Gå til innhold

Bruke strømpebukser om sommeren - kjole/skjørt


Serpica

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg liker å bruke skjørt/kjole når jeg skal ut eller skal pynte meg. Men nå om sommeren syns jeg det er vanskelig med mindre med er varmt og fint vær. For når det regner og er litt kaldt, ser det rart ut å gå med bare ben til skjørtet. Rart blir det og om en bruker tykke strømpebukser til små sko. Er det ingen som bruker tynne gjennomsiktige nylonstrømpebukser lenger? Før brukte da alle det. Virker som det er helt ut.

Jeg skal snart på en "viktig" fest og da har jeg lyst å bruke skjørt. Men om det er stygt vær blir det bare helt feil å gå og fryse i bare ben. Hva gjør dere? Bruker dere bukser istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal bruke nylonstrømper i morgen. Må jo kunne bruke kjole nå som "sommeren" er her

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går rett og slett i bare ben, uansett hvor kaldt det er(det skal ganske mye til for å fryse skikkelig om sommeren, selv om det er en drittsommer). Synes det ser litt rart ut med strømpebukser når det er sommer..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det ser teit ut med strømpebukser og små sko? Bare man velger en passende farge. Skal jeg bruke hudfarvede strømpebukser så går jeg for noen i 10-15 denier, de ser ut som nakne ben bare jevnere og bittelitt lunere.

Ellers kan man alltids ha et par tykke strømpebukser i veska.



Anonymous poster hash: 4efb6...faf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke å gå med svarte ben til små sko, vet ikke hvorfor men føler ikke meg fin da... Men liker egentlig helt tynne hudfargede. Som du nesten ikke kan se er strømpebukser. Det ser bare ut som du har perfekt hud.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid med meg strømpebukse ivesken om sommeren i Norge. =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Jeg går med strømpebukse hvis det er kaldt, for gidder ikke gå å fryse, men er litt enig i at svarte strømpebukser ikke passer til enkelte sommerkjoler. Kommer litt an på tykkelsen på strømpebuksa.

Ellers kan man jo kjøpe andre farger.

Jeg ville gått for en hudfarget isteden for å fryse. Her jeg bor kan det være så kaldt som 10 grader og noen ganger mindre om det er skikkelig drittsommer. Da er det ikke sjans for at jeg går uten strømpebukse :)

Endret av Crazycatlady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på anledning synes jeg. Om jeg skal ut på byn, på shopping el l dropper jeg strømper. Men om det er på jobb, bursdager o.l, synes jeg at det på være pene strømper på. På jobben hos meg er det en form for dresscode i så måte.

Er enig i at helt sorte strømper blir veldig "hardt" ift vanlige sommerklær/-farger, men det er heldigvis strømper i en rekke nyanser å få kjøpt, særlig på nett.

Selv bruker jeg nesten bare stayups, og da i særdeleshet nå på sommeren.



Anonymous poster hash: 30a0f...372
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Strømpebuker er nå strømpebukser..... Jeg er ikke så fryktelig begeistret for selve konseptet, men meg om det.

Stayups blir klamme under silikonkanten, spesielt dersom det er varmt og fuktig ute.

Så da gjenstår bare det jeg fristes til å halle 'det natrulige valg', nemlig klassiske strømper.

Velg et smalt strømpebelte og strømper etter mønster og fave som passer kjolen/skjørtet, - og antrekket er komplett uten at du får et ekstra lag stoff i linningen (ref. strømpebuksene) eller en klam og svett 'ring' rundt låret fra stayups'enes silikonkant.

Så, samme hvilken av løsningen du velger så finnes det, utenfor Norges grenser, helt utmerkede forhandlere av strømper/stayups og strømpebuker i et utvalg og i farver det er vanskelig å finne her hjemme.

Prisene er også absolutt konkurransedyktige om man bruker hodet og tenker under 200 NOK grensen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ha meg sånne nylon strømper til julebordet, og du verden for et styr. Skimmer og ikke skimmer, holdin her men ikke der, søm og ikke søm, camel eller sand farget, 20 eller 40 denier, og gudene vet hva annet... Tok nå til slutt bare en i min størrelse. Raknet etter 15 minutter. Til 17 .mai kjøpte jeg motelongs på Joker'n og den holdt hele dagen:)



Anonymous poster hash: b2795...b60
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Skulle ha meg sånne nylon strømper til julebordet, og du verden for et styr. Skimmer og ikke skimmer, holdin her men ikke der, søm og ikke søm, camel eller sand farget, 20 eller 40 denier, og gudene vet hva annet... Tok nå til slutt bare en i min størrelse. Raknet etter 15 minutter. Til 17 .mai kjøpte jeg motelongs på Joker'n og den holdt hele dagen:)

Anonymous poster hash: b2795...b60

Av ren nysgjerrighet:

100% nylon ? Uten elastan ? Altså klassiske, retrostrømper ? De som lager 'raspelyden' når du sklir bena over hverandre ?

Alle strømper/staypus/strømpebukser kan rakne etter 15 minutter. Man kan rett og slett være veldig uheldig eller litt uvøren.

100% nylon er ikke mer sensible for rakning enn strømper med elastan, men jeg synes de får fortere 'striper' om du er borti med en negl eller noe.

100% nylon er til festlige anledninger, og er stort sett tilgjengelig i 15 denier.

Tror ikke jeg har sett dem i 40 denier.... men vet det finnes i 45 denier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inne på jobb er det svinkaldt på sommern, så jeg går i kjoler med hudfarget strømpebukse på jobb. (Og tar den av når jeg skal hjem, for det er jo varmt ute.)

Så lenge man velger en strømpebuse (stayups, strømper eller whatever) i en farge som er lik sin egen farge og ikke har skimmer eller er utpreget matt synes jeg ikke det gjør noe.



Anonymous poster hash: 89379...925
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man pynte seg synes jeg det er penere med en tynn strømpebukse i samme farge som huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker hudfargede strømpebukser, hvor finner dere strømpebukser uten skimmer? Det beste jeg har funnet er sånne "semi shine", men jeg syns de skimrer for mye. Vil ha strømpebukser som ser naturlige ut! Hvor???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker tynne svarte, og tilpasser antrekket etter det. Eventuelt bruker jeg noe med mønster. Har til gode å finne noen hudfargete i riktig nyanse og uten for mye skimmer. Kunne sikkert brukt det hvis jeg hadde funnet riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker tynne tan strømpebukser uansett, de gir beina et løft og et glattere utseende. Men det er viktig at de er tynne og i samme farge som resten av kroppen. 5-15 denier er mest natulig. De må også være halvblanke/semishine.

Bruker disse:

http://www.lindex.com/no/undertoey/sokker-stroempebukser/stroempebukser-leggings/6856314/Halvglanset-stroempebukse,-15-DEN/?styleId=38002858

http://www.wolfordshop.dk/produkt/boutique/naked-8/10448/g500004722

Den siste er denier 8 og så og si usynlig på huden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som bruker hudfargede strømpebukser, hvor finner dere strømpebukser uten skimmer? Det beste jeg har funnet er sånne "semi shine", men jeg syns de skimrer for mye. Vil ha strømpebukser som ser naturlige ut! Hvor???

Cubus har et bra utvalg, syns selv semishine er finere enn matt jeg da men......

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...