Gå til innhold

Finnes det bjørn i og utenfor Bergen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og evt. rev.

Hilsen en som vil ut på tur :)



Anonymous poster hash: ac164...a39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nesten utelukkende.

Neida, det finnes ikke bjørn der. Uansett er bjørnen så godt som harmløs. Den klarer å ta deg hvis den ønsker, men den spiser stort sett røtter, bær og gress. Den norske brunbjørnen ser ikke på mennesket som et naturlig bytte. Bare ikke terg en binne som har unger, så er den helt harløs. Men som sagt: Det finnes ikke bjørn i bergensområdet heller, mener bare å si at det ikke er farlig å støte på den andre steder heller. Har faktisk gjort det en gang som liten, og det var bare fascinerende.

Finnes heller ikke særlig rev der borte, men det kan vel hende en og annen trekker dit. Den er uansett sky. Kan angripe om den må, men løper heller sin vei.

Anonymous poster hash: d686b...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten utelukkende.

Neida, det finnes ikke bjørn der. Uansett er bjørnen så godt som harmløs. Den klarer å ta deg hvis den ønsker, men den spiser stort sett røtter, bær og gress. Den norske brunbjørnen ser ikke på mennesket som et naturlig bytte. Bare ikke terg en binne som har unger, så er den helt harløs. Men som sagt: Det finnes ikke bjørn i bergensområdet heller, mener bare å si at det ikke er farlig å støte på den andre steder heller. Har faktisk gjort det en gang som liten, og det var bare fascinerende.

Finnes heller ikke særlig rev der borte, men det kan vel hende en og annen trekker dit. Den er uansett sky. Kan angripe om den må, men løper heller sin vei.

Anonymous poster hash: d686b...5ee

Ok takk :) Så det er med andre ord trygt å gå på tur?

Anonymous poster hash: ac164...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passe deg så ikke reven spiser deg opp.

Anonymous poster hash: bf22a...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygt å gå på tur i skogen, ja. Det er trygt i hele Norge, egentlig, men bergensområdet er også i stor grad skånet for det lille som finnes av fare i skogene her til lands. Går selv mye tur i skogene på Østlandet, og selv ulv og bjørn bare ser litt rart på deg og går sin vei :)

Anonymous poster hash: d686b...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trygt å gå på tur i skogen, ja. Det er trygt i hele Norge, egentlig, men bergensområdet er også i stor grad skånet for det lille som finnes av fare i skogene her til lands. Går selv mye tur i skogene på Østlandet, og selv ulv og bjørn bare ser litt rart på deg og går sin vei :)

Anonymous poster hash: d686b...5ee

Helt til du plutselig befinner deg mellom mammadyr og babydyr.

Til og med lemen blir ubehagelige å være rundt da!

Anonymous poster hash: 918ca...b7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men da går jeg på tur jeg da :) :)

_Ts



Anonymous poster hash: ac164...a39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rev i Bergen, men det farligste du vil møte på er nok hoggorm og flått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Det er rev i Bergen, men det farligste du vil møte på er nok hoggorm og flått.

Eller andre bergensere....

Norge har nesten ikke bjørner, de fleste bjørner du møter i norge er egentlig svenske, akurrat som svensker kommer over grensa til norge i jakt på jobb, kommer svenske bjørner over grensa for å få jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carla

Det er rev i Bergen, men det farligste du vil møte på er nok hoggorm og flått.

Det er like mye bjørn i Bergen som det er isbjørn i Tromsø!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller andre bergensere....

Norge har nesten ikke bjørner, de fleste bjørner du møter i norge er egentlig svenske, akurrat som svensker kommer over grensa til norge i jakt på jobb, kommer svenske bjørner over grensa for å få jobb.

Det er like mye bjørn i Bergen som det er isbjørn i Tromsø!

Isbjørner har jeg ingenting imot, men brunbjørnen kan jeg klare meg uten så derfor stemmer jeg FrP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carla

Isbjørner har jeg ingenting imot, men brunbjørnen kan jeg klare meg uten så derfor stemmer jeg FrP.

Wow....ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isbjørner har jeg ingenting imot, men brunbjørnen kan jeg klare meg uten så derfor stemmer jeg FrP.

Høres lurt ut, all den tid de har programfestet at de ønsker både bjørn, gaupe og jerv i Norge.

Anonymous poster hash: d686b...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Isbjørner har jeg ingenting imot, men brunbjørnen kan jeg klare meg uten så derfor stemmer jeg FrP.

Er brunbjørn nå et hemmelig ord for utlendinger?

Isbjørner er jo langt farligere enn brunbjørnen, isbjørner spiser deg om de føler for det, brunbjørner er bare store søte teddybjørner, den skandinaviske underarten av brunbjørn er faktisk det minst agresive av underartene av brunbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri blitt spist eller plaget av en isbjørn, men jeg så et innslag på TV om brunbjørn som stjal mat fra turister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carla

Lag en tråd om det! Ingen av oss vil ha snyltebjørner, men alle bjørner har rett på å få henge i naturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten utelukkende.

Neida, det finnes ikke bjørn der. Uansett er bjørnen så godt som harmløs. Den klarer å ta deg hvis den ønsker, men den spiser stort sett røtter, bær og gress. Den norske brunbjørnen ser ikke på mennesket som et naturlig bytte. Bare ikke terg en binne som har unger, så er den helt harløs. Men som sagt: Det finnes ikke bjørn i bergensområdet heller, mener bare å si at det ikke er farlig å støte på den andre steder heller. Har faktisk gjort det en gang som liten, og det var bare fascinerende.

Finnes heller ikke særlig rev der borte, men det kan vel hende en og annen trekker dit. Den er uansett sky. Kan angripe om den må, men løper heller sin vei.

Anonymous poster hash: d686b...5ee

:roll:

Som de fleste andre dyr så skyr bjørn mennesker fordi de knapt forstår hva slags skapning vi er. Men om flere skal høre på politisk korrekt svada å oppsøke bjørn så vil vi få e raskad ferdsendring hos dem ja. Bruk hodet. De alle fleste rovdyrforkjempere som forsvarer illusjoene av hvor harløse dyrene er, har ofte ingen problemer med å fortelle deg at elg, nesehorn og andre store pattedyr kan angripe å være farlig, mens rovdyrene derimot de er heeelt harmløse bare fordi du ikke er et naturlig byttedyr.

Den norske bjørnen kan rive av deg skudra i et jafs, selvfølgelig er den farlig, og man skal ikke gå å oppsøke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...