Gå til innhold

Mistet menstruasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Vi prøver og bli gravide i niende mnd og jeg har mistet mentruasjonen! Det er såå frustrenede! har ikke hatt mensen siden februar, har bedt om og bli henvist, men legen vil vente. Dette var i April. Skal til legen nå neste fredag og vil be om og bli henvist igjenn, føler det er på tide nå, etter 5 månder uten menstruasjon.

Jeg har også bare fått negative graviditets tester.

Frustasjonsutblåsning!!



Anonymous poster hash: 3828a...ddc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det er under et år siden du sluttet på hormonprevansjon er det ikke uvanlig at systemet henger seg igjen. Det kan ta 1-2 år hos enkelte før alt er som før.

Det er vanlig å henvise når mens har vært borte i 4-6 måneder. Det er ikke farlig å gå uten, men selvfølgelig utrolig frustrerende når man har lyst på barn.

Men det er lite legen/gyn får gjort dersom kroppen ikke ordner opp selv. Man kan forsøke en primolut kur, som virker hos enkelte. Om ikke må man i gang med kunstig eggløsningsstimlurering for å få det til på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte og nevne at min mor har endometriose og fått beskjed av sin lege at dette kan følge genene?? Har ikke peiling, men dette er fryktelig frusterende..



Anonymous poster hash: 3828a...ddc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har pcos (viste det ikke på det tidspunktet) og mistet mensen totalt. tok 1 år før legen klarte å skjønne hva det var. helt idiotisk at det skal ta så sinnsykt lang tid.



Anonymous poster hash: 794b7...bbd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...