Gå til innhold

Jenter som ikke svarer

Fremhevede innlegg

Gjest JakeGreen
Skrevet
Det jeg er på jakt etter står ikke i tråden din dessverre. :P

Hva er du på jakt etter?

Uansett så synes jeg det er rart at når noen påstår de vil venner, men likevel ikke oppfører seg som om de har lyst til det. Spørs hva du mener med interessert det. Hvis hun ikke ser på kjærestemateriale så skjønner jeg ikke hvorfor det eventuelt skal stå i veien for at man kan være venner. Hvis du tenker på interesse for meg som person så er jeg enig i utsagnet ditt.

Neida, det er ikke så rart. Det er slik jenter avviser gutter og hun synes kanskje det er vanskelig å være venn med deg når hun vet at du er interessert i noe mer og kanskje prøver å snike deg inn bakveien. Hvorfor er du interessert i bygge et vennskap med en fremmed jente som avviste deg?

Jenter er sjeldent direkte.

Samtlige jenter jeg har møtt det siste året har vært sånn. Like uhøflige og ufølsomme hele gjengen. De få jentene som har vært noe å samle på har vært i et forhold. Virker for meg som om folk i Oslo generelt er veldig "kalde".....Vet ikke hvordan jeg kan beskrive det annerledes.

Vel, det er ikke deres feil at de ikke er tiltrukket av deg. Nå vet jeg ikke nøyaktig hvordan du har blitt behandlet, men det er aldri hyggelig å bli avvist og det er sjeldent hyggelig å avvise heller. Ikke alle jenter er klar over hvordan de blir oppfattet heller og er lite bevisst på sine egne handlinger. Ikke alle jenter vet hvordan de lett kan avvise en gutt heller, så det du oppfatter som uhøflig og ufølsom kan rett og slett være en klønete jente som ikke vet bedre og prøver så godt hun kan.

Jeg tviler på noen jenter har vært direkte ufine med deg. Det er mer indirekte, sant?

Våkn opp?

Jepp.

Det høres ut som om du er i ferd med å oppdage jenter og det er ikke sikkert de er slik du har trodd hittil, med tanke på at du høres så overrasket ut.

:)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er vel bare ærlige. De skjønner at du er interessert i dem, og så er de ikke interessert tilbake.

Selv er jeg den mer høflige typen. Jeg svarer, men jeg vrir meg unna. Jeg har absolutt ikke lyst å ta en kaffe med en mann jeg ikke er interessert i, så da finner jeg heller på en unnskyldning for at jeg ikke kan treffe han. Det er den skånsomme metoden. Men det er jo egentlig den samme grunnen som ligger bak disse jentene sin oppførsel og min oppførsel - vi er bare ikke interessert.

Hadde jeg vært deg ville jeg gitt faen i dem. Ha litt stolthet og bruk energien på noe annet.

Anonymous poster hash: 2394a...64f
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Gutt som også sliter i blant, så her er noen av mine erfaringer og ting jeg lurer på:

Jeg syns selv det er veldig vanskelig med jenter på facebook, spesielt når jeg ikke kjenner de så godt. For i blant møter jeg en jente på fest, eller annet sosialt lag og vi har en god tone når vi møtes, men ikke noe mer. (Litt flørting og hyggelig snakk - ser på meg selv som en "niceguy", - hyggelig og sosial, absolutt ingen Casanova akkurat, ONS er nesten alltid utelukket.) Det er da oftest at jenter sender meg en melding dagen etter, noen legger meg til som venn, andre gjør det ikke. Meldingen består ofte av at de sier det var hyggelig dagen før og de har ofte et spørsmål. Da oftest om ting vi har snakket om på festen, eller et litt mer personlig spørsmål der de lurer på ett eller annet om meg, eller noe jeg har sagt eller gjort. Jeg ser oftest på det som et forsøk fra jenta sin side for å starte en samtale. (Hvorfor ellers snakke til meg?)

Jeg er da en person som svarer med engang jeg får/ser meldingen og sier ja til friendrequest eller legger til jenta som venn hvis jeg er interessert i henne (som venn, bekjent, eller kanskje mer). Jeg er absolutt ikke en person som gidder å vente eller gjøre meg kostbar. Jeg prøver da selvsagt å svare så godt jeg kan på spørsmålet og stille ett tilbake for å starte/forsette en samtale. Jeg prøver å unngå humor, og kan godt hende at jeg er litt formel. Men dette varierer veldig på jenta og hvor godt jeg føler at hun "kjenner" meg.

Og det er her det varierer veldig mye fra jente til jente: Noen svarer raskt eller med engang på min melding og det er da lett å ha en samtale over facebook. Noen jenter svarer ikke, men er jeg interessert i den jenta prøver jeg å sende en melding litt senere samme dag. Får jeg fortsatt ikke noe svar på den heller, gidder jeg ikke å sende noen flere meldinger. Men jeg lurer da faktisk veldig på hvorfor hun sendte meg en melding (og sa ja til friendrequesten)? Samt at jeg ser at hun faktisk har sett meldingen(/e). Ser ikke helt for meg at jeg har så mye rart på facebook profilen min? Kanskje ikke så mange bilder, (Jeg er veldig flink til å fjerne bilder da jeg f.eks. har mor og far på facebook) men nok i min målestokk og jeg har nok venner på profilen føler jeg. Men jeg er ikke veldig aktiv på profilen med masse likes, offentlige samtaler på wallen min eller masse personlig info om meg. Hvor mye er egentlig nok for dere jenter?

Men i blant svarer jente type en uke eller to senere og da ofte med et lengre svar (enn strengtalt nødvendig). For meg personlig blir det dessverre litt for lenge, spesielt når jeg vet at jenta har sett meldingen min for lenge siden. Og det gjør meg usikker på hva faktisk jenta vil. Det er da flere spørsmål farer da rundt i mitt hode: "Er hun egentlig ikke interessert, men har dårlig samvittighet for at hun ikke har svart tidligere og derfor sender meg en melding?" "Missforstod hun meldingen min?" "Har hun glemt av det?" "Har hun overtenkt veldig mitt svar?" "Forventer hun at jeg skal vente en uke eller to før jeg svarer på hennes melding igjen?" Det er rett og slett ikke lett å vite for en stakkar! (les. meg).

Når vi møtes igjen (avtalt eller på fest) prøver jeg å finne ut hvorfor jenta ikke svarte eller svarte så sent. Og standard svarer er det jeg vil kalle en dårlig unnskyldning: "Jeg vet ikke, det er bare sånn jeg er." eller "Jeg er så dårlig til å bruke facebook, det gjelder ikke bare deg, men alle andre.", "Jeg glemte helt av det." Eller lignende svar. Jeg er en ganske direkte person, og det er nok kanskje litt av problemet mitt. Jeg forstår at jenter ikke er like direkte tilbake, men jeg skulle virkelig ønske at jenter faktisk var det i blant. (Tenkt så lett ting hadde vært da!) For så vanskelig er det ikke å svare på et enkelt spørsmål, det er ikke akkurat meningen med livet jeg spør etter. Så for meg er denne facebook-oppførselen til noen jenter bare irriterende, forvirrende og rett og slett merkelig.

Så det jeg tror er det beste er å akseptere at jenter er veldig forskjellige på bruk av facebook. For min del hinter jeg til at jeg misliker at jenta svarer meg så tregt. Jenta blir da ofte mye flinkere til å svare meg og ting ordner seg. Mens noen jenter selv ikke etter hintingen/tilsnakk ikke flinkere til å svare og da dropper jeg bare å snakke mer med dem. Eller rettere sagt: jeg svarer for å være hyggelig, men stiller ikke spørsmål tilbake/prøver ikke å holde samtalen i gang.

Ga dette noe mening og er det noen smarte jenter her inne som har noen gode råd?

Edit: Oj, dette ble mye mer tekst en jeg hadde planlagt, sorry!

Endret av Duformeg
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gutt som også sliter i blant, så her er noen av mine erfaringer og ting jeg lurer på:

Jeg syns selv det er veldig vanskelig med jenter på facebook, spesielt når jeg ikke kjenner de så godt. For i blant møter jeg en jente på fest, eller annet sosialt lag og vi har en god tone når vi møtes, men ikke noe mer. (Litt flørting og hyggelig snakk - ser på meg selv som en "niceguy", - hyggelig og sosial, absolutt ingen Casanova akkurat, ONS er nesten alltid utelukket.) Det er da oftest at jenter sender meg en melding dagen etter, noen legger meg til som venn, andre gjør det ikke. Meldingen består ofte av at de sier det var hyggelig dagen før og de har ofte et spørsmål. Da oftest om ting vi har snakket om på festen, eller et litt mer personlig spørsmål der de lurer på ett eller annet om meg, eller noe jeg har sagt eller gjort. Jeg ser oftest på det som et forsøk fra jenta sin side for å starte en samtale. (Hvorfor ellers snakke til meg?)

Jeg er da en person som svarer med engang jeg får/ser meldingen og sier ja til friendrequest eller legger til jenta som venn hvis jeg er interessert i henne (som venn, bekjent, eller kanskje mer). Jeg er absolutt ikke en person som gidder å vente eller gjøre meg kostbar. Jeg prøver da selvsagt å svare så godt jeg kan på spørsmålet og stille ett tilbake for å starte/forsette en samtale. Jeg prøver å unngå humor, og kan godt hende at jeg er litt formel. Men dette varierer veldig på jenta og hvor godt jeg føler at hun "kjenner" meg.

Og det er her det varierer veldig mye fra jente til jente: Noen svarer raskt eller med engang på min melding og det er da lett å ha en samtale over facebook. Noen jenter svarer ikke, men er jeg interessert i den jenta prøver jeg å sende en melding litt senere samme dag. Får jeg fortsatt ikke noe svar på den heller, gidder jeg ikke å sende noen flere meldinger. Men jeg lurer da faktisk veldig på hvorfor hun sendte meg en melding (og sa ja til friendrequesten)? Samt at jeg ser at hun faktisk har sett meldingen(/e). Ser ikke helt for meg at jeg har så mye rart på facebook profilen min? Kanskje ikke så mange bilder, (Jeg er veldig flink til å fjerne bilder da jeg f.eks. har mor og far på facebook) men nok i min målestokk og jeg har nok venner på profilen føler jeg. Men jeg er ikke veldig aktiv på profilen med masse likes, offentlige samtaler på wallen min eller masse personlig info om meg. Hvor mye er egentlig nok for dere jenter?

Men i blant svarer jente type en uke eller to senere og da ofte med et lengre svar (enn strengtalt nødvendig). For meg personlig blir det dessverre litt for lenge, spesielt når jeg vet at jenta har sett meldingen min for lenge siden. Og det gjør meg usikker på hva faktisk jenta vil. Det er da flere spørsmål farer da rundt i mitt hode: "Er hun egentlig ikke interessert, men har dårlig samvittighet for at hun ikke har svart tidligere og derfor sender meg en melding?" "Missforstod hun meldingen min?" "Har hun glemt av det?" "Har hun overtenkt veldig mitt svar?" "Forventer hun at jeg skal vente en uke eller to før jeg svarer på hennes melding igjen?" Det er rett og slett ikke lett å vite for en stakkar! (les. meg).

Når vi møtes igjen (avtalt eller på fest) prøver jeg å finne ut hvorfor jenta ikke svarte eller svarte så sent. Og standard svarer er det jeg vil kalle en dårlig unnskyldning: "Jeg vet ikke, det er bare sånn jeg er." eller "Jeg er så dårlig til å bruke facebook, det gjelder ikke bare deg, men alle andre.", "Jeg glemte helt av det." Eller lignende svar. Jeg er en ganske direkte person, og det er nok kanskje litt av problemet mitt. Jeg forstår at jenter ikke er like direkte tilbake, men jeg skulle virkelig ønske at jenter faktisk var det i blant. (Tenkt så lett ting hadde vært da!) For så vanskelig er det ikke å svare på et enkelt spørsmål, det er ikke akkurat meningen med livet jeg spør etter. Så for meg er denne facebook-oppførselen til noen jenter bare irriterende, forvirrende og rett og slett merkelig.

Så det jeg tror er det beste er å akseptere at jenter er veldig forskjellige på bruk av facebook. For min del hinter jeg til at jeg misliker at jenta svarer meg så tregt. Jenta blir da ofte mye flinkere til å svare meg og ting ordner seg. Mens noen jenter selv ikke etter hintingen/tilsnakk ikke flinkere til å svare og da dropper jeg bare å snakke mer med dem. Eller rettere sagt: jeg svarer for å være hyggelig, men stiller ikke spørsmål tilbake/prøver ikke å holde samtalen i gang.

Ga dette noe mening og er det noen smarte jenter her inne som har noen gode råd?

Edit: Oj, dette ble mye mer tekst en jeg hadde planlagt, sorry!

Det der er bare en dårlig unnskyldning fra jentene ja, det er bare en finere(?) måte å vise at de ikke er interessert. Tror du virkelig ei jente som er ivrig på å bli kjent med en gutt venter i to uker før hun svarer? Men det er utrolig irriterende med folk som angivelig har sett meldingen men som svarer dager/uker senere eller som ikke svarer i det hele tatt. Så da er det bare å heve seg over det og gå videre. Å pushe på og sende flere meldinger er ingen god ide.

Og det at "det bare er sånn" og "så dårlig med å svare" er også bare bull. Har ei venninne som svarer sjelden til aldri på mine meldinger. Men når hun vil ha noe fra meg eller lurer på noe (til hennes fordel) da er hun jammen meg rask på labben med meldinger og div. Så med andre ord; er man interessert i kontakt så viser man det!

Bare fortsett med å være direkte. Jeg er jente og er direkte selv og det er mye lettere å forholde seg til både for meg og omgivelsene. Men selvfølgelig ikke sårende-direkte da.

Anonymous poster hash: 03b82...38e

• Liker 1
Skrevet

Bra svar og gode råd! Og ja det er akkurat slik jeg tolker det - som dårlige unnskyldninger for å vise at de ikke er interessert i meg (i hvert fall som kjæreste emne). Og nei, jeg tror ikke en jente virkelig er interessert hvis hun venter i to uker før hun svarer. Da er det selvsagt ett eller annet. Og jeg sender aldri flere meldinger hvis jeg ikke får svar, såpass hint tar jeg. ​Likevel ender det ofte med at vi faktisk møtes, og kommer godt overens hvis jeg faktisk prøver på det. Håper ikke at det er kun mine overtalelses evner, eller jentas dårlige samvittighet som gjør at hun møter meg og fortsetter med det, for det høres jo litt sykt ut!

Jeg har faktisk et eksempel som du/dere kanskje kan gi meg et godt råd til:

Jeg møtte nylig en jente på fest/nach og vi hadde en hyggelig tone. Hun var artig og spennende jente som jeg gjerne kunne tenke meg å bli kjent/venn med, (men ikke noe mer fra min side.) Dagen etter festen spurte hun meg et enkelt spørsmål på facebook om en hobby jeg har. Jeg ga henne ett litt lengre svar og jeg sendte henne en friendrequest. Hun aksepterte friendrequesten og "liket" et bilde av meg. Men hun svarte aldri på meldingen min. Så jeg sendte henne en melding litt senere på dagen der jeg viste at jeg var litt irritert. Men på en fin og humoristisk måte håper jeg, men med ettertanke så tok jeg vel sikkert feil. Og det er nok her jeg har skutt meg selv i foten - etterpåklokskap er alltid mye lettere.

Så her trenger jeg gode råd: Vi skal på samme fest snart (felles bekjent som arrangerer), men jeg vil nok personlig holde veldig tilbake og ikke starte noen samtaler med henne uten at hun kommer bort og snakker til meg. Desperat er jeg virkelig ikke.
Dette høres nok veldig arrogant ut, men jeg kommer faktisk til å bli overrasket hvis hun ikke kommer bort og snakker til meg. Og jeg vil også tro at vi får en god tone som første gangen vi møttes. Men likevel tenker jeg at jeg kommer til å spørre henne/eller kommentere hva dealen er med at hun startet en samtale på facebook og ikke svarte meg når jeg svarte henne. Kanskje dere kan forklare meg dealen før hun får sjansen, så jeg slipper å drite meg ut enda mer med å spørre henne? (Mest sannsynlig har jeg nok svart på mitt eget spørsmål). ^^

Gjest .-L-.
Skrevet (endret)

Lettere å ikke svare, enn å si: Jeg er ikke keen på å snakke med deg. Det krever jo faktisk at man tar seg tid til å skrive ordene, og en hvis form for ryggrad. Samtidig, så er det nok en del folk som tenker at det er frekt og heller avise direkte. Det er bare mye lettere å ikke svare.

Det er ikke alltid jeg gidder å gi folk jeg ikke kjenner en forklaring heller..

Damer pleier dessuten å gi en del hint i forveien. Er bare at vi menn som er grønnsaker og ikke forstår "språket/kommunikasjonen" deres.

Endret av .-L-.
  • Liker 2
Gjest JakeGreen
Skrevet

Du la ikke merke til det, men jeg tok et bilde av deg i går. :)

Å akseptere en venneforespørsel er ikke noen big deal. Ikke legg så mye i det, ok?

Men at hun tar seg tid til å stille deg et spørsmål ser jeg imidlertid på som interesse, men det kan være at hun mister interessen under samtalen?

Om du svarer høflig, langt og utfyllende, så legger det ofte opp til en kjedelig samtale og sannheten er som regel at hun ikke bryr seg om det hun spurte om i utgangspunktet. Kanskje var det bare en samtalestarter.

Ord og tekst er ikke det viktigste når man snakker med en kvinne. Tenk mer på hvilke følelser og hvilken sinnsstemning du kommuniserer. Hun er ikke interessert i ALLE detaljer om livet ditt og et svar som er så utfyllende at hun ikke har mer å spørre om (ser hvor langt du skriver her). Det er det underliggende som ikke blir sagt som er av betydning.

Hun har lyst å flørte, ha det morsomt, bli frustrert, nysgjerrig, seksuelt nysgjerrig og lure på hvem du egentlig er. Ikke utlever alt om deg selv med en gang. Gi henne små biter nå og da.

Generelle tips:

- Ikke svar alt for direkte og svar i korte trekk. Legg fra deg behovet om å fortelle ALT om deg selv.

- Besvar gjerne et spørsmål med et spørsmål og ikke svar på alle spørsmål.

- Kom med hvite løgner (som er så opplagte at hun tar deg i løgn og det blir en vits) som skaper litt humor.

- Flørt, flørt, flørt.

- Gøy, gøy, gøy.

- Vær tydelig når hun gjør noe du ikke liker. Ha en ryggrad og klare grenser for hva som er greit for deg. Si fra.

- Snakk minst mulig på FB. Ikke bruk flere timer på chatting.

Husk at jenter er høyt seksuelle vesener og det gjelder særlig den uskyldige søte jenta som du tror er jomfru.

Men jeg lurer da faktisk veldig på hvorfor hun sendte meg en melding (og sa ja til friendrequesten)? Samt at jeg ser at hun faktisk har sett meldingen(/e). Ser ikke helt for meg at jeg har så mye rart på facebook profilen min? Kanskje ikke så mange bilder, (Jeg er veldig flink til å fjerne bilder da jeg f.eks. har mor og far på facebook) men nok i min målestokk og jeg har nok venner på profilen føler jeg. Men jeg er ikke veldig aktiv på profilen med masse likes, offentlige samtaler på wallen min eller masse personlig info om meg. Hvor mye er egentlig nok for dere jenter?

5e4.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er du på jakt etter?

Hmm... Det har jeg glemt!

Neida, det er ikke så rart. Det er slik jenter avviser gutter og hun synes kanskje det er vanskelig å være venn med deg når hun vet at du er interessert i noe mer og kanskje prøver å snike deg inn bakveien. Hvorfor er du interessert i bygge et vennskap med en fremmed jente som avviste deg?

Jenter er sjeldent direkte.

Problemet er jo at jeg ikke prøver å snike meg inn noen som helst vei. Prøver bare å bli venn med henne! Hvorfor jeg er interessert å bygge vennskap med henne? Fordi hun oppfordret til det da hun avviste meg. I tillegg har jeg ikke et altfor stort nettverk, så har lyst til å utvide det. Dessuten kan det jo være at hun har noe hyggelige venninner?

Vel, det er ikke deres feil at de ikke er tiltrukket av deg. Nå vet jeg ikke nøyaktig hvordan du har blitt behandlet, men det er aldri hyggelig å bli avvist og det er sjeldent hyggelig å avvise heller. Ikke alle jenter er klar over hvordan de blir oppfattet heller og er lite bevisst på sine egne handlinger. Ikke alle jenter vet hvordan de lett kan avvise en gutt heller, så det du oppfatter som uhøflig og ufølsom kan rett og slett være en klønete jente som ikke vet bedre og prøver så godt hun kan.

Jeg tviler på noen jenter har vært direkte ufine med deg. Det er mer indirekte, sant?

Det å ignorere vil jeg si er oppførsel som er direkte ufin. Jeg synes i alle fall at dette er noe av det mest ufine man kan gjøre mot et annet menneske, sånn rent bortsett fra fysisk vold. Vet ikke hva du legger i ufin jeg, men er da noen som har sagt noen veldig stygge ting før også. Naturlig nok så har ikke jeg kontakt med dem.

Jepp.

Det høres ut som om du er i ferd med å oppdage jenter og det er ikke sikkert de er slik du har trodd hittil, med tanke på at du høres så overrasket ut.

Ja, jeg er i ferd med å oppdage jenter, men jenteland er ikke et blivende sted. Jeg liker absolutt ikke det jeg oppdager. Alt var så mye bedre før da jeg hadde null interesse for jenter. Dessverre er ikke det noe jeg kan styre.

Anonymous poster hash: cfdc7...c40

• Liker 1
Skrevet (endret)

Haha! Tough love du gir JakeGreen! Syns faktisk det var et jævlig bra bilde du tok, stemmer nok helt sikkert i blant for meg. Men ikke alltid håper jeg. Fordi jeg legger faktisk veldig liten vekt på en friend request, legger til folk selv, spesielt i fylla og har ofte ingen tanker om å snakke med personen. Men jeg starter heller da ALDRI en samtale hvis jeg ikke er interessert på ett eller annet nivå.

Dessverre for min del, er det veldig sjeldent at jeg er interessert i (les. har lyst på) en jente. (Da jeg er en kravstor person og ONS og slikt er sjeldent aktuelt.) Og det blir da veldig unaturlig for meg å følge disse generelle tipsene du gir. Selv om de er veldig gode, hvis jeg faktisk hadde vært interessert i sex, date, flørt, etc. Men for min del er det oftest bare et vennskap, bekjentskap eller casual treff - jeg er bare en sosial og veldig inkluderende person. (Tror jeg, og jeg ser det aldri som feil å prøve å knytte nye bekjentskap for å ha et større sosialt nettverk.) :)

For oftest tenker jeg det bare er hyggelig at jenter sender meg en melding på facebook og kun har lyst på en uformell prat uten noen hensikter om å møte meg. Men kanskje jeg skal se mer på det som et forsøk på en flørt? Jeg syns det er sykt vanskelig å kommunisere med en jente at jeg liker hun som en potensiell venn, men ikke noe mer. (Jeg er en gutt som har flere venninner, og syns det bare er behagelig.) Jeg syns det er veldig vanskelig, samt jeg får veldig dårlig samvittighet hvis jeg ser at en jente prøver seg på meg og jeg ikke er interessert i henne på den måten. Og jeg forstår at det ofte er (/blir tolket) akkurat det samme den motsatte veien. Kan godt hende at jeg da ikke burde prøve å bare være venner med jenta, og at det er veldig dårlig gjort ovenfor henne? (Veldig vanskelig å reflektere over seg selv og hva en person du ikke kjenner føler.)

Men i bunn og grunn er det nok bare kommunikasjons feil dette går på. Ofte vil den ene personen noe mer, eller mindre. Og jeg tenker at det beste er bare å være ærlig med jenta neste gang vi møtes, prøve å løse opp den eventuelle missforståelsen og så ta det fra der. Jeg forventer faktisk ingenting, selv om jeg syns det er sykt irriterende og dårlig gjort når personer ikke svarer på et enkelt spørsmål, når jeg faktisk har svart på deres. ;) (Nå kan det virke som dette skjer meg veldig ofte, haha, det er nok ikke tilfellet, men det skjer i blant siden jeg ofte er på fester og i sosiale lag.)

Men nå føler jeg at jeg har stjålet denne tråden, sorry!

Endret av Duformeg
AnonymBruker
Skrevet

Lettere å ikke svare, enn å si: Jeg er ikke keen på å snakke med deg. Det krever jo faktisk at man tar seg tid til å skrive ordene, og en hvis form for ryggrad. Samtidig, så er det nok en del folk som tenker at det er frekt å heller si ting direkte. Det er bare mye lettere å bare ikke svare.

Det er ikke alltid jeg gidder å gi folk jeg ikke kjenner en forklaring heller..

Damer pleier dessuten å gi en del hint i forveien. Er bare at vi menn som er grønnsaker og ikke forstår "språket/kommunikasjonen" deres.

Som å si at de vil være venner, oppfordre til videre kontakt og så bare ignorere? For meg så virker det heller som om det er de som er grønnsaker siden de ikke klarer helt enkel kommunikasjon.

• Liker 2
Skrevet

@TS: Det du kan gjøre er å slette disse jentene fra din kontaktliste og se hva som skjer. Hvorfor ha folk der som du vet ikke er interesserte i å ha noe med deg å gjøre?

• Liker 1
Gjest JakeGreen
Skrevet

Jeg er også veldig kravstor, men jeg har gjerne sex med en jente første kvelden jeg møter henne om kjemien er bra, jeg er tiltrukket av henne og det går den veien. Hvorfor ikke?

De generelle tipsene jeg gir er relevante uansett om du søker en kortvarig flørt eller om det er konen din gjennom 20 år. Jeg flørter med tantene mine som er 60 og 70 år og jeg flørter med niesen min som er 12 år, selv om jeg ikke har planer om å ta de til sengs. Kvinner liker flørting og de liker å ha det gøy, uansett hvor gamle de er. Kvinner er mer emosjonelle vesen enn vi menn, som gjerne er mer logiske.

At en jente ikke svarer på Facebook kan det være mange grunner til. Det har jo hendt at jeg også faktisk har glemt å svare folk uten at jeg mente det. Ofte ser du en melding når du er på vei ut døren og så glemmer du den neste dag, uten at det er noe uhøflig i det. Og så har du selvsagt de som bevisst ignorerer også.

Uansett er det nok i bunn og grunn mangel på interesse.

Dessverre for min del, er det veldig sjeldent at jeg er interessert i (les. har lyst på) en jente. (Da jeg er en kravstor person og ONS og slikt er sjeldent aktuelt.) Og det blir da veldig unaturlig for meg å følge disse generelle tipsene du gir. Selv om de er veldig gode, hvis jeg faktisk hadde vært interessert i sex, date, flørt, etc. Men for min del er det oftest bare et vennskap, bekjentskap eller casual treff - jeg er bare en sosial og veldig inkluderende person. (Tror jeg, og jeg ser det aldri som feil å prøve å knytte nye bekjentskap for å ha et større sosialt nettverk.) :)

For oftest tenker jeg det bare er hyggelig at jenter sender meg en melding på facebook og kun har lyst på en uformell prat uten noen hensikter om å møte meg. Men kanskje jeg skal se mer på det som et forsøk på en flørt? Jeg syns det er sykt vanskelig å kommunisere med en jente at jeg liker hun som en potensiell venn, men ikke noe mer. (Jeg er en gutt som har flere venninner, og syns det bare er behagelig.) Jeg syns det er veldig vanskelig, samt jeg får veldig dårlig samvittighet hvis jeg ser at en jente prøver seg på meg og jeg ikke er interessert i henne på den måten. Og jeg forstår at det ofte er (/blir tolket) akkurat det samme den motsatte veien. Kan godt hende at jeg da ikke burde prøve å bare være venner med jenta, og at det er veldig dårlig gjort ovenfor henne? (Veldig vanskelig å reflektere over seg selv og hva en person du ikke kjenner føler.)

• Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet

For meg så virker det heller som om det er de som er grønnsaker siden de ikke klarer helt enkel kommunikasjon.

Vel, det er jo slik mange holder på, kommer ikke til å forandre seg med det første.

Gjest JakeGreen
Skrevet

1. Ser den. Problemet er at om du har fortalt henne at du elsker henne og vil at det skal være du og henne, så kan det være vanskelig for henne å være venn med deg etter det. Hennes oppfordring til vennskap er som regel bare en måte å gjøre avvisningen lettere for deg på.

2. Ja, det er ufint, men mange jenter gjør dette. Noen er veldig hyggelige og søte, men selv snille jenter blir av og til forvirret og vet ikke hvordan de best skal avvise noen.

3. Det er som regel ubehagelig når fantasien kolliderer med virkeligheten og virkeligheten er en annen enn man trodde. Kvinner er ikke nødvendigvis slik moren din lærte deg at de er eller som du lærte i eventyrene.

Men når du lærer deg å manøvrere deg i kvinnenes land er det en ganske fin plass å være. Du finner nok ut av det til slutt. Bare fortsett å prøve.

1. Problemet er jo at jeg ikke prøver å snike meg inn noen som helst vei. Prøver bare å bli venn med henne! Hvorfor jeg er interessert å bygge vennskap med henne? Fordi hun oppfordret til det da hun avviste meg. I tillegg har jeg ikke et altfor stort nettverk, så har lyst til å utvide det. Dessuten kan det jo være at hun har noe hyggelige venninner?

2. Det å ignorere vil jeg si er oppførsel som er direkte ufin. Jeg synes i alle fall at dette er noe av det mest ufine man kan gjøre mot et annet menneske, sånn rent bortsett fra fysisk vold. Vet ikke hva du legger i ufin jeg, men er da noen som har sagt noen veldig stygge ting før også. Naturlig nok så har ikke jeg kontakt med dem.

3. Ja, jeg er i ferd med å oppdage jenter, men jenteland er ikke et blivende sted. Jeg liker absolutt ikke det jeg oppdager. Alt var så mye bedre før da jeg hadde null interesse for jenter. Dessverre er ikke det noe jeg kan styre.

AnonymBruker
Skrevet

1. Ser den. Problemet er at om du har fortalt henne at du elsker henne og vil at det skal være du og henne, så kan det være vanskelig for henne å være venn med deg etter det. Hennes oppfordring til vennskap er som regel bare en måte å gjøre avvisningen lettere for deg på.

2. Ja, det er ufint, men mange jenter gjør dette. Noen er veldig hyggelige og søte, men selv snille jenter blir av og til forvirret og vet ikke hvordan de best skal avvise noen.

3. Det er som regel ubehagelig når fantasien kolliderer med virkeligheten og virkeligheten er en annen enn man trodde. Kvinner er ikke nødvendigvis slik moren din lærte deg at de er eller som du lærte i eventyrene.

Men når du lærer deg å manøvrere deg i kvinnenes land er det en ganske fin plass å være. Du finner nok ut av det til slutt. Bare fortsett å prøve.

1. Har jo ikke akkurat gjort noe så drastisk, men jeg ser poenget ditt. Men hvordan kan jeg da i etterkant formidle at jeg ikke har noen som helst romantiske interesser i henne? Jeg vil ha flere venner!

2. Hvor vanskelig kan det være å være ærlig? Det er jo uansett det aller beste.... For meg virker det som om alle de hyggelige og søte jentene allerede er i et forhold. De single jeg har møtt på har bare vært helt jævlige. Mulig dette er et Oslo-fenomen, for jeg kan virkelig ikke huske at det var sånn i de andre byene jeg har bodd i.

3. Jeg har forøvrig ingen problemer med å flørte, men det avhenger jo også av at man får en respons. Så så lenge folk ignorerer meg så er det ikke så mye man kan gjøre. Tror egentlig at det begynner å bli for sent å lære seg hvordan man skal navigere i dette gudsforlatte landet. Hadde det vært for 10 år siden så kanskje...

Skrevet

Jeg er også veldig kravstor, men jeg har gjerne sex med en jente første kvelden jeg møter henne om kjemien er bra, jeg er tiltrukket av henne og det går den veien. Hvorfor ikke?

Selvsagt! Helt enig, problemet er mer at jeg oftest ikke er veldig tiltrukket, eller nok til at jeg ønsker sex eller noe mer.

De generelle tipsene jeg gir er relevante uansett om du søker en kortvarig flørt eller om det er konen din gjennom 20 år. Jeg flørter med tantene mine som er 60 og 70 år og jeg flørter med niesen min som er 12 år, selv om jeg ikke har planer om å ta de til sengs. Kvinner liker flørting og de liker å ha det gøy, uansett hvor gamle de er. Kvinner er mer emosjonelle vesen enn vi menn, som gjerne er mer logiske.

Jeg er enig i det første du sier, men for meg som person føles det veldig feil å flørte med mine tanter, kusiner, osv. Selv om jeg vet at de ikke tror jeg har noen planer om å ta de til sengs, akkurat. Men jeg føler også det er helt feil hvis jeg flørter mye med en jente jeg ikke har lyst på. Derfor prøver jeg nok å bruke annen for for humor enn flørting. Og heller være litt direkte, hvis jeg føler at missforståelser oppstår.

At en jente ikke svarer på Facebook kan det være mange grunner til. Det har jo hendt at jeg også faktisk har glemt å svare folk uten at jeg mente det. Ofte ser du en melding når du er på vei ut døren og så glemmer du den neste dag, uten at det er noe uhøflig i det. Og så har du selvsagt de som bevisst ignorerer også.

Uansett er det nok i bunn og grunn mangel på interesse.

Jepp, men det er akkurat dette som er vanskelig å vurdere. Og ofte blir det at en person overreagerer (les. oss gutter). Sender jenter meg en melding svarer jeg, får jeg ikke svar venter jeg litt og sender en ny melding. Får jeg fortsatt ikke svar dropper jeg hele greia. Men det kan hende at jeg da overreagerer og faktisk ikke burde sende den andre meldingen. Samt at jeg helt sikkert burde tenke meg mye mer om før jeg faktisk svarer på en melding på facebook. For så skrive en kort og diffuse melding til henne, uten mye innhold slik at hun må jobbe mer hvis hun vil ha en samtale. :)

Til TS: Hvor gammel er du? Tenker på kommentaren din "Hadde det vært for 10 år siden så kanskje..."

Gjest .-L-.
Skrevet

3. Jeg har forøvrig ingen problemer med å flørte, men det avhenger jo også av at man får en respons. Så så lenge folk ignorerer meg så er det ikke så mye man kan gjøre. Tror egentlig at det begynner å bli for sent å lære seg hvordan man skal navigere i dette gudsforlatte landet. Hadde det vært for 10 år siden så kanskje...

Sett deg litt inn i damers situasjon på byn da. Står de på dansegulvet i 30 min. Så har nok 10 gutter stått og elget seg innpå allerede.

Noen ganger går det bare ikke å gå bort. Andre ganger kan man klare det selv om man blir ignonert. Dog, da må man gjerne være litt frekk og ta seg til rette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

2. Hvor vanskelig kan det være å være ærlig? Det er jo uansett det aller beste.... For meg virker det som om alle de hyggelige og søte jentene allerede er i et forhold. De single jeg har møtt på har bare vært helt jævlige. Mulig dette er et Oslo-fenomen, for jeg kan virkelig ikke huske at det var sånn i de andre byene jeg har bodd i.

Mye sannhet i dette, den brutale sannhet er at disse jentene som har både utseende og

personlighet med seg ofte har beilere i fleng etter seg.

De går sjeldent/aldri ut av ett forhold uten at de er på vei inn i ett nytt ett....selvfølgelig finns det

unntak, men i all hovedsak er det slik...

Anonymous poster hash: b0b95...766

Skrevet

Feil! Hvor mange sykt deilige single damer i Oslo finner man på f eks sukker? Mange, VELDIG mange!

Skrevet

Feil! Hvor mange sykt deilige single damer i Oslo finner man på f eks sukker? Mange, VELDIG mange!

Husk at mange er der kun for å booste selvtilliten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...