Gå til innhold

Tråd for tips og triks for å finne en jobb for oss uten utdanning.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte at det kanskje kunne vært interessant med en tråd for oss uten utdanning og som er på jakt etter jobb.

Jeg synes ihvertfall det er vanskelig å komme på steder å søke, når de ikke ligger ute på nav,finn osv og man har vært innom alle butikker/kafe/restaurant i byen med åpne søknader..

Så tips til hvor vi kan søke på jobber, tips til nettsider hvor ledige jobber kan stå.

Og alt annet som kan være lurt å tenke på.

Mulig dette er noe "alle" vet.. Men jeg håper at det er noen andre "noobs" der ute som kanskje lurer på det samme som meg, og kanskje vi får noen bra tips.



Anonymous poster hash: 64111...e44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøv å begynn med vikarbyrå. Adecco er lett å få jobber i, men langt fra det beste byrået og jobbene er ikke fancy. Mye rot. Men hvis du trenger referanser og erfaring, er det jo et sted å begynne. Har du flere referanser ville jeg begynt med noen av de andre. Kommer jo selvsagt an på hva du ønsker å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Color Line, hoteller (feks) som stuepike), taxisjåfør, butikk, telefonsalg

Anonymous poster hash: 7682c...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere forslag?



Anonymous poster hash: 64111...e44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg tar utdanning...



Anonymous poster hash: ee4ef...6ae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet "gratis" gjennom NAV. Jeg har hatt aap og vert utplassert i div jobber i noen mnd for å få referanser på cv. Ved hjelp av dette klarte jeg å få meg en jobb jeg stortrives i på et tannlegekontor :)

Sykehjem og barnehager kan være en ide å titte innom. Ellers så er det jo en ide med vikarbyråer. Du får kanskje ikke drømmejobben, men slipper hull i cven og får flere referanser.

Anonymous poster hash: 42d3a...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva ønsker du? Jobb for å få erfaring, gode referanser, eller en jobb med passe god betaling?

Kan foreslå at du oppsøker bønder, f.eks. fruktbønder. De trenger folk i den perioden vi nå kommer inn i. Moreller, jordbær, plommer, epler og pærer skal hentes. Lønna er ikke all verden. Men det er fint arbeid. Mye frisk luft. Utdannelse er ikke nødvendig, kun arbeidsvilje og evne til å lære.

Ellers kan vel jobber som postbud, avisbud eller andre budjobber være noe? Drosjesjåfør? Busssjåfør - enkelte selskaper betaler for oppkjøring til riktig klasse (eller kanskje det er slutt på det nå).

Nettsider og sånt ser jeg at allerede er nevnt. Ellers er det vel bare å følge med i aviser o.l. Kanskje kan en generell annonse i avisen være noe? Ser ofte personer som søker jobb på den måten, hvor de kort setter opp hva de kan, erfaringer de har og hvilke jobber de kan tenke seg.



Anonymous poster hash: 6d8e7...581
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...