Gå til innhold

Feit ?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonym5678
Skrevet

Jeg lurer veldig på om jeg er feit eller bare litt over vektig . Har en vekt på Rundt 66 kg og er 167 høy . Er jeg feit eller lubben ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du er verken feit eller overvektig eller lubben eller kraftig eller hva du måtte tro. Sannsynligvis helt normal, og sikkert en nydelig kropp...!

Endret av mandel92
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er normalvektig.

Anonymous poster hash: 85b69...a52
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er nok ikke feit. Alle har forskjellig beinbyggning. Mange folk kaller folk "lubben" hvis de har bred beinbyggning ved ribbeina, fordi man er litt bredere enn andre. Dette er iallefall feil etter min mening. Vet ikke om du har litt mage, men det er normalt iallefall. Hvis du sjekker din BMI, så får du omtrent hvordan du ligger ann, men den tar ingen hensyn til kroppsbygning, muskler osv.

Anonymous poster hash: b4df2...1f0
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 67kg en gang, og er 1.72 høy. Skal innrømme jeg følte meg lubben.

Anonymous poster hash: e24c0...792
  • Liker 3
Gjest Guilty
Skrevet

Du er normalvektig i forhold til bmi hvertfall :)

Gjest kloss
Skrevet

du kan ha godt av og gå ned noen kilo. :-)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

du kan ha godt av og gå ned noen kilo. :-)

Hvorfor?

Det er ingen ting som tilsier at ts står i fare for verken livstilssykdommer eller belastningsskader, og du vet heller ingenting om hennes aktivitetsnivå eller kosthold.

Anonymous poster hash: ee02a...da0

• Liker 7
Gjest kloss
Skrevet

Hvorfor?Det er ingen ting som tilsier at ts står i fare for verken livstilssykdommer eller belastningsskader, og du vet heller ingenting om hennes aktivitetsnivå eller kosthold. Anonymous poster hash: ee02a...da0

sant.. jeg tenkte meg ikke om. du har rett.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 167 og veier 52 kg. Syntes selv jeg er lubben, så jeg vet ikke helt hva jeg tror. Kan jo hende du har mer muskler enn meg og større bryst feks. Men hadde JEG veid 66 kg hadde jeg fått panikk.

• Liker 1
Gjest Anonym5678
Skrevet

I forhold til trening og sånn så jogger jeg vell 3-4 ganger i uka og er en del ute ellers også , men ikke så mye mer en det. Men kostholdet er vell ikke akuratt det beste , men spiser ialle fall ikke så mye ;)

Gjest Blubberella
Skrevet

Jeg er 1.76 og min idealvekt er rundt 80 kilo. Ikke alle kler best å ha en vekt som tilsvarer "antall cm over meteren i kilo, minus ti". Hadde jeg veid 66 kilo hadde jeg sett rimelig skranten ut. Hvordan man bærer vekten kommer an på hvor bred beinbygning/ramme man har og hvor mye muskelmasse man har.

Ts; ikke spør om sånt på nettforum. Ingen kan sitte på nett og si om du er lubben eller ikke uten å vite mer om deg og kroppen din. Du må selv kjenne etter hva som føles rett. Fungerer kroppen din fint eller er du ofte syk og/eller har mye vondt i muskler/ledd? Hvordan er energinivået? Trives du i din egen kropp? Du sier du ikke spiser så veldig sunt, så dersom du spiser litt sunnere kan det jo hende du føler deg bedre. Fortsett å være i aktivitet, spis litt sunnere og slutt å bruke Kvinneguiden som måleapparat for om du er slank nok eller ikke. Det finnes nok av weightwatchers her inne som synser og "vet" en masse om alles vekt, men det betyr ikke at de vet hva de snakker om eller har rett i sine antakelser.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 167 og veier 52 kg. Syntes selv jeg er lubben, så jeg vet ikke helt hva jeg tror. Kan jo hende du har mer muskler enn meg og større bryst feks. Men hadde JEG veid 66 kg hadde jeg fått panikk.

Ifølge BMI så er du nesten undervektig, tviler sterk på at du ser lubben ut. Tror nok heller det er noe med selvbildet ditt.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du må være ekstremt tynn, jeg er 152 og veier 52 kg og jeg ser ikke lubben ut.

Anonymous poster hash: d1faa...aa6

• Liker 2
Skrevet

Du er verken tjukk eller overvektig som det har blitt påpekt mange ganger her.

Men det som har noe å si er om du er fornøyd med kroppen din? Om man er kjempe tynn, eller litt lubben vil det viktigste være at man selv er fornøyd. (Så sant man ikke er sykelig overvektig så det er en helserisiko)

Jeg er 171 og veier 64 kg. Jeg er ikke tjukk eller lubben jeg heller men er ikke fornøyd med kroppen så har begynt å trene og lagt om kostholdet for å få den kroppen jeg ønsker.

Om du er fornøyd med kroppen eller ikke, begynn og tren. Da vil du føle deg mye bedre :D

Gjest Tirkes
Skrevet

Du er temmelig lik meg i høyde/vekt forhold. Jeg er noen cm høyere og et par kilo tyngre. Jeg har trent ganske mye siste 8 månedene og har "mage av stål". Jeg har jobbet inn noen cm i midjen og blitt veldig fast i fisken.

Men jeg er skikkelig pæreform på kroppen. Magen er helt flat og midjen er liten og velformet, men rompa og lårene er store. Jeg bruker str 40/42 i bukser og 36 i topper. Jeg er veldig fornøyd med kroppen min, for jeg ser og merker at jeg har lite ekstra fett på feil steder. I følge BMI har jeg nå 25,9 - så jeg er faktisk overvektig i følge skalaen. Så ikke se på den. Ikke se på antall kilo og sammenligne deg selv med noen andre enn deg selv.

Ulik kroppssammensetning veier forskjellig. Men dersom du ikke er fornøyd, så kan du endre på det. Men ikke sult det. Trening og riktig kosthold er mye bedre. Når du får i deg rett næring og nok mat så har du energi nok til å bygge muskler. Bygger du litt muskler så stiger forbrenningen din. Win-win. Trening kan også hjelpe på å stramme opp. Men det blir "feil" å ha som mål å gå ned X antall kilo. Jeg synes det er mye bedre å ha som mål at man skal orke å sykle lengre, og løfte tyngre på trening, og følge med på centimeter mål.

For kilo og gram sier så lite om godfølelse for egen kropp, hva form du er i, og hvordan kroppen ser ut.

Hilsen en "nyfrelst" og treningsglad Tirkes

Skrevet

Du må være ekstremt tynn, jeg er 152 og veier 52 kg og jeg ser ikke lubben ut.

Anonymous poster hash: d1faa...aa6

Jeg er ikke det i det hele tatt, har veldig små bryster, og liten muskelmasse fordi jeg aldri trener. Muskler veier mer enn fett vet dere.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke det i det hele tatt, har veldig små bryster, og liten muskelmasse fordi jeg aldri trener. Muskler veier mer enn fett vet dere.

Men da er du kanskje heller dvask da? :) Det er jo forskjell på å være dvask og å være lubben. Lubben er jo når man har litt ekstra fett på kroppen uten å være overvektig (noe du ikke har), mens dvask er rett og slett når man ser utrent ut.

Jeg er selv 160 høy og veier 55 kilo, og jeg er slank og stram:)

Anonymous poster hash: 3f820...61c

Skrevet

True dat!

Jeg begynte på et treningsopplegg for noen år siden. Før treningen tok jeg en test som målte hva jeg besto av, hvor jeg hadde mest muskler osv. (InBody). Gikk opp 3,1 kg på noen mnd og ble skikkelig deppa. Men så tok jeg ny InBody og fant ut at 2,7 kg var muskelmasse. Bare 0,4 kg var fett :)

Idealvekten min hadde også forandret seg med et par-tre kilo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...