal la meg styre av tidspunktet for termin så må vi enten framskynde prøvingen til før sommeren 2014, for så å ta pause frem til april 2015, eller utsette prøveoppstart til våren 2015. Og her sitter jeg da, med et barneønske som begynte for 4-5 år siden og bare har vokst seg større, samt at jeg mener det er på tide vi får vårt første barn med tanke på vår alder, og har virkelig ikke lyst til å utsette prøvingen eller ta en lengre pause!



Anonymous poster hash: acd35...3a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange gjør det, særlig nå med barnehagefristen. Og det er en helt legitim ting å gjøre. Om det er noe du klarer å gjennomføre er det bare du som kan avgjøre.

Selv begynte jeg å prøve slik at det skulle klaffe med de månedene jeg helst ønsket. Men nå viste ting seg å ikke bli så enkelt likevel, og da fortsatte prøvingen selv om termin hadde blitt julaften eller rett etter barnehagestart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...