Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne vite om det er en myte eller sant at kaldt vann koker raskere enn varmt vann?

Myte. Men varmt vann fryser visst raskere enn kaldt.

Viss du vil ha en farlig grevling, se på honning grevlingen, den veier bare 12kg, men går løs på 1 tonn tunge buffaloer, eller 200kg tunge løver. Den er vist nesten umulig å drepe, spyd og piler kommer ikke gjennom lærhuden dens, selv kuler har problemer å komme gjennom læret, og hode er så hardt og har en from som gjør at kuler ofte bare spretter av. Det tok en løve flere timer å drepe en blind elgamel honning grevling, vanligvis skyr både løver, og hyener unna, da de rett og slett er for mye slit å drepe.

Den har visst en lei tendens til å snike seg under løver og momse løvetestikler. Artig skapning.

Time for badass honeybadgermoment.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Myte. Men varmt vann fryser visst raskere enn kaldt.

Ikke nødvendigvis. Det kalles mpemba-effekten, og noen ganger fryser varmt vann fortere og andre ganger ikke. Men de vet vel ikke helt når og hvorfor varmt vann fryser fortere enn kaldt. Men det er ingen regel at det varme vannet fryser fortest. http://www.robertan.com/projects/mpemba/?side=konklusjon

Gjest Gunfreak
Skrevet

Jeg har altid trodd det kom av at, varmt/lunkent vann er atomene lengre fra hverandre og beveger seg forttere og derfor går Varmt/til kald forvandlingen fortere. altså er vannet kaldt, er det kompakt, vann er på sitt mest kompakte ved ca. 3-4 grader pluss og viss det er kompakt, vil kulden pradoxalt bruke lengre tid på å fryse vannet, enn om atomene er mer spredd og beveger seg forttere.

• Liker 2
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

varmt vatn frys fortare fordi det varme vatnet har større evne til å fordampe fortare enn kaldt vatn, og det er større strsum eller rørsle i varmt vatn. Sidan vatn er tyngst ved 4°legg det seg på botn og isen vil isolera det kalde vatnet.

AnonymBruker
Skrevet

Her må jeg nok skuffe deg!

(VG Nett) En kjøttetende øgle på 75 centimeter prøvde å kravle opp av en do i Bergen da en mor og sønnen hennes skulle på toalettet.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=295559

Anonymous poster hash: 47576...4e5

Og der ble doturene mine ødelagt for resten av mitt liv.

Anonymous poster hash: 72640...e58

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke spesielt farlig å bade rett etter man har spist, da virkningen ikke er noe større om du svømmer eller går.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er en myte at man ikke blir gravid/sliter med å bli gravid fordi man stresser med å bli gravid.

Jada, "alle" kjenner en som ble gravid når hun sluttet å tenke på det osv. Tilfeldigheter heter det.

Anonymous poster hash: 54d96...343
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

At man blir forkjøla av å fryse

At kiropraktikk og akupunktur virker (annet enn placebo)

At det kun er foreldrene som har gjort feil når ungen ikke sovner selv osv (unger er forskjellige i utgangspunktet!!)

At guttesvangerskap er enklere enn jentesvangerskap

Anonymous poster hash: 7d3df...00b
  • Liker 2
Skrevet

Det er en myte at hunder dominerer eieren om den er ulydig. Det er også en myte at hunder liker klemmer.

• Liker 2
Gjest Gunfreak
Skrevet

Det er en myte at hunder dominerer eieren om den er ulydig. Det er også en myte at hunder liker klemmer.

Min hund liker klemmer!

At det kun er foreldrene som har gjort feil når ungen ikke sovner selv osv (unger er forskjellige i utgangspunktet!!)

Det er riktig man blir ikke forkjølet av å fryse, forkjølesle kommer av "rhino virus" og grunnen til at man oftere blir forkjølet om vinteren er at flere folk går sammen inne, så større smitte sjangse.

MEN blir man veldig kald, faller gjennom isen, eller går og fryser i lange perioder, vil imunforsvaret bli svekket, som kan øke sjangsen for at du blir syk når du blir smittet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jo kiropraktor og akupunktur funker. Veldig bra også. Det brukes ofte på dyr, med meget positiv effekt. Og dyr aner ikke hva vi gjør med de og kan derfor heller ikke manipuleres til å tro at de blir bra av dette. De responderer bare ærlig og spontant på alt som føles bedre.

Anonymous poster hash: a50b0...bbc

• Liker 5
Gjest Gunfreak
Skrevet

Jo kiropraktor og akupunktur funker. Veldig bra også. Det brukes ofte på dyr, med meget positiv effekt. Og dyr aner ikke hva vi gjør med de og kan derfor heller ikke manipuleres til å tro at de blir bra av dette. De responderer bare ærlig og spontant på alt som føles bedre.

Nei det er gjør det ikke, eneste effekten akupunktur har er svak smertestillende effekt(å bli stukket slipper ut smertestillende stoffer i kroppen)

Kiroprakti er BS, funker bare på noen få ting, men brukes til å fikse alt fra bihule betennesle til kreft om dagen, selv på små barn som ikke har utviklet skjelletet sitt ferdig bruker dem det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet dette må komme som et sjokk på de fleste av dere og jeg beklager på det kraftigste å måtte dra dere alle ut av den desillusjonerte drømmeverdenen, men...

...det er faktisk ingen gullkiste ved regnbuens ende.

:(

Anonymous poster hash: 89c51...c2e
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er gjør det ikke, eneste effekten akupunktur har er svak smertestillende effekt(å bli stukket slipper ut smertestillende stoffer i kroppen)

Kiroprakti er BS, funker bare på noen få ting, men brukes til å fikse alt fra bihule betennesle til kreft om dagen, selv på små barn som ikke har utviklet skjelletet sitt ferdig bruker dem det.

Etter selv å ha slitt med nakkeskade og kraftige låsninger i nakken, så må det kiropraktor til for å løsne opp. Det funker. Har brukt hestepraktiserende kiropraktorer også om hesten har låsninger, og "knepp" hesten kan bevege seg igjen. Hester tror ikke på placeboeffekt ;) Du ser at ting løsner opp umiddelbart hos hesten.

• Liker 6
Gjest Gunfreak
Skrevet

Etter selv å ha slitt med nakkeskade og kraftige låsninger i nakken, så må det kiropraktor til for å løsne opp. Det funker. Har brukt hestepraktiserende kiropraktorer også om hesten har låsninger, og "knepp" hesten kan bevege seg igjen. Hester tror ikke på placeboeffekt ;) Du ser at ting løsner opp umiddelbart hos hesten.

http://rationalwiki.org/wiki/Chiropractic

Skrevet

Min hund liker klemmer!

Siden du også motargumenterer påstander med lenker:

http://www.dogster.com/lifestyle/dogs-understand-intimacy

"Hugs are a frequent cause of dog bites to children - most dogs don't like hugging. Dogs just aren't a "hugging" species; they don't crave ventral contact like we primates do. When I tell this to my clients, they often respond with expressions of disbelief, and occasionally, indignance. "But my dog loves being hugged!" Frequently, when we watch the dog, his body language tells a different story - we see body language which includes "whale eye" (seeing much of the whites of the dog's eyes), looking away, lip licking, yawning, pulling away from the handler."

https://www.patriciamcconnell.com/theotherendoftheleash/hugging

"I must have 50 images of people hugging dogs in which the person is beaming with happiness and the dog is looking uncomfortable. Of course, there are plenty of exceptions, but they are more rare than I suspect most people realize. (After all, we can’t see a dog’s face when we hug him, now can we?). (...) But what IS different is that dogs don’t make “ventral/ventral” contact (chest to chest, belly to belly) like primates do when they are nursing, and thus don’t develop a positive association between ventral/ventral contact and feeling nurtured and loved."

• Liker 1
Gjest Gunfreak
Skrevet

Siden du også motargumenterer påstander med lenker:

http://www.dogster.com/lifestyle/dogs-understand-intimacy

"Hugs are a frequent cause of dog bites to children - most dogs don't like hugging. Dogs just aren't a "hugging" species; they don't crave ventral contact like we primates do. When I tell this to my clients, they often respond with expressions of disbelief, and occasionally, indignance. "But my dog loves being hugged!" Frequently, when we watch the dog, his body language tells a different story - we see body language which includes "whale eye" (seeing much of the whites of the dog's eyes), looking away, lip licking, yawning, pulling away from the handler."

https://www.patriciamcconnell.com/theotherendoftheleash/hugging

"I must have 50 images of people hugging dogs in which the person is beaming with happiness and the dog is looking uncomfortable. Of course, there are plenty of exceptions, but they are more rare than I suspect most people realize. (After all, we can’t see a dog’s face when we hug him, now can we?). (...) But what IS different is that dogs don’t make “ventral/ventral” contact (chest to chest, belly to belly) like primates do when they are nursing, and thus don’t develop a positive association between ventral/ventral contact and feeling nurtured and loved."

Jeg kan bare tale for min hund, som jeg kjenner godt, hun oppsøker klemmer, når jeg er på gulvet legger hun seg i armene mine, og viser ikke noe tegn på ubehag, jeg sa ikke om dette gjelder andre hunder eller om det er vanlig å like klemmer, men hun liker det.

• Liker 3
Gjest Hyssingen
Skrevet

Apropos vann. Vi måtte koke vannet vårt i kommunen for en liten stund siden p.ga bakterier. Og lokalavisen måtte sette inn en artikkel om at vannet som skal kokes må være kaldt, ikke varmt. Fordi det tar kortere tid å koke opp varmt vann, og alle bakteriene ville ikke dø da. Det var visstnok et renn av pasienter på legekontoret forrige gang fordi folk ikke kunne å koke vann!

Knust myte: At katter har nerver i værhårene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den linken er ikke troverdig. Jeg har så mange bevis for at dette fungerer, så ingen skeptikerwiki kan overbevise meg på noe annet ;) Som sagt - du kan ikke lure på dyr en placeboeffekt. Man bruker dette til bevegelsesmekanismen og biomekanikken for å forbedre og helbrede f.eks låsninger og skjevheter.

Hender det du knekker nakke når ting stivner til? Og at du da kjenner blodgjennomstrømmingen? Eller kanskje du knekker fingerledd? Det er dette kiropraktorer gjør, men de går litt dypere til verks.

Både naprapater og manuelterapeuter manipulerer ledd i sin måte å behandle på. Men de går også mye mer på muskulaturen rundt og ikke bare nervebanene ved leddene. En kirobehandling er mer en quick-fix, mens en manuelterapeut kan gå dypere til verks. Begge har sine fordeler.

Hilsen hun med en del ulykker bak seg og ergo mange år med diverse behandlingsmetoder. Nå er jeg helt førlig igjen ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...