Gå til innhold

Hvor lenge med pergotime kurer før prøverør?


Klompin

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg er 26 år og har en sønn på 6, snart 7 år. Jeg og min samboer har prøvd og få barn nr 2 i snart 3 år nå.

Var til utredning og fikk påvist PCOS for 1,5 år siden og har gått på pergotime siden dette (med pause mnd innimellom).

Er ganske utålmodig og sliten nå, hvor lenge må man regne med å prøve før man får prøverør?

Setter pris på alle svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått beskjed av gynekologen min at jeg bare skal gå på tre kurer (med pausemnd mellom hver kur). Men jeg vet jo ikke om vi henvises til prøverør med én gang hvis ikke pergo gir graviditet. Men jeg tror det er veien videre da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tre kurer skal andre behandlingsformer forsøkes. Dersom pergo har virket kan man innimellom forsøke videre eggløsningsstimulering. Men som regel henvises det da direkte til prøverør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Blodprøvene er veldig bra, er bare det at jeg rett og slett ikke blir gravid. Han synes jeg er for ung til prøverør, siden prøvene erså bra så mener han at det skal gå med pergo.

Så man får vel bare krysse fingrene da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Blodprøvene er veldig bra, er bare det at jeg rett og slett ikke blir gravid. Han synes jeg er for ung til prøverør, siden prøvene erså bra så mener han at det skal gå med pergo.

Så man får vel bare krysse fingrene da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Blodprøvene er veldig bra, er bare det at jeg rett og slett ikke blir gravid. Han synes jeg er for ung til prøverør, siden prøvene erså bra så mener han at det skal gå med pergo.

Så man får vel bare krysse fingrene da :)

Har du regelmessig eggløsning også uten pergotime? Hvordan ser mannens spermprøver ut, noen avvikende verdier?

Mange gynekologer kjører nok på med pergo på noe feil grunnlag, og litt for lenge. Jeg fikk ødelagte sykluser og problemer i over ett år etter siste kur på grunn av dette. Slet med progesteronsvikt og spotting i lutealfasen, og for tyn livmorslimhinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk en kur med pergo og når dette ikke fungerte ble jeg henvist til lap. 4 mnd etter lap ble jeg henvist videre til prøverør. Venter nå på brev ang. forsamtalen :)

Anonymous poster hash: 94225...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...