Gå til innhold

Plagsom husvert

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det spiller for såhvidt ingen rolle. Hvis leiligheten ikke har sportsbod og innvendig bod så er den ikke byggegodkjent iht plan og bygningslovene, ergo den er ikke lovlig å leie ut.. Og siden vi har en løpende kontrakt og jeg har husleieloven på min side så må han utbedre feilene og få leilighenten byggegodkjent innen rimelig tid.

Du får sette hard mot hardt og true med å melde han til plan -og bygningsetaten, og si at utleieleiligheten ikke er godkjent. Da kan han miste retten til å leie ut, men du vil jo også miste boplassen din.

Anonymous poster hash: 4b726...6c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke giddet å krangle med en husvert som nekter å høre.

Hvorfor flytter du ikke bare? Er det virkelig verdt det å bo der, og å ha en sånn husvert?

Høres jo ikke ut som du er fornøyd med leiligheten i det hele tatt.

Jeg er fornøyd med prisen og det ligger nærme jobb. Jeg kommer til å flytte ut hvis jeg finner en tilsvarende leilighet til noenlunde samme pris. men problemet er at det ikke er særlig med leiligheter ute på markedet.

Skrevet

Ugh, flytt selv om det er manko. Fatter søren ikke problemet når man flytter inn selv i en leilighet man har sett og fått informasjon om, du visste hva du gikk til. Ikke ødelegg så markedet mister ennå en husvert på grunn av hans erfaringer.

Anonymous poster hash: 73651...0be

Det jeg vet nå, visste jeg ikke da jeg flyttet inn. Jeg flytter ikke ut for å betale opptil 4000 kroner mer i husleie bare fordi at husverten ikke spiller etter reglene? er du serriøs?

Skrevet

Du får sette hard mot hardt og true med å melde han til plan -og bygningsetaten, og si at utleieleiligheten ikke er godkjent. Da kan han miste retten til å leie ut, men du vil jo også miste boplassen din.

Anonymous poster hash: 4b726...6c8

Jeg vurderer det :S

Skrevet

Ergo, han kan be deg 'flytte på flekken' (litt overdrevet) siden boenheten ikke er godkjent for utleie...

Siden den ikke er godkjent kan du jo heller ikke leie

Nei. fordi vi har en bindende kontrakt som må følges.

Skrevet

Jeg ser at flere her anbefaler TS å flytte, men det er f*en ikke så enkelt det heller. Hva om du melder deg inn i Leieboerforeningen? Det virker absolutt som en sak for dem.

http://www.lbf.no/

Det skal jeg se på.Takk for det ! :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei. fordi vi har en bindende kontrakt som må følges.

Om du sier i fra til myndigheten og utleiger ikke ønsker å etterkomme kravene deres så er det du som må flytte ut jo.

Anonymous poster hash: 99501...d06

• Liker 4
Skrevet

Om du sier i fra til myndigheten og utleiger ikke ønsker å etterkomme kravene deres så er det du som må flytte ut jo.

Anonymous poster hash: 99501...d06

Der tar du feil. Da kommer kommunen inn i bildet og utbedrer feilene og sender rekningen pluss bot for å leie ut ulovlig til utleier.

AnonymBruker
Skrevet

Der tar du feil. Da kommer kommunen inn i bildet og utbedrer feilene og sender rekningen pluss bot for å leie ut ulovlig til utleier.

Ha ha.

Og kor har du hjemmel for din påstand?

Anonymous poster hash: cddaa...99c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

det er da virkelig ikke vanlig å få med bod når man leier hybel eller sokkelleilighet ol. Står det i din kontrakt at huseier skal tilby deg dette?? I oversikten over utleiearealet? Om det ikke gjør dette, så har du heller ingen ting du skulle sagt.

Og har vannskadene kommet av at du har våte ting inntill karmene? For om så er, så skjønner jeg utleier.

Utleier her gjør en del feil men det gjør du også.

Anonymous poster hash: 638e4...82a
  • Liker 1
Skrevet

det er da virkelig ikke vanlig å få med bod når man leier hybel eller sokkelleilighet ol. Står det i din kontrakt at huseier skal tilby deg dette?? I oversikten over utleiearealet? Om det ikke gjør dette, så har du heller ingen ting du skulle sagt.

Og har vannskadene kommet av at du har våte ting inntill karmene? For om så er, så skjønner jeg utleier.

Utleier her gjør en del feil men det gjør du også.

Anonymous poster hash: 638e4...82a

Hva som er vanlig eller ikke har ingen relevans henhold til Lover og regler.

• Liker 1
Skrevet

Synes du høres ut som den vanskelige her.

• Liker 9
Skrevet

Kirkhus påpeker at dersom noen melder fra til kommunen eller at kommunen selv finner ut av at utleieenheten ikke er godkjent, må leieboer flytte ut umiddelbart inntil det er gjennomført utbedringer.

Skrevet

Synes du høres ut som den vanskelige her.

Kirkhus påpeker at dersom noen melder fra til kommunen eller at kommunen selv finner ut av at utleieenheten ikke er godkjent, må leieboer flytte ut umiddelbart inntil det er gjennomført utbedringer.

At jeg er vanskelig ?

På hvilket tidspunkt er det ok å inrette seg etter husvertens "egne meninger" fremfor å følge Norges lover?

Leietaker må flytte ut umiddelbart inntil det er gjort utbedringer. Altså Leiekontrakten opphører ikke.

• Liker 1
Skrevet

"Dere som legger ut om egne meninger kan slippe å skrive. Her holder vi oss til Norges Lover."

Enten så har dere ikke lest hele tråden min eller så skriver dere bare for å kverulere.

Ps.Takk til de som har kommet med saklige kommentarer!

• Liker 1
Skrevet

At jeg er vanskelig ?

På hvilket tidspunkt er det ok å inrette seg etter husvertens "egne meninger" fremfor å følge Norges lover?

Leietaker må flytte ut umiddelbart inntil det er gjort utbedringer. Altså Leiekontrakten opphører ikke.

Du er vanskelig fordi du krever å leie mer enn det som står i kontrakten din. Og jo om du har forårsaket den vannskaden, må du betale det selv.

• Liker 1
Skrevet

Du er vanskelig fordi du krever å leie mer enn det som står i kontrakten din. Og jo om du har forårsaket den vannskaden, må du betale det

En husleiekontrakt er en kontrakt mellom to parter (utleier og leietaker).

Husleiekontrakten skal være utformet i den grad slik at den er i tråd med husleieloven.

Hvis kontrakten er inngått og det viser seg at leiligheten ikke er universellt utformet eller ikke står i tråd med Husleieloven så er det kontraktsbrudd fra utleiers side. Han må da forsikre seg at feil/mangler blir utbedret slik at leieforholdet gjenspeiler seg i leiekontrakten.

Jeg har da aldeles ikke forårsaket vannskaden selv. Hvordan du har fått det for deg må gudene vite.

Vannskadene er forårsaket av at vannet trekker inn fra utsiden. Det er også hvit mugg som er på utsiden av dør/vinduer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle gjerne flyttet.. Men det er manko på utleieleiligheter der jeg bor.

BODPLASS: Leiligheten skal ha minimum 5 kvadratmeter utvendig sportsbod og 3 kvadratmeter innvendig bod. For små leiligheter med ett rom kan innvendig bod erstattes med 2 løpemeter ekstra skap.

Kilde: http://www.huseierne.no/hus-bolig/tema/juss/utleie-av-bolig/strenge-krav-ved-utleie/

Har du egen inngang? Ellers gjelder ikke nødvendigvis dette.

Anonymous poster hash: 36a0d...894

Skrevet

Har du egen inngang? Ellers gjelder ikke nødvendigvis dette.

Anonymous poster hash: 36a0d...894

Hva mener du med dette? og isåfall: Hva klassifiseres som egen inngang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...