Gå til innhold

Trekke seg fra muntlig avtale om leie av bolig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter leilighet og har fått napp på en av dem jeg har sett på, utleier (privat) ringte meg og tilbydde meg å leie der. Siden leiemarkedet i byen er presset sa jeg ja, jeg turte ikke si nei.

Men egentlig så går jeg og håper på å få en annen leilighet som ligger nærmere jobben min og som var mye finere. Hva om jeg får tilbud om denne leiligheten også? Kan jeg da trekke meg fra den første leiligheten jeg sa ja til uten at det får konsekvenser?

Vi har bare en muntlig avtale, utleier sa vi skulle skrive skriftlig kontrakt etter han kom igjen fra ferie.



Anonymous poster hash: 10c00...633
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En muntlig avtale er bindende, like mye som en skriftlig. Men utleiere vil som regel ha noen som blir boende ei stund, så forklarer du situasjonen, at du heller vil ha ei leilighet nærmere jobben så forstår han forhåpentligvis det. (og det blir også vanskelig for han å bevise at dere hadde en muntlig avtale, så det får sannsynligvis ikke andre konsekvenser enn at han eventuelt blir litt sur)

Når jeg skulle leie ut, så var jeg glad når noen kunne si fra på forhånd om at de hadde ombestemt seg. I stedet for å flytte inn, for så å si opp leiligheta etter 1 mnd...



Anonymous poster hash: 5f975...9f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklar situasjonen. Siden markedet er presset, vil nok huseier gladelig finne en annen, som sannsynligvis er mer interessert i å bo akkurat der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...