Gå til innhold

British VS Norske?

Fremhevede innlegg

Gjest Aegon Targaryen
Skrevet

Computer says nooooo...

Anonymous poster hash: 16ef2...0ce

Computer is wrong

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svarene! Nå vet jeg i hvertfall mer om british folkene :)

Anonymous poster hash: 491ae...955
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svarene! Nå vet jeg i hvertfall mer om british folkene :)

"british folkene" er det vel egentlig ikke noe som heter. Jeg opplever en del forskjell mellom f. eks skotter og engelskmenn i forhold til hva de ønsker å identifisere seg som.

Anonymous poster hash: 23182...55b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Briter har stygge tenner:S Og kvinnene går mye mer i skjørt og kjoler enn vi gjør i Norge. Og de er så LAVE! Både kvinner og menn. Jeg er 170 og jeg følte meg som et TÅRN da jeg var i London. Og britiske damer står når de tisser:P Og det ser ut til å være vanlig at mannen bestiller når de er ute å spiser(altså, kvinnen får velge, men mannen snakker med servitøren). Wtf?

Anonymous poster hash: a0295...49a

Det er vel nå i tiden du menner og ikke før?

Gjest Tirkes
Skrevet (endret)

Briter har stygge tenner:S Og kvinnene går mye mer i skjørt og kjoler enn vi gjør i Norge. Og de er så LAVE! Både kvinner og menn. Jeg er 170 og jeg følte meg som et TÅRN da jeg var i London. Og britiske damer står når de tisser:P Og det ser ut til å være vanlig at mannen bestiller når de er ute å spiser(altså, kvinnen får velge, men mannen snakker med servitøren). Wtf?

Anonymous poster hash: a0295...49a

Jeg har vært i England årlig de siste fem årene, gjerne flere ganger i året, og har britiske venner som ofte invaderer hjemmet mitt. Kjenner meg ikke igjen i dette. Jeg er 171 og ja, jeg kan nok være høyere enn mange med høye hæler på. Det skjer ofte i Norge også. Jeg er like høy som de fleste mennene på jobb med de høyeste hælene på... Men har også opplevd å gå mellom min mann og to britiske mannlige venner av oss i London, og følt meg bitteliten fordi de alle tre er over 190. Og vi har ikke blitt kjent med dem pga høyden akkurat.

Har heller aldri lagt merke til mer bruk av skjørt og kjoler enn i Norge. Med mindre du regner med skoleuniformer, der er det mange som velger skjørt.

Hva britiske jenter gjør når de tisser, det vet jeg ikke - men dette er første gang jeg hører at de står når de tisser. Jeg vet derimot at jeg har deltatt i en "dopapir på doringen"-diskusjon på vors i Manchester, og det virker jo rart å gjøre om de allerede skal stå. :P

At mannen skal bestille har jeg ikke lagt mye merke til heller. Det er mye mer synlig i endel andre land og byer, feks Roma, Barcelona, Budapest, Praha osv - der har alle henvendt seg til mannen min på resturant for bestilling og gitt ham regningen etterpå. I England er det mer som Norge - de henvender seg til bordet og den som tar ordet får oppmerksomhet uansett kjønn.

Så.. kjenner meg null igjen i dine erfaringer. Når var du der...?

Endret av Tirkes
  • Liker 3
Gjest Gunfreak
Skrevet

Du elsker å dele ord som ikke skal deles ser jeg..

Anonymous poster hash: 3c726...4fd

Ja, håper du døde litt inni deg av å lese det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvordan de ikke greier å passe på tennene sine..

AnonymBruker
Skrevet

Nei takk til engelskmenn. Har vokst opp i England og har aldri opplevd mer utro drittsekker i hele mitt liv. Ikke at damene er noe bedre, var veldig mye drama husker jeg og det er helt vanlig å hooke opp med typen din bak ryggen din etc.

Norske menn har ikke så bra moral de heller men hvertfall 100 ganger mer respekt enn engelskmenn har!

Når var du der sist?

Skrevet

Lurer på hvordan de ikke greier å passe på tennene sine..

Det ble for en del år tilbake frarådet at de skulle bruke fluor i tannkrem. Dette, sammen med utstrakt bruk av te med sukker, brus over en lav sko, m.m., har ført til dårlig tannhygiene. I tillegg har de ikke skoletannhelsetjeneste.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært i England årlig de siste fem årene, gjerne flere ganger i året, og har britiske venner som ofte invaderer hjemmet mitt. Kjenner meg ikke igjen i dette. Jeg er 171 og ja, jeg kan nok være høyere enn mange med høye hæler på. Det skjer ofte i Norge også. Jeg er like høy som de fleste mennene på jobb med de høyeste hælene på... Men har også opplevd å gå mellom min mann og to britiske mannlige venner av oss i London, og følt meg bitteliten fordi de alle tre er over 190. Og vi har ikke blitt kjent med dem pga høyden akkurat.

Har heller aldri lagt merke til mer bruk av skjørt og kjoler enn i Norge. Med mindre du regner med skoleuniformer, der er det mange som velger skjørt.

Hva britiske jenter gjør når de tisser, det vet jeg ikke - men dette er første gang jeg hører at de står når de tisser. Jeg vet derimot at jeg har deltatt i en "dopapir på doringen"-diskusjon på vors i Manchester, og det virker jo rart å gjøre om de allerede skal stå. :P

At mannen skal bestille har jeg ikke lagt mye merke til heller. Det er mye mer synlig i endel andre land og byer, feks Roma, Barcelona, Budapest, Praha osv - der har alle henvendt seg til mannen min på resturant for bestilling og gitt ham regningen etterpå. I England er det mer som Norge - de henvender seg til bordet og den som tar ordet får oppmerksomhet uansett kjønn.

Så.. kjenner meg null igjen i dine erfaringer. Når var du der...?

Jeg tror det avhenger veldig hvor du drar, hvor gammel du er og hvem du henger med samt i hvilken situasjon. Om du drar ut på byen i de mellomstore byene i England (jeg skiller veldig mellom england og skottland/wales, er resultatet som beskrevet selv om du ikke har sett det. Det er helt sykt i Brighton blant annet. Harry glamourmodellook på alle jentene, gutta ser ut som om de kommer fra en innspilling av little brittain. Helsikkes mye bråk og slåssing, sykt hvor mange som fisker etter en unnskyldning til å slå - og jentene er farligst da du ofte ser de dra av stilettene og måkke disse inn i bakhodet på fyren som forsøker å roe ned kjæresten hennes.

Fritering av absolutt alt er jo også en kjær engelsk tradisjon :) De som har dratt ut på byen skjønner hva jeg mener. Fritert marsbar er jo noe som selger svært godt.

Ellers er Manchester, Liverpool og typiske arbeiderbyer representative for det klassiske engelske utseendet. London blir mer en by hvor de som studerer og jobber seg opp flytter til igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Mange feriesteder står det advarsler om områder hvor det bor mange engelskmenn :P

Inntrykket jeg sitter igjen av mange er brautende, uskolerte, harry, veldig bleike, stygge tenner, ja veldig chav rett og slett

Hva er chavs? eller chav?

Gjest Tirkes
Skrevet

Chav = meget harry.

Beste oversettelsen jeg kan tenke meg. Uskolerte og udannete og ubehøvlede mennesker?

AnonymBruker
Skrevet

Chav = meget harry.

Beste oversettelsen jeg kan tenke meg. Uskolerte og udannete og ubehøvlede mennesker?

Da er foreldrene stolte :P

Skrevet

http://en.wikipedia.org/wiki/Chav

Picture this a young lad about 12 years of age and 4 ½ feet high baseball cap at ninety degrees in a imitation addidas tracksuit, with trouser legs tucked into his socks (of course, is definitely the height of fashion). This lad is strutting around, fag in one hand jewellery al over the over, outside McDonalds acting as if he is 8 foot tall and built like a rugby player, when some poor unsuspecting adult (about 17/18) walks round the corner wanting to go to mcdonalds for his dinner glances at the young lad, the young lad jumps up in complete disgust and says “Whats your problem? Wanna make sommin of it? Bling Bling” when the adult starts to walk towards the young lad, the young lad pisses himself and runs off to either his pregnant 14-year-old girlfriend or his brother in the army crying his eyes out.

250px-Chav.svg.png

Chav_scally.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å google det. Ikke "Skjerp deg, bare å google det", men fordi det er et eventyr. Se på bilder og/eller videoer. Helt vanvittig. Og de er faktisk akkurat så karikerte som de fremstår på bildene. De er heller ikke veldig få. Vil ikke si at flertallet er sånn, akkurat, men de er svært synlige i bybildet i mange byer.

Ellers tror jeg faktisk det er vel så mange vakre mennesker i Norge som Storbritannia, tross forskjellen i innbyggertall. Det blir selvsagt bare synsing, og det er uansett i stor grad subjektivt, men om de er 12 ganger så mange som oss tror jeg gjerne også rent antall er høyere her i Norge. Den norske gjennomsnittsjenta er topp 10% i England, i hvert fall.

Anonymous poster hash: 1b21a...543

AnonymBruker
Skrevet

Når var du der sist?

I april! Så ikke en kjekkas.

• Liker 1
Skrevet

England har mye større klasse skille enn norge, så det finnes "mange typer" engelskemenn, du har fottballpøblene fra nord, nord er også kjent for å være litt "rednecks" Du har de urbane, du har landsby borene, du har arbiderne, du har privat skole barna, du har de som er universitets utdannet osv. så er alt for vansklig å si engelskmenn er sånn eller sånn.

Og det er bare england, sleng med Walies, Scottland og nord irland, har du enda flere rare folk, skottland er kjent for de feite fyllikrene som er usunne og spiser fritryr stekt mat, men Scottland har også høye redheads, største befolkinga av redheads bor der og mange av dem er høye også.

Enig med denne.

Ellers har jeg et veldig splittet bilde av den typiske briten - en den rølpende, harry partydronningen/mannen. Og det andre bildet - som jeg oftest tenker på - er en veldig classy og prektige "lady" eller "gentleman"/"lord" - noe ala dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...