Gå til innhold

Draumen om tredjegullet!


Mirabella76

Anbefalte innlegg

Åh! Denne fasen er den fineste! :rodmer: Når babyen har begynt å sparke og magen er akkurat passe stor.

Nå er det snart sommer og plutselig er babyen her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Synne-Marie skrev:

Åh! Denne fasen er den fineste! :rodmer: Når babyen har begynt å sparke og magen er akkurat passe stor.

Nå er det snart sommer og plutselig er babyen her :D

Ja, det er ei fin tid no, før magen begynnar å bli så stor at alt følest tyngre. :) I starten av svangerskapet var det så mykje bekymringar for at noko skulle vera gale, at eg ikkje klarte å gleda meg over å vera gravid. Akkurat det har blitt mykje lettare no, når eg har begynt å kjenna liv kvar einaste dag. :jepp:

Gledar meg til å få sommarbaby denne gangen! :jepp: Eg har hatt haust- og vinterbaby tidlegare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med ei lita jente til, blir sikkert kjempekos :-) 

Kjenner meg veldig igjen i bekymringene du sier, gleder meg til vi kommer over til 18-22 uker og jeg kan forhåpentligvis roe meg litt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være så fint å kjenne spark og bevegelser :strix:Jeg var akkurat 20 uker i går, så da ligger vi veldig likt i løypa:) Jeg kjenner ikke mye bevegelse enda, tror jeg har kjent det noen ganger, men ikke noe jevnlig. Gleder meg veldig til å begynne å kjenne noe mer, vil nok føle meg enda mer beroliget om at alt er bra da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Høstjenta skrev:

Gratulere med ei lita jente til, blir sikkert kjempekos :-) 

Kjenner meg veldig igjen i bekymringene du sier, gleder meg til vi kommer over til 18-22 uker og jeg kan forhåpentligvis roe meg litt ;-)

Tusen takk for det, Høstjenta! :klem: Ja, det blir nok kjempekoselig. :) Eg elskar babyar, sjølv om det alltid blir ekstra travelt med ein nyfødt baby i hus. :rodmer:

Det følest veldig godt å vera forbi dei første skumle vekene, sånn at eg kan senka skuldrene litt! Vekene går fort, snart er du der og! :jepp:

 

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Mumsy skrev:

Det må være så fint å kjenne spark og bevegelser :strix:Jeg var akkurat 20 uker i går, så da ligger vi veldig likt i løypa:) Jeg kjenner ikke mye bevegelse enda, tror jeg har kjent det noen ganger, men ikke noe jevnlig. Gleder meg veldig til å begynne å kjenne noe mer, vil nok føle meg enda mer beroliget om at alt er bra da. 

Ja, det er ein herlig følelse å endelig kjenna ordentlige bevegelsar og spark frå veslejenta i magen! :hjerter_rundt:

Gøy at me er like langt på vei, eg og du! :) Eg kjente ingen tydelige bevegelsar før rett etter OUL i veke 18. Etter det har eg kjent liv stadig oftare og tydeligare. Det er vel først no siste veka at eg har kjent bevegelsar daglig. :) Er nok ikkje lenge igjen før du og kjenner masse bevegelsar frå den lille i magen din! :hjerte:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Jill skrev:

Så deilig å være over halvveis og kjenne bevegelser hver dag. :ninuskapus: 

Ja, det er fantastisk! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fram til no har eg kun kjent bevegelsar nederst i magen. Men i dag kjente eg plutselig fleire tydelige spark rett under navlen. :jepp: Eg er 20+6 i dag. Veldig rart å plutselig kjenna bevegelsar så langt oppe i magen. Det tyder jo på at babyen har begynt å bli ganske stor. :ninuskapus:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har lenge kjent ganske kraftige spark frå mini i magen innimellom. :jepp: Men eg har vore usikker på om sparka er sterke nok til at andre kan kjenna det frå utsida. Jentene mine har prøvd å kjenna på magen min nokon gangar før, uten å merka noko.

Men i dag tidlig når jenta mi på 8 kom opp i senga til meg, så kjente eg tydelige bevegelsar når eg låg på rygg. Eg spurte derfor jenta mi om ho hadde lyst til å leggja handa på magen min, for å sjå om ho kjente sparka. Det ville ho veldig gjerne. :) Det kom først fleire små spark, men dei var det berre eg som kjente. Så kjente eg eit kraftigare spark i magen, og akkurat då ropte jenta mi glad at ho kjente at magen min bevegde på seg. :smilorange: Kvar gang det kom sånne litt kraftige spark, så sa ho at no kjente ho det igjen! Så det var ingen tvil om at det var ordentlige babybevegelsar komande storesøster kjente. :hjerte:

Trur jenta mi synst det var både koselig og rart å kjenna spark frå babyen i magen min, for aller første gang. :rodmer: Det er tydelig at babyen veks og blir sterkare for kvar veke som går. Det er jo ikkje mange vekene sidan eg ikkje kunne kjenna sparka ein gang. Og no kjenner eg bevegelsar godt, uten at eg treng og leggja handa på magen - i tillegg til at jenta mi kjente tydelige bevegelsar frå utsida i dag. :)

I dag er eg 21+5, så vekene går virkelig unna for tida! Synst akkurat eg testa positivt, og følte at tida fram mot veke 12 virka uendelig lang. ;)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at det nå er tydelig også for de utenfor at den lille beveger seg. 

Når er det du har termin denne gangen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så goft å høre at alt går bra, og veldig gøy at jenta di kjente sparkene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Nótt skrev:

Så moro at det nå er tydelig også for de utenfor at den lille beveger seg. 

Når er det du har termin denne gangen?

Ja, det er kjempegøy! :hjertesmil:

Termin er 26. juli. :) Så det blir sommarbaby denne gangen - det har eg ikkje hatt før. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Grønt blad skrev:

Så goft å høre at alt går bra, og veldig gøy at jenta di kjente sparkene! 

Ja, eg trur eldstejenta mi var ganske stolt når ho tydelig kjente babyspark fleire gangar i dag tidlig. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Spark! :ninuskapus::nordvesta::rodmer::hjerte: Ingen smilefjes kan egentlig beskrive spark :fnise: 

Små babyspark i magen er heilt fantastisk, ja! :strix: Det blir så mykje meir virkelig at det faktisk er eit levande lite menneske der inne, når ein begynnar å kjenna tydelige spark frå den lille. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Mirabella76 skrev:

Ja, det er kjempegøy! :hjertesmil:

Termin er 26. juli. :) Så det blir sommarbaby denne gangen - det har eg ikkje hatt før. ;)

Så moro, jeg tipper at den lille vil komme før og at du føder på Lillemann sin dag - nemlig 21.juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nótt skrev:

Så moro, jeg tipper at den lille vil komme før og at du føder på Lillemann sin dag - nemlig 21.juli.

Ja, det er godt mulig at eg føder den dagen! :) Eldstejenta mi kom 2 dagar over termin, og yngstejenta mi kom 9 dagar før termin. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at storesøster fikk kjenne:strix:Jeg tror jeg har kjent spark utenpå selv de siste dagene, men alltid når jeg skal få mannen til å kjenne, så slutter han å sparke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...