Gå til innhold

Noen som har noen tips til hvordan en kan tjene mer som hudpleier?


Bergliotta

Anbefalte innlegg

Har ei venninne som jobber som dette og hun tjener 92 kr timen før skatt.

Ei annen venninne får ikke jobb..

Vet også om enda flere hudpleiere som sliter..

Er virkelig hudpleier helt dødfødt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ikke ut som noe gullgruve nei.

Klart helt feil yrkesvalg hvis målet er å tjene mye penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chloè

92 kr timen?! Er det i det hele tatt lov? Trodde hudpleiere tjente ganske mye jeg, hvertfall mtp hvor mye det koster å gå der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er venninnen din lærling? 92kr er alt for lavt og noe som hun absolutt bør ta opp med sjefene sine om hun er ferdig utdannet og har fått fast jobb.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun er ikke lærling! Hun er utdannet.

Hun håpet liksom på og få bedre jobb om hun jobbet der en stund og fikk en cv derfra.

Det er jo mange hudpleiere som ikke får jobb i hele tatt.

Er ikke hudpleier selv altså syntes bare det hørtes feil ut med så lite betalt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er venninnen din lærling? 92kr er alt for lavt og noe som hun absolutt bør ta opp med sjefene sine om hun er ferdig utdannet og har fått fast jobb.

vet du hva lønnen skal være i timen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer helt ann på om de følger tariff eller ikke, men 92 kr for voksne mennesker som er utdannet til å gjøre denne jobben og ferdig med eventuell læretid er alt for lite. Vanlige butikkjobber ligger vanligvis på rundt 130kr og oppover, så under 92kr er skremmende.

Hun burde virkelig vurdere å lete etter jobber hvor det følges tariff, selv om det er mangel på plasser lønner det seg å i det minste leite.

Endret av Lykkelitenen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på om de følger tariff eller ikke, men 92 kr for voksne mennesker som er utdannet til å gjøre denne jobben og ferdig med eventuell læretid er alt for lite. Vanlige butikkjobber ligger vanligvis på rundt 130kr og oppover, så under 92kr er skremmende.

Hun burde virkelig vurdere å lete etter jobber hvor det følges tariff, selv om det er mangel på plasser lønner det seg å i det minste leite.

Joda hun leiter og søker men får liksom ikke en bedre betalt jobb.

Synd at mange sliter med og få jobb og at lønna er så lav!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hun fast timelønn eller en lav timelønn+provisjon av salget. Hvis det er det siste så stemmer det nok. Er det kun lønnen hennes og hun ikke får noe av salget så må hun finne seg noe annet, hva som helst er bedre lønnet enn det der.

Det er veldig vanskelig å i det hele tatt få en jobb som hudpleier, men mindre du starter opp din egen salong, men det er jo en risiko det også. Lønnen er lav, det er kjent. Kanskje hun burde prøve å få jobb på et parfymeri istedenfor?



Anonymous poster hash: 9bbde...530
Lenke til kommentar
Del på andre sider

92 kr timen?! Er det i det hele tatt lov? Trodde hudpleiere tjente ganske mye jeg, hvertfall mtp hvor mye det koster å gå der

Så lenge bedriften ikke har tariffavtale kan de betale deg hva som helst.. Jeg antar at det meste av pengene går til eieren, hvis det egentlig er snakk om så mye penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge bedriften ikke har tariffavtale kan de betale deg hva som helst.. Jeg antar at det meste av pengene går til eieren, hvis det egentlig er snakk om så mye penger.

hva betyr det egentlig at bedriften har tariff avtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva betyr det egentlig at bedriften har tariff avtale?

Det vil si at man ved hjelp av en fagforening har fått gjennom en felles kontrakt mellom alle ansatte og arbeidsgiveren som gir rettigheter utover det loven krever. Det inneholder gjerne ting som minstelønn, pensjon, arbeidsforhold, osv. Den gjør for eksempel at en butikkansatt har rett på (la oss si) 140 kr i timen i minstelønn, til tross for at norsk lov ikke regulerer lønn. Den samme personen kunne fått 14 kr i timen hos en butikk uten tariffavtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hun fast timelønn eller en lav timelønn+provisjon av salget. Hvis det er det siste så stemmer det nok. Er det kun lønnen hennes og hun ikke får noe av salget så må hun finne seg noe annet, hva som helst er bedre lønnet enn det der.

Det er veldig vanskelig å i det hele tatt få en jobb som hudpleier, men mindre du starter opp din egen salong, men det er jo en risiko det også. Lønnen er lav, det er kjent. Kanskje hun burde prøve å få jobb på et parfymeri istedenfor?

Anonymous poster hash: 9bbde...530

Hun får bare det i timelønn ikke noe tariff av salget heller ikke kvelds tillegg eller lørdagstillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er hudpleier, og har både vært ansatt og selvstendig næringsdrivende innen faget. 92 kr timen brutto er latterlig lavt, og hun bør ikke gå med på det. Men - kanskje hun kan gå over på ren provisjon, og tjene mer da? Vet du hvor mye penger hun tar inn hver mnd? Altså hvor mye hun selger produkter og gjør behandlinger for? Hvis hun tar inn ca 100.000 pr mnd - noe som en dyktig terapeut gjerne gjør, bør hun heller starte opp for seg selv :)

Vet det er mange som tror vi må tjene veldig bra pga prisene på behandlingene, men husk at det skal trekkes ifra moms på nesten alle behandlingene, sette av midler til lønn, feriepenger, arbeidsgiveravgift, husleie, strøm, telefon, regnskapsfører, internett, hjemmeside, leie av betalingsterminal, lån, osvosv.. For min del kommer mine FASTE utgifter på iallefall 50.000 i mnd uansett hvor mye jeg sparer på utleggene, og da har jeg ikke regnet med lønn/arbeidsgiveravgift/moms utgiftene - som jo regnes ut etter hvor mye jeg står på og utfører behandlinger/selger varer.

På facebook er det en side som heter "Hudpleieforum", og her diskuteres bl.a lønn. https://www.facebook.com/groups/230787537049754/



Anonymous poster hash: 5c3c7...1f8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hudpleier, og har både vært ansatt og selvstendig næringsdrivende innen faget. 92 kr timen brutto er latterlig lavt, og hun bør ikke gå med på det. Men - kanskje hun kan gå over på ren provisjon, og tjene mer da? Vet du hvor mye penger hun tar inn hver mnd? Altså hvor mye hun selger produkter og gjør behandlinger for? Hvis hun tar inn ca 100.000 pr mnd - noe som en dyktig terapeut gjerne gjør, bør hun heller starte opp for seg selv :)

Vet det er mange som tror vi må tjene veldig bra pga prisene på behandlingene, men husk at det skal trekkes ifra moms på nesten alle behandlingene, sette av midler til lønn, feriepenger, arbeidsgiveravgift, husleie, strøm, telefon, regnskapsfører, internett, hjemmeside, leie av betalingsterminal, lån, osvosv.. For min del kommer mine FASTE utgifter på iallefall 50.000 i mnd uansett hvor mye jeg sparer på utleggene, og da har jeg ikke regnet med lønn/arbeidsgiveravgift/moms utgiftene - som jo regnes ut etter hvor mye jeg står på og utfører behandlinger/selger varer.

På facebook er det en side som heter "Hudpleieforum", og her diskuteres bl.a lønn. https://www.facebook.com/groups/230787537049754/

Anonymous poster hash: 5c3c7...1f8

Takk jeg skal tipse henne om siden.

Jeg tror ikke hun tjener så mye pga beliggenheten, men hun er flink tror hun kunne tjent mer for seg selv:) men samtidig tror jeg ikke hun tør og starte for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun vurdert å utvide kompetansen sin ved å f.eks. ta kurs i negledesign, permanent makeup, aromaterapi e.l.? Det kan gi flere jobbmuligheter da mange salonger tilbyr flere ulike tjenester, så det ville kanskje gjøre henne mer attraktiv på jobbmarkedet. Jeg vet ikke, bare spekulerer. Er hun interessert i sånt så kan hun jo spørre rundt omkring og se om det stemmer. Eventuelt hvis det ikke finnes i området fra før så kunne det vise seg å være en udekket etterspørsel.

Å starte for seg selv er ikke dumt, men det krever jo en del. Kjenner hun noen godt som også kunne tenkt seg det så kan de jo slå seg sammen.



Anonymous poster hash: bb7e0...fe3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var da voldsomt så god oversikt du hadde over "din venninnes" arbeidsforhold...

Anonymous poster hash: cb90b...168

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt så god oversikt du hadde over "din venninnes" arbeidsforhold...

Anonymous poster hash: cb90b...168

Tja det jeg vet om min venninnes arbeidsforhold er at hun tjener 92 kr timen(er faktisk ikke helt sikker kan være det er 93 eller 91), hun er utdannet, hun godtok den lave lønnen mens hun håper på noe bedre,hun ønsker ikke og starte for seg selv.

Jeg synes ikke det er så mye å vite når det er ei venninne som en treffer flere ganger i uken, som samtidig er bekymret fordi hun tjener lite og snakker mye om dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg jobbet som hudpleier for 8 år siden fikk jeg 105 kr timen, og 2% provisjon av salg og behandlinger. Holdt ut et års tid, før jeg startet for meg selv. Fikk en årslønn på ca 350 000 som selvstendig næringsdrivende. Holdt bare ut i yrket i 3 år, ble for ugunstige arbeidstider ( ca 10-18 hver dag) og jeg var redd for å bli syk, og miste kunder,eller å bli gravid. Det var mange ulemper som jeg ikke orker å gå inn på nå. Og jeg fant meg heller en jobb i kommunen med 150 kr timen. Trygt og godt :)

Anonymous poster hash: ef9fd...16d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...