AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #22 Skrevet 28. juni 2013 Jeg er 1.68 og veier 69 kg. Jeg har litt mage, rompe og pupper, men er absolutt ikke feit =) Så ta det med ro du =) Anonymous poster hash: 37b41...573
Yzma Skrevet 28. juni 2013 #23 Skrevet 28. juni 2013 Hvorfor? Det er ingen ting som tilsier at ts står i fare for verken livstilssykdommer eller belastningsskader, og du vet heller ingenting om hennes aktivitetsnivå eller kosthold. Anonymous poster hash: ee02a...da0 Dersom hun føler at hun har behov for å spørre, så gjør det sikkert ikke noe om hun går ned ett par kilo. Ikke for at hun er feit på noen måte, men fordi hun trenger å spørre om hun er feit. 1
Gjest Blubberella Skrevet 29. juni 2013 #24 Skrevet 29. juni 2013 Dersom hun føler at hun har behov for å spørre, så gjør det sikkert ikke noe om hun går ned ett par kilo. Ikke for at hun er feit på noen måte, men fordi hun trenger å spørre om hun er feit. Merkelig konklusjon. Det finnes nok av både normalvektige og slanke/tynne jenter som innbiller seg at de er lubne eller til og med feite. 4
Yzma Skrevet 29. juni 2013 #25 Skrevet 29. juni 2013 Merkelig konklusjon. Det finnes nok av både normalvektige og slanke/tynne jenter som innbiller seg at de er lubne eller til og med feite. Tja, det er vel heller få som syntes de er feite om de ikke har litt fett hengende her og der. Forresten, så skrev jeg klart å tydelig i mitt andre innlegg at hun ikke behøver å være feit på noen måte for å gå ned i vekt. Og når jeg sier gå ned i vekt, mener jeg å stramme opp.
Gjest Blubberella Skrevet 29. juni 2013 #26 Skrevet 29. juni 2013 Tja, det er vel heller få som syntes de er feite om de ikke har litt fett hengende her og der. Forresten, så skrev jeg klart å tydelig i mitt andre innlegg at hun ikke behøver å være feit på noen måte for å gå ned i vekt. Og når jeg sier gå ned i vekt, mener jeg å stramme opp. Det finnes flust av f.eks. anorektikere som står foran speilet med syltynn kropp og er overbevist om at kroppen er dvask og tjukk, og trenger å gå ned flere kilo. Hvis man kun trenger å stramme opp skal man kaste vekta og heller måle antall cm her og der. Cm er ofte mer viktig enn kilo. Og det viktigste av alt er å drite i hva tilfeldige folk på kvinneguiden sier og heller ta hensyn til egen helse og eventuelt oppfølges av en lege eller ernæringsfysiolog. 1
Gjest Novacane Skrevet 29. juni 2013 #27 Skrevet 29. juni 2013 Det er jo helt umulig å bedømme om en person er feit eller lubben, tynn eller slank uten bilde? Har en venninne som er like høy som meg, men veier mye mer, hun er en eneste stor muskelbunt og finnes ikke feit.
Gjest Blomst83 Skrevet 29. juni 2013 #28 Skrevet 29. juni 2013 Det finnes flust av f.eks. anorektikere som står foran speilet med syltynn kropp og er overbevist om at kroppen er dvask og tjukk, og trenger å gå ned flere kilo. Hvis man kun trenger å stramme opp skal man kaste vekta og heller måle antall cm her og der. Cm er ofte mer viktig enn kilo. Og det viktigste av alt er å drite i hva tilfeldige folk på kvinneguiden sier og heller ta hensyn til egen helse og eventuelt oppfølges av en lege eller ernæringsfysiolog. Nettopp.Det var det jeg hadde tenkt å svare,men du sa det så fint. Jeg har anoreksi,og er 164 og har nå en vekt på 30 tallet.Selvom jeg i føle bmi,klesstr osv er ekstremt undervektig så forteller speilet meg en helt annen hostorie.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #29 Skrevet 29. juni 2013 Jeg er 1.76 og min idealvekt er rundt 80 kilo. Ikke alle kler best å ha en vekt som tilsvarer "antall cm over meteren i kilo, minus ti". Hadde jeg veid 66 kilo hadde jeg sett rimelig skranten ut. Hvordan man bærer vekten kommer an på hvor bred beinbygning/ramme man har og hvor mye muskelmasse man har. Ts; ikke spør om sånt på nettforum. Ingen kan sitte på nett og si om du er lubben eller ikke uten å vite mer om deg og kroppen din. Du må selv kjenne etter hva som føles rett. Fungerer kroppen din fint eller er du ofte syk og/eller har mye vondt i muskler/ledd? Hvordan er energinivået? Trives du i din egen kropp? Du sier du ikke spiser så veldig sunt, så dersom du spiser litt sunnere kan det jo hende du føler deg bedre. Fortsett å være i aktivitet, spis litt sunnere og slutt å bruke Kvinneguiden som måleapparat for om du er slank nok eller ikke. Det finnes nok av weightwatchers her inne som synser og "vet" en masse om alles vekt, men det betyr ikke at de vet hva de snakker om eller har rett i sine antakelser. Er du mann? For en idealvekt på 80 kg på en kvinne er IKKE en idealvekt! Anonymous poster hash: fd2b9...74e 1
Djungelvrål Skrevet 29. juni 2013 #30 Skrevet 29. juni 2013 TS: her er mange kropper med ca samme vekt og høyde som deg. http://www.cockeyed.com/photos/bodies/506-150.html
Gjest Blubberella Skrevet 29. juni 2013 #31 Skrevet 29. juni 2013 Er du mann? For en idealvekt på 80 kg på en kvinne er IKKE en idealvekt! Anonymous poster hash: fd2b9...74e Jeg er kvinne og har en helt utmerket kropp, vekt og helse på 80 kilo 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2013 #32 Skrevet 29. juni 2013 Jeg er kvinne og har en helt utmerket kropp, vekt og helse på 80 kilo ok, men hvor har du det fra at det er en idealvekt? Anonymous poster hash: fd2b9...74e 1
Gjest Blubberella Skrevet 29. juni 2013 #33 Skrevet 29. juni 2013 ok, men hvor har du det fra at det er en idealvekt? Anonymous poster hash: fd2b9...74e Jeg skrev at det var min idealvekt. 1
mandel92 Skrevet 30. juni 2013 #35 Skrevet 30. juni 2013 Du er normalvektig, men ikke slank. Synes du skriver det på en måte som at TS brude strebe etter å bli slank? Er det å være slank som er idealet?
miramis Skrevet 30. juni 2013 #36 Skrevet 30. juni 2013 Synes du skriver det på en måte som at TS brude strebe etter å bli slank? Er det å være slank som er idealet? Man bør være det man selv er fornøyd med. Hvis hun hater kroppen sin og det er en stor del av hverdagen hennes, så bør hun trene. Hvis hun ikke bryr seg, er det bare å ha en sunn livsstil og holde seg på samme vekt. Selv blir jeg deprimert av å veie mye, så jeg må holde meg i form. Skulle ønske det ikke var slik, men er ikke noe å gjøre med det. 1
mandel92 Skrevet 30. juni 2013 #37 Skrevet 30. juni 2013 (endret) Man bør være det man selv er fornøyd med. Hvis hun hater kroppen sin og det er en stor del av hverdagen hennes, så bør hun trene. Hvis hun ikke bryr seg, er det bare å ha en sunn livsstil og holde seg på samme vekt. Selv blir jeg deprimert av å veie mye, så jeg må holde meg i form. Skulle ønske det ikke var slik, men er ikke noe å gjøre med det. Men så har du de som aldri blir fornøyd uansett hvor tynne/spreke de måtte være. Av og til er det kanskje andre ting man må jobbe med, det er ikke sikkert ting blir revolusjonerende annerledes ved å gå ned 5,10 eller 15 kilo... Jeg synes man skal bli flinkere til å godta seg selv sånn som man er! Endret 30. juni 2013 av mandel92
miramis Skrevet 30. juni 2013 #38 Skrevet 30. juni 2013 Men så har du de som aldri blir fornøyd uansett hvor tynne/spreke de måtte være. Av og til er det kanskje andre ting man må jobbe med, det er ikke sikkert ting blir revolusjonerende annerledes ved å gå ned 5,10 eller 15 kilo... Jeg synes man skal bli flinkere til å godta seg selv sånn som man er! I en ideel verden er alle kjempefornøyd med sitt eget utseende, men det kommer desverre aldri til å bli en reliatet. Siden hun er 15, finnes det flere treningssenter hvor man får barnemedlemskap. Da kan man være med på dansetimer og lignende. De fleste blir fornøyd med å gå litt ned, man blir ikke nødvendigvis sykelig. Det som derimot er feil, er å gå på syke dietter med under 1000 kalorier om dagen når man i utgangspunktet ikke er så stor. Man bør også holde seg langt unna "thinspo" og lignende dritt.
Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2013 #39 Skrevet 19. juli 2013 I en ideel verden er alle kjempefornøyd med sitt eget utseende, men det kommer desverre aldri til å bli en reliatet. Siden hun er 15, finnes det flere treningssenter hvor man får barnemedlemskap. Da kan man være med på dansetimer og lignende. De fleste blir fornøyd med å gå litt ned, man blir ikke nødvendigvis sykelig. Det som derimot er feil, er å gå på syke dietter med under 1000 kalorier om dagen når man i utgangspunktet ikke er så stor. Man bør også holde seg langt unna "thinspo" og lignende dritt. hvem sa hun var 15 ?
The Kitten Skrevet 19. juli 2013 #40 Skrevet 19. juli 2013 Ut i fra vekten høres du både normal og flott ut, men kan du ikke ta en titt i speilet?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå